hans A Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Ser ut som HP har lagt seg på en linje med bruk og kast. De rimeligste fargelaserne deres koster jo akkurat det samme som tonerne til dem koster. Ta f.eks HP Color LaserJet 2600N . Den leveres med fulle tonerkasseter, og skal du kjøpe nye tonerkasetter må du ut med like mye som en helt ny skriver koster. Da er det jo like greit å kjøpe en ny skriver hver gang man skal bytte toner. Samme er det jo med s/h laserne. Jeg har aldri byttet toner fordi en helt ny skriver koster det samme. Hvis det fortsetter slik tror jeg ikke det tar lang tid før det blir lagt et stort miljøgebyr på disse. (F.eks 500,-) Endret 9. juli 2007 av hans A Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ofte har patronene med toner (evt. blekkpatroner for blekkskrivere) som levers med skriveren langt mindre kapasitet enn de du kjøper etterpå. Det er synd, fordi det gjør det vanskelig å vurdere utskriftsøkonomien. Se bare på dette tilbudet (uketilbud idag i en nettbutikk): HP Color LaserJet 1600 kr 1395,- Hver tonerpatron koster 695 (635 for sort), totalt 2720,-. Rundt det dobbelte av skriveren. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 HP har pleid å gjøre et stort nummer ut av at de leverer printere med fulle tonerkassetter, og ikke sånne med lav kapasitet, og som op sier leveres 2600 også med fulle kassetter, så da blir det jo enda vanskeligere å forstå økonomien i å bare kjøpe kassettene i forhold til å kjøpe ny printer. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Men alle vet jo at det er den svarte toneren som går tom først. Så HP og andre aktører regner vel med at folk kjøper seg svarte tonere helt til fargetonerne tar slutt. Da tror jeg nok de fleste velger å kjøpe ny skriver. Ser HP laserjet 1600 som ble nevnt over bare leveres med halv toner. (1000 sider) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå