moestue Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Er det noen spesiell teknikk for å ta av uv-filter fra mitt kitobjektiv? Fikk det lett på, men ikke av! Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Da har du tatt det for hardt på! Jeg fikk et gammelt objektiv en gang der dette hadde skjedd, og da måtte jeg knuse det og røske det av med tang! Lenke til kommentar
moestue Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Men herregud a? Jeg vred det jo forsiktig på uten å presse eller noe.. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Prøv å få mest mulig kontakt med filterets ytterkant (hold gjerne 'rundt' det med tommel og pekefinger) når du skal ta det av så du ikke presser bare på f.eks. 2 steder når du griper det. Du kan også prøve å ta sette en bred gummistrikk på filteret for å bedre grepet. Eventuelt sette objektivet med fronten ned (så det hviler på filteret) på et underlag med bra friksjon - f.eks. en musematte av gummi. Så vrir du hele objektivet for å løsne filteret. Endret 9. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Har hvært borti det samme med beskytelses filter som har stått på siden jeg kjøpte objektivet, det satt som bare det men kom av når jeg fikk et ordentlig tak på det. Du kan også prøve å kjøle ned filteret, kan hende det løsner. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 du setter neven rundt filteret, å skrur samtidig som du holder fokusringen stille. Husk å skru rett vei... Lenke til kommentar
moestue Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Tok av objektivet, og plutselig gled det lett av.. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Fint å høre! Sorry at jeg skremte deg i starten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå