Problembarn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Heisann. Jeg har en mediecenter pc i stua. Sammen med denne er det en fjernkontroll type microsoft, og et standard trådløst mediecenter tastatur. Av og til bruker jeg også pcen til å surfe på nettet. Med fjernkontrolen kan jeg scrolle sider opp og ned og trykke meg tilbake i historikken, men ikke noe mer. Med tastaturet kan jeg flytte musepekeren vis en "klitorislignende" pekeenhet oppe i hjørnet, men er neste avhengig av to hender. Finnes det noen type pekeenhet som kan flytte musepekeren kun ved å bevege kontrollen (liknende av nintendo wii kontrolleren) slik at når jeg sitter i sofaen kan jeg styre pc'en kun ved å bevege presenteren? Lenke til kommentar
Vemund Veien Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Gyration er så vidt eg veit einaste produsent som tilbyr dette. Komplett har ein modell tilgjengleg. Den har ein ganske stiv pris på ca 1300 kroner. I tillegg til å fungere uavhengig av bordplater har den ei rekkje multimediasnarvegar ein brukar gjennom å gjere ulike bevegelsar. Den har rekkevidde på ca. 10 meter, og går gjennom veggar og golv utan problem. Presisjonen ligg på same nivå, eller litt under, ein vanleg touchpad. Den kan og nyttast som vanleg mus om ein legger den ned på ei overflate. Batteriet varar i ein til to dagar, men den kan ligge i ladestasjonen så lenge den ikkje er i bruk, så det vert ikkje eit problem. Største problemet med denne er at prisen er stiv, elles må eg seie at eg nyttar den meir aktivt enn tradisjonell mus når eg gjer ting som ikkje krev persisjon, td surfing og slikt. Billedbehandling og speling engar den seg ikkje særskild til. Gyration har og ein multimediafjernkontroll med same funksjonalitet, men eg veit ikkje om nokon som sel denne i noreg. Lenke til kommentar
Problembarn Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Tusen takk! Det var akkurat en sånn jeg var ute etter Sofasurfing med fjernkontroll! EDIT: Da er den bestilt fra komplett. Liten video med funksjoner: YouTube Endret 9. juli 2007 av Problembarn Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Vurder Wiimote. Den kan kobles til PC og brukes som musepeker Lenke til kommentar
Vemund Veien Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Sjølv om eg er nøgd med produktet greier eg ikkje å vere FULLT så entusiastisk som dei er i den informertialen frå youtube. Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Haha. Ja, de virket litt vel entusiastiske, ikke så rart, med tanke på at de reklamerte for produktet. Litt teit å hevde at de bruker samme teknologi som de gjør i romskipene til NASA da ...forresten så var den utrolig grell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå