Gå til innhold

Øke rekkevidden på et trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en WRV54G router fra Linksys. Vil sette opp en pc i kjelleren 2 etasjer under på skrå og betonggulv mellom router og pc. Signalet jeg får inn i kjelleren er for svakt til å koble opp. Flytter jeg pc opp trappen, så fungerer nettet som bare det. Er det noen mulighet å enkelt øke rekkevidden på nettverket mitt? Finnes det en enkel "boks" jeg kan kjøpe for å få bedre signal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Før du kjøper en "Range extender" slik Agvg linker til bør du være klar over at betongvegger svært effektivt stopper trådløse signaler.

Plassering av trådløst utstyr er ofte svært viktig for best mulig signal og/eller for å "omgå" betongvegger og liknende som gir svært dårlig rekkevidde for signalene.

Har selv opplevd at OBOS blokker (betongvegger) ikke er noe gunstig selv med router / klient kun 5-6 meter fra hverandre med to betongvegger imellom.

PS.

Regner med at Agvg kan oppklare her dersom han har testet ut løsning med "Range extender".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Regner med at Agvg kan oppklare her dersom han har testet ut løsning med "Range extender".

9037413[/snapback]

Har satt opp endel slike og i de fleste tilfellene fungerer det utmerket, men som man fort lærer når man driver med dette er at to steder ikke er like så man må bare prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...