Thewiz Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde holdt kjeft om dette. Du kan jo risikere å miste denne kompisen din, og det vil du sikkert ikke. Og hvis du sier dette, kan også dama hans bli sur på deg, fordi hun vil kanskje leve i uvitenhet. Men til det du egentlig spør om, så tror jeg nok du er litt sjalu på kompisen din pga at han rota med dama du var hypp på? Ihvertfall min oppfattning. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Damer kommer å går, kamerater blir. Ikke la dette ødelegge mellom dere to. Det han gjør er av hans egen vilje. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 I alle utroskapssaker hvor du er 3.part og venn med den som er utro, er det aller best å holde kjeft. Hvorfor? A) Du forteller det til hun, og ordtaket "Don't shot the messenger" kommer godt inn her. Du kan like mye havne under ild, som han som faktisk var utro. B) Du forteller det til hun, hun blir sur på deg, og samtidig mister du OGSÅ kompisen din! C) Du forteller til hun, hun blir ikke sur på deg, men du mister kompisen din. Sannsynligheten for at du kommer "ustraffet" bort i fra dette om du velger å fortelle hun om utroskapen er ca 0,001% Det er noe som heter "Det du ikke vet, har du ikke godt av" Hadde derimot saken vært litt snudd, at dama hans var din gode vennine, mens gutten bare var en vanlig kompis, så ville jeg nok sagt det. Samtidig som om det hadde vært en annen handling, f.eks. at kompisen din hadde drept noen, men i de miljøene er jo mytteri tabu. Det er jo essensen i et dårlig miljø, at alle er "brødre" og stiller opp for hverandre. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Men poenget var jo egentlig med tråden var jo egentlig ikke om jeg skulle tyste eller ikke. Jeg ville bare vite hvorfor jeg følte slik9041718[/snapback] Tja, for eksmepel fordi du er en moralsk person med rettferdighetssans og moral? Er ikke noe rart at du grubler litt på dette, for kompisen har jo tross alt vært (mer eller mindre) utro. Som andre har nevnt er det dumt for vennskapet om du forteller dette til damen. Men da du også er venn med hun blir jo det hele enda mer inviklet. Er det noen mulighet for at du får overtalt vennen din til å fortelle det selv? Er jo ingen nødvendighet at det blir slutt, men hvis han kommer til å fortsette slik bør det skje en reaksjon før eller siden. For med en gang man tier sier man også at det er greit - så hva blir det neste? Og tar du det ikke opp med han nå, blir det sikkert ikke lettere neste gang han gjentar hendelsen. Du skriver at han ikke kan noe for oppførselen sin, men den unnskyldningen holder ikke mål. "Fylla har skylda" kjøper jeg ikke. Man klarer å holde seg tilbake om man faktisk prøver. Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg tatt det opp med kompisen min, og fortalt at det ikke var greit. Men legg saken fram på en måte som ikke forverre vennskapet, aka ikke begynn med anklagninger/kranglig etc. Nei, vanskelig skal det være. Men jenta har egentlig rett på å vite dette. Men jeg gjentar meg selv: det er vel egentlig ikke du som skal måtte fortelle dette. Du har tross alt ikke gjort noe. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 qualbeen: Har snakket veldig mye med han om dette, og jeg har sagt at dette er feil og han innser dette. Han sier han aldri vil gjøre dette igjen, så da stoler jeg på han. Men det er jo ikke akkurat meg han skader ved at han gjør dette, han skader forholdet sitt med dama. Jeg vil ikke at han skal fortelle dette, fordi da kommer alt til å gå til helvette, og det vil jeg ikke. Det er bedre at hun ikke vet dette, fordi det er bedre for hun på den måten. Så vi har begge funnet ut at det ikke blir sagt noe. EOD. Men nok engang, dette var rett og slett ikke hovedpoenget med tråden. Jeg tror nok jeg har funnet ut at det var sjalusi, eller hva? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 tja, må vel ikke være sjalusi? som jeg allerede nevnte: du følte dette var en gal handling, derfor reagerte du? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_o_O_* Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 tja, må vel ikke være sjalusi? som jeg allerede nevnte: du følte dette var en gal handling, derfor reagerte du? 9048065[/snapback] Vel, jeg hadde litt lyst på denne jenta jeg også. Men jeg følte det også var galt at kompisen min rota med hu, når han allerede var sammen med noen. Men det burde jo ikke være mitt problem egentlig, så skjønner ikke hvorfor jeg skal føle meg rar pga det. Forresten, glemmer av og til å skrive inn brukernavnet, så guest er nok meg. Lenke til kommentar
Jørgen E Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvis du føler dette ikke kommer til å kunne forbli en hemmelighet, så tror jeg beste tingen du kan gjøre er å prøve å overbevise kameraten din om det også, og få han til å snakke med dama si... Det er en kjip samtale for de begge, men han har fortjent det, og det har på sett og vis hun også, om på en annen måte. Vil i hvertfall mene at hun har fortjent å høre det. Om du virkelig er overbevist om at dette er en engangsgreie, som ikke kommer til å lekke ut, så støtter jeg det du ser ut til å ha kommet til, at da får det heller forbli hos de som vet det, og ingen flere. Det er ikke noen perfekt løsning, men det nærmeste du kommer, tror jeg. My 2 cents worth, i hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 hmm..minner meg veldig om en episode hos oss..var akkurat i din situasjon...Jeg lot være og si no...Eller for å si det sånn, jeg var ikke inne på tanken en gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå