henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hei, Burde jeg kjøpe D2H eller D2Hs? Jeg får D2H litt billigere på bruktmarkedet... Er forskjellen veldig stor på D2Hs og D2H? Endret 9. juli 2007 av jhdjupvik Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Er noe info her. Tom 9036149[/snapback] Takk Tom. Så du mener jeg bare bør gå for en brukt D2H isteden for brukt D2Hs? Skal kun brukast til sportsfotografering. EDIT: Skriveleif Endret 9. juli 2007 av jhdjupvik Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Er noe info her. Tom 9036149[/snapback] Takk Tom. Så du mener jeg bare bør gå for en brukt D2H isteden for brukt D2Hs? Skal kun brukast til sportsfotografering. EDIT: Skriveleif 9036551[/snapback] Å spørre meg om hvilket av disse to som du bør gå for, blir litt som å spørre Bondevik om hvilken rødvin som egner seg best til vilt Jeg kjenner bedre til Canon sine produkter. Så vidt jeg kunne se ut ifra preview, er de viktigste forskjellene er raskere bildeprosessering, fler bits i bildeprosesseringen og forbedret lysmåler. Jeg ville tro at en brukt D2H burde gjøre jobben godt nok. Tom Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Se erfaringene til de som har hatt begge her: http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID71/17253.html#11 Husk å sjekk om lysmåleren er byttet på garanti hvis du velger D2h Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Se erfaringene til de som har hatt begge her: http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID71/17253.html#11 Husk å sjekk om lysmåleren er byttet på garanti hvis du velger D2h 9036754[/snapback] Takk for linken. Er virkelig lysmåleren på D2H så dårlig? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Se erfaringene til de som har hatt begge her: http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID71/17253.html#11 Husk å sjekk om lysmåleren er byttet på garanti hvis du velger D2h 9036754[/snapback] Takk for linken. Er virkelig lysmåleren på D2H så dårlig? 9036788[/snapback] Nei, den er ikke dårlig når den virker. Det var en fabrikasjonsfeil i en god del eksemplarer (Nikon D70 hadde også en tilsvarende feil) som Nikon har tatt på garanti selv utenfor garantiperiode. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Se erfaringene til de som har hatt begge her: http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID71/17253.html#11 Husk å sjekk om lysmåleren er byttet på garanti hvis du velger D2h 9036754[/snapback] Takk for linken. Er virkelig lysmåleren på D2H så dårlig? 9036788[/snapback] Nei, den er ikke dårlig når den virker. Det var en fabrikasjonsfeil i en god del eksemplarer (Nikon D70 hadde også en tilsvarende feil) som Nikon har tatt på garanti selv utenfor garantiperiode. 9036929[/snapback] Ok, det var bra. Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 kommer vel litt an på hvilken pris du får D2Hs for. Jeg har brukt D2H mye, men byttet ut med D2Hs for litt over et 1/2 år siden, og har ikke angret. Jeg måtte gi en del mer for D2Hs, men ytelse på høy ISO, recent setting i meny, MYE betre skjerm bak samt at jeg synes D2Hs leveres bedre bilder rett fra kamera med bedre farger enn D2H, gjorde at jeg var villig til å legge i mellomlegget. Jeg har hatt 2 stk D2h og på begge måtte lys måleren skiftes. Dette er ikke noe krise da Nikon fikser det ut over garanti tiden. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 kommer vel litt an på hvilken pris du får D2Hs for. Jeg har brukt D2H mye, men byttet ut med D2Hs for litt over et 1/2 år siden, og har ikke angret. Jeg måtte gi en del mer for D2Hs, men ytelse på høy ISO, recent setting i meny, MYE betre skjerm bak samt at jeg synes D2Hs leveres bedre bilder rett fra kamera med bedre farger enn D2H, gjorde at jeg var villig til å legge i mellomlegget. Jeg har hatt 2 stk D2h og på begge måtte lys måleren skiftes. Dette er ikke noe krise da Nikon fikser det ut over garanti tiden. 9037646[/snapback] Ok. Jeg får D2H får snaue 6 lapper.. Lenke til kommentar
Nikonians Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 D2H til ca 6 lapper er en hyggelig pris i alle fall. Viss du må ut og lete etter D2Hs er jeg redd du må doble prisen, og da hadde jeg selv tatt D2h til den prisen du oppgir. Viss du da ikke har en D2Hs til tilsvarende hyggelig pris:-) Anyway, D2 husene er bare helt sjef. Kjøper du D2 så blir alt annet ikke i nærheten en gang etterpå;-) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Anyway, D2 husene er bare helt sjef. Kjøper du D2 så blir altannet ikke i nærheten en gang etterpå;-) 9037986[/snapback] Enig, ikke hold i et D2 hus hvis du ikke er beredt til å kjøpe det. Jeg prøvde en brukt D2h og endte opp med en D2x... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Anyway, D2 husene er bare helt sjef. Kjøper du D2 så blir altannet ikke i nærheten en gang etterpå;-) 9037986[/snapback] Enig, ikke hold i et D2 hus hvis du ikke er beredt til å kjøpe det. Jeg prøvde en brukt D2h og endte opp med en D2x... 9038502[/snapback] Ok. Da vet jeg iallefall det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå