Gå til innhold

Pris på EOS 30D - ny modell på trappene

Anbefalte innlegg

Ser at et 30D nå koster 7995.-. Så vidt jeg har fått med meg, har denne modellen nå gått ned i pris. Har et 400D som jeg har lyst til å bytte ut, men er litt i tvil om 30D er et godt kjøp nå, eller om det vil komme en ny modell rimelig snart. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at et 30D nå koster 7995.-. Så vidt jeg har fått med meg, har denne modellen nå gått ned i pris. Har et 400D som jeg har lyst til å bytte ut, men er litt i tvil om 30D er et godt kjøp nå, eller om det vil komme en ny modell rimelig snart. Noen som vet noe om dette?

9035766[/snapback]

Det kommer nok en ny modell snart, men om den har så forferdelig mye nytt, er jeg usikker på.

Hvorfor har du lyst å bytte ut 400D'en? Hvis du er misfornøyd med bildekvaliteten, så er det mer fornuftig å bytte optikk.

Tom

Lenke til kommentar

9035766[/snapback]

Jeg har aldri angret på at jeg kjøpte 20D, og det har blant annet sammenheng med de sinnsyke bruktprisene. Folk forlanger jo like mye som det kostet på tilbud på slutten av levetiden for modellen, nemlig 6-7000. Det samme kommer sikkert til å skje med 30D også, siden Canon-fanboys åpenbart er de dummeste forbrukerene på jorden. Du kan med andre ord se på det som en investering som du ikke taper for mye på.

Synes dog det er litt tidlig å skifte ut et så glimrende kamera som 400D, i alle fall hvis du ikke har skiftet optikk enda. Bedre optikk nå, så nytt kamerahus etterpå. En 28mm til daglig bruk kan holde, hvis du da er flink nok til å ikke trenge kitzoomen til annet enn nødbrennvidder, når adidas-zoomen ikke holder.

Jeg vet at jeg hadde fått større fotoglede av min 20D, enn hvis jeg hadde valgt 350D i steden. Det gjelder ikke for alle, og jeg har bestemt meg for å kjøpe en brukt 350D til reisebruk senere.

Lenke til kommentar
Jeg vet at jeg hadde fått større fotoglede av min 20D, enn hvis jeg hadde valgt 350D i steden. Det gjelder ikke for alle, og jeg har bestemt meg for å kjøpe en brukt 350D til reisebruk senere.

9036010[/snapback]

Jeg kommer nok til å kjøpe etterkommeren til 30D når den har roet seg litt i pris (julegave neste år?); men kommer da til å beholde 350D som kamerahus 2. Problemet blir å finne et brukbart objektiv i området 17-100, slik at at man kan reise lett på ferie. Har allerede blitt bortskjemt av min nye Tamron 17-50mm.

Tom

Lenke til kommentar

Selv satser jeg på å ha en 350D med fast 28/2,8 og polafilter når jeg reiser. Liker ikke overvekt, og også greit med et kompakt kamera som passer inni en vanlig, anonym skulderveske. Er vant med å bruke FM med MD12 avmontert og påsatt 50mm på alle mine analoge reiser før i tiden. De bildene jeg ikke kan ta, tar jeg ikke. Er kresen på motivene, og tar gjerne ikke mer enn 600 bilder på en måned i Roma, så da så.

Lenke til kommentar
Selv satser jeg på å ha en 350D med fast 28/2,8 og polafilter når jeg reiser. Liker ikke overvekt, og også greit med et kompakt kamera som passer inni en vanlig, anonym skulderveske. Er vant med å bruke FM med MD12 avmontert og påsatt 50mm på alle mine analoge reiser før i tiden. De bildene jeg ikke kan ta, tar jeg ikke. Er kresen på motivene, og tar gjerne ikke mer enn 600 bilder på en måned i Roma, så da så.

9036176[/snapback]

Da blir det kompakt. Selv har jeg aldri vært så glad i normalobjektiver, så jeg ville da heller gått for en 24mm; Er sikkert fordi jeg hadde en olympus XA for mange år siden...

Tom

Lenke til kommentar

9036010[/snapback]

Jeg kommer nok til å kjøpe etterkommeren til 30D når den har roet seg litt i pris (julegave neste år?); men kommer da til å beholde 350D som kamerahus 2. Problemet blir å finne et brukbart objektiv i området 17-100, slik at at man kan reise lett på ferie. Har allerede blitt bortskjemt av min nye Tamron 17-50mm.

Tom

9036109[/snapback]

Nesten like mye som det ryktes om en ny 40D i neste måned så ryktes det også om et EF 18-200mm IS som konkurrent til Nikon sitt tilsvarende.

Men man vet jo ikke hvordan kvaliteten blir da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...