Spirre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 har nylig montert en maskin for en kamerat med et foxconn 680i sli hk og 2 sett ocz urban elite 2gb rambrikker, totalt 4 brikker, 4gb. problemet som oppstår når alle 4 brikkene er montert er at maskina er treig som sirup på fluepapir. å pakke ut et sett lyddrivere på 50mb tok 45 minutter. oppstart tar 5 min fra Viste begynner å laste. det tar tid å åpne min datamaskin osv. ved å fjerne to brikker så forsvinner problemet, men dette er jo ikke en løsning som er aktuell. er det en enkel måte å fikse dette på, eller kan det lønne seg å bytte inn rammen i et sett på 2*2gb istede? eller vil det også skape sirup problemer? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 har nylig montert en maskin for en kamerat med et foxconn 680i sli hk og 2 sett ocz urban elite 2gb rambrikker, totalt 4 brikker, 4gb. problemet som oppstår når alle 4 brikkene er montert er at maskina er treig som sirup på fluepapir. å pakke ut et sett lyddrivere på 50mb tok 45 minutter. oppstart tar 5 min fra Viste begynner å laste. det tar tid å åpne min datamaskin osv. ved å fjerne to brikker så forsvinner problemet, men dette er jo ikke en løsning som er aktuell. er det en enkel måte å fikse dette på, eller kan det lønne seg å bytte inn rammen i et sett på 2*2gb istede? eller vil det også skape sirup problemer? 9036635[/snapback] Hvilket OS kjører du? Om det er Vista, prøv å installere denne hotfixen (KB929777). /DFN Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 om du leser nøye så ser du at jeg skreiv vista der ja. takk for tipset. et tips til deg, når du svarer på posten over, så er quoting unødvendig Lenke til kommentar
.dat Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Prøv en bios oppdatering til hovedkortet. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 det har ikke kommet ut noen nyere offisielle bios oppdateringer enn den som følger med. og uoffisielle er ikke noe vi ønsker å prøve først Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 om du leser nøye så ser du at jeg skreiv vista der ja. takk for tipset. et tips til deg, når du svarer på posten over, så er quoting unødvendig 9038541[/snapback] Jeg ser ikke noe om "Vista" bare noe om "Viste" som meg bekjent ikke er noenting som helst *kverrulere* Quotesaken popper opp automatisk, blame forumet! Det krever flere tastetrykk å slette den brysome teksten!11!1!!1 /DFN Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvilken hastighet kjører du minnet på? Jeg har også 4 GB RAM på et Foxconn hovedkort, og jeg kan ikke bruke full PC6400-hastighet, men må bruke 5400-hastighet når alle brikkene er satt i hk. Så hvis du kjøper et sett med 2x2GB vil jeg tro at du kan kjøre det på full hastighet. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Prøv å sett fast minnehastighet i bios. Bruker en flere minnebrikker vil den kjøre på den med laveste standardhastighet, om ikke enda lavere. Når det gjelder at pcen er så treig ville jeg prøvt å kjøre noen minnetestprogrammer for å kartlegge problemene. God jul! - Sindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå