JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 JA! Snakk om Vista skal være så nyskapende med de fancy tingene? Jeg har nå Beryl og det hele, det er bare så helt utrolig. Tar musen opp i høyre hjørne så får jeg alle vinduene opp på en skjerm, det er veldig lett og deilig. Sparer tid. Elsker Ubuntu, syntes bare det er synd ikke mer spill blir laget til Linux. Kan noen fortelle meg hvorfor? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Brukervennligheten i Windows er større, så derfor bruker flesteparten Windows, og derfor lages det flest produkt til Windows, for det er da de selger mest? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Aero og beryl/compiz kan ikke akkurat sammenlignes nei. Men ms bruker aero for å markedsføre vista for det. Innen neste gang ms kommer med nytt os har beryl/compiz kommet så sinnsykt mye lenger å da :!: Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Brukervennligheten i Windows er større, så derfor bruker flesteparten Windows, og derfor lages det flest produkt til Windows, for det er da de selger mest? 9036767[/snapback] Kan lett finne masse ting som er mer brukervennlig i linux enn i windows. Bare en ting som pakkebehandler. Ikke noe kjipt register som samler innstillinger i en diger rotete haug, som vokser og vokser for hver dag som går. Delte biblioteker er mye bedre. Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Ubuntu er mest bruker vennlig tingen jeg har vært borte i, skulle ønske Linux fikk mer oppmerksomhet av andre at fler folk faktisk går over til Ubuntu. Det er faktisk så mye, mye bedre enn Windows, sikkert mye sikrere også? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hadde hatt linux vis det kunne gått an å spille i det Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hadde hatt linux vis det kunne gått an å spille i det 9036978[/snapback] Jeg spiller ikke så mye, hva er du spiller? Sånn jeg har det nå. Spiller iblant Counter-Strike: Source og Age of Conan når det kommer. Så jeg har 50GB ca til Windows XP men jeg booter alltid opp til Ubuntu. Har 10GB til Ubuntu og 120GB i /home mappen, så her gjør jeg ALT uten om og spille. Perfekt for jeg surfer, redigerer, chatter, musikk, alt det der er så digg og kos i Ubuntu spessielt med Beryl! <3 Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 JA! Snakk om Vista skal være så nyskapende med de fancy tingene? Jeg har nå Beryl og det hele, det er bare så helt utrolig. Tar musen opp i høyre hjørne så får jeg alle vinduene opp på en skjerm, det er veldig lett og deilig. Sparer tid. Elsker Ubuntu, syntes bare det er synd ikke mer spill blir laget til Linux. Kan noen fortelle meg hvorfor? 9036747[/snapback] Haha! Ubuntu knekker Windows på noen stadier, ja. men er Ubuntu SÅ MYE bedre enn vista pga 1000 forskjellige roteringer å dill dall?? Har du i det hele tatt prøvd Vista? Det er det desidert mest oversiktlige og organiserte operativsystemet du finner til dags dato! 3D roteringene i Beryl er kult, men det er til tider mer unødvendig enn nødvendig. Har både Ubuntu, XP og Vista, og vista er en klar vinner når det gjelder brukervennlighet, hvor organisert alt er og hvor god hjelp du får vist du evt skulle sitte fast. Spill på Ubuntu? Linux er enkelt og greit ikke laget til spill. Kjenner en fyr som har fått til WOW, å det krever mange timers erfaring. Mer en du som klandrer vista uten grunn har. steng denne tråden. Trådstarter har ingen gode argumenter og er litt for usakelig. Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) JA! Snakk om Vista skal være så nyskapende med de fancy tingene? Jeg har nå Beryl og det hele, det er bare så helt utrolig. Tar musen opp i høyre hjørne så får jeg alle vinduene opp på en skjerm, det er veldig lett og deilig. Sparer tid. Elsker Ubuntu, syntes bare det er synd ikke mer spill blir laget til Linux. Kan noen fortelle meg hvorfor? 9036747[/snapback] Haha! Ubuntu knekker Windows på noen stadier, ja. men er Ubuntu SÅ MYE bedre enn vista pga 1000 forskjellige roteringer å dill dall?? Har du i det hele tatt prøvd Vista? Det er det desidert mest oversiktlige og organiserte operativsystemet du finner til dags dato! 3D roteringene i Beryl er kult, men det er til tider mer unødvendig enn nødvendig. Har både Ubuntu, XP og Vista, og vista er en klar vinner når det gjelder brukervennlighet, hvor organisert alt er og hvor god hjelp du får vist du evt skulle sitte fast. Spill på Ubuntu? Linux er enkelt og greit ikke laget til spill. Kjenner en fyr som har fått til WOW, å det krever mange timers erfaring. Mer en du som klandrer vista uten grunn har. steng denne tråden. Trådstarter har ingen gode argumenter og er litt for usakelig. 9037064[/snapback] Det der er bullshit. Jeg har hatt Vista Premium lenge. Fra starten det kom. Har det på den andre maskinen som jeg ikke bruker. Det med at det er oversiktelig? Ubuntu er oversiktelig, lite rot, enkelt. Du kan ha 4 desktops /windows, gjør det lettere og holde på med fler ting på en gang. Det kan du ikke med Vista, der sitter du med 1 window/desktop, og den latterlige funksjonen den har der du kan scrolle igjennom programmer du har oppe. Er teit. Vista er ikke noe nyskapende, Vista er = Mac OS X. Vista har nå det Mac OS X har hadt leeenge! - Så ikke kom her Bilgde og hver stor i kjeften og si steng tråden. Jeg kan godt bruke ekstra tid på hva ALLE veit om Vista er bare en kopi etter Mac OS X sin gadgets, lille fancy raske søkbar og fler andre funksjoner Mac OS X har hadt lenge. Jeg tror fler kan komme med fler titalls punkter hvorfor Ubuntu er bedre enn Vista, Vista har eneste på seg med at du kan spille alle spill på Vista nesten. Så eh ja! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Spill på Ubuntu? Linux er enkelt og greit ikke laget til spill. Kjenner en fyr som har fått til WOW, å det krever mange timers erfaring. Mer en du som klandrer vista uten grunn har. steng denne tråden. Trådstarter har ingen gode argumenter og er litt for usakelig. - Spill er ikke laget til linux, ikke omvendt. - Jeg fikk wow til å gå på linux i løpet av under 10 minutter. (Kopierte WoW-mappe fra Windows) - Du er da ikke så veldig saklig selv? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Brukervennligheten i Windows er større, så derfor bruker flesteparten Windows, og derfor lages det flest produkt til Windows, for det er da de selger mest? 9036767[/snapback] Har ikke testet Vista. Men jeg syntes ikke brukervennligheten er spesielt bedre eller værre i Windows enn i Linux, på de områdene jeg har brukt begge (Fedora Core 6 og WinXP). Ting er stortsett litt anderledes. Men på ett område jeg syntes Linux er suverent best er installasjon av programmer når man kan bruke pakkebehandler eller .rpm filer (sikkert .deb også, men har null erfaring). Grunnen er nok så enkel at windows har størst markedsandeler, og ved å utvikle til kun windows så er nesten alle (i alle fall 80-90%) pc brukere potensielle kunder. Det kan også være ekstra utgifter ved å utvikle til flere platformer, og ved å kun konsentrere seg om det største så sparer man muligens noen kroner. Spill på Ubuntu? Linux er enkelt og greit ikke laget til spill. Kjenner en fyr som har fått til WOW, å det krever mange timers erfaring. Spill er ikke lagd for Linux (som nevnt over, men kan ikke gjentas nok). Finnes flere spill for Linux, sjekk ut en del av Id Software sine tittler (Quake o.l). Grunnen til at det krever litt erfaring å få Windows spill å fungere i Linux er nettopp det, det er Windows spill og ikke Linux spill. Blir vel litt som å få PS3 spill til å fungerer på Xbox 360. Jeg syntes det er ganske bra at det i det hele tatt er mulig å kjøre applikasjoner på Linux når de ikke er ment å kjøre i det miljøet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvorfor de fleste velger Windows fremfor Linux? Et ord: Spill Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Er det ikke stress med drivere, og alt sånt? Har bestilt meg bærbar i dag uten operativsystem. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....30%3bc%3a100561 Det er spesielt to ting jeg lurer på om fungerer med linux, og det er: # Smart Face Recognization, logg inn ved hjelp av scanning via webkameraet # Smart Battery Charge management med egen knapp for hurtiglading av batteriet, samt mulighet for å sette på automatisk batterispar når du ikke sitter foran pc'en (styres via webkameraet. Hvis disse to tingene og alt annet funker, så skal jeg faktisk satse på ubuntu! Endret 9. juli 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er det ikke stress med drivere, og alt sånt? Har bestilt meg bærbar i dag uten operativsystem. http://www.multicom.no/SystemConfigurator....30%3bc%3a100561 Det er spesielt to ting jeg lurer på om fungerer med linux, og det er: # Smart Face Recognization, logg inn ved hjelp av scanning via webkameraet # Smart Battery Charge management med egen knapp for hurtiglading av batteriet, samt mulighet for å sette på automatisk batterispar når du ikke sitter foran pc'en (styres via webkameraet. Hvis disse to tingene og alt annet funker, så skal jeg faktisk satse på ubuntu! 9037360[/snapback] Er det ikke bare å teste ? Hvis ikke så har du kun "mistet" litt tid. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Er det ikke stress med drivere, og alt sånt? 9037360[/snapback] Nei, i Ubuntu er drivere noe du slipper å tenke på, for det fikser Ubuntu selv ,det eneste du må gjøre er å aktivere driverne til skjermkortet og det gjør du ved å huke av en ting Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 crowly, Joda, er bare å teste. Men har aldri prøvd linux før, så må sette meg inn i det samtidig. Så derfor synes jeg det er like greit å vite om det i det hele tatt går, før jeg begynner å knote med noe nytt. Kontorstol, Okay, så det er ikke værre nei. Hvis det jeg nevnte i posten fungerer, så lover dette bra! Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 crowly, Joda, er bare å teste. Men har aldri prøvd linux før, så må sette meg inn i det samtidig. Så derfor synes jeg det er like greit å vite om det i det hele tatt går, før jeg begynner å knote med noe nytt. Kontorstol, Okay, så det er ikke værre nei. Hvis det jeg nevnte i posten fungerer, så lover dette bra! 9037749[/snapback] Du kan faktisk putte Ubuntu cd'en i og prøve Ubuntu systemet før du installerer det, rett fra cd'en! Det er deilig? Og jeg installerte Ubuntu igår, alt gikk bra. Tok bare og aktiverte NVIDIA GeForce 7800 kortet mitt, dats it. Bare pass på du ikke laster ned 64bit versjonen, det er litt mer problematisk som resten av 64bit versjonene av operativsystemer. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 JohnsonsWhatever, Aha. Da er det vel bare å mounte fila og brenne ut? Så teste når pcn kommer i posten Hvorfor er det problematisk med 64bit versjonen? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 JA! Snakk om Vista skal være så nyskapende med de fancy tingene? Jeg har nå Beryl og det hele, det er bare så helt utrolig. Tar musen opp i høyre hjørne så får jeg alle vinduene opp på en skjerm, det er veldig lett og deilig. Sparer tid. Elsker Ubuntu, syntes bare det er synd ikke mer spill blir laget til Linux. Kan noen fortelle meg hvorfor? 9036747[/snapback] Så pga beryl, gjør at ubuntu/linux er bedre enn vista? Er nok mere enn som så som gjør et OS bedre enn et annet. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Yay! Enda en Linux vs MS tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå