Gå til innhold

Hvor stor Minnedump og page-fil burde jeg ha i XP??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det dummeste jeg har hørt siden krigen. Uansett det er en fordel og sette min og max til samme verdi slik at du har en fast størrelse på filen. 768 er slett ikke nødvendig når du har 512mb ram. Den ganger 1.5 eller ganger 2 er grei tommelfingerregel når du har mindre ram!

Lenke til kommentar

Den tommelfinger regelen stammer fra steinalderen. Det greieste er å la windows styre det selv. Sett min til 0 og maks til 1GB. Da tar den det som er nødvendig. Det sies at fast størrelse på page filen skal være raskere, men jeg synes tvert i mot at det går tregere.

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har hørt siden krigen. Uansett det er en fordel og sette min og max til samme verdi slik at du har en fast størrelse på filen. 768 er slett ikke nødvendig når du har 512mb ram. Den ganger 1.5 eller ganger 2 er grei tommelfingerregel når du har mindre ram!

Du er ikke så gammel uansett.

Og hvorfor sier du at det er det dummeste du har hørt når du skriver akkurat det samme som fyre ovefor?

Den tommelfinger regelen stammer fra steinalderen. Det greieste er å la windows styre det selv. Sett min til 0 og maks til 1GB. Da tar den det som er nødvendig. Det sies at fast størrelse på page filen skal være raskere, men jeg synes tvert i mot at det går tregere.

IKKE i alle tilfeller. Har du 256ram som meg så fikk jeg raskt beskjed når jeg spilte BF om at pagefila var for liten, ergo windows er ikke alltid den beste til å fordele pagefila selv, men har du mere en 256 så kan det være en fordel ja.

Lenke til kommentar

Jeg har 756-1512 , men det smarteste er og ha egen harddisk til scratchdisk. Om du har C: ti system, D: til mine dokumenter og E: til backup og enda en F: til pagefile og scratchdisk til photoshop. Men spiller nå et sekund eller 2 noen rolle.

Lenke til kommentar

Du er ikke så gammel uansett.

Og hvorfor sier du at det er det dummeste du har hørt når du skriver akkurat det samme som fyre ovefor?

Hvis du mener jeg skrev det samme så tror jeg du burde lese inlegget mitt engang til. "Dummeste jeg har hørt siden krigen" er bare et utrykk, slutt å vær så sur og gretten ;)

Lenke til kommentar

Til den rike:

Hva med å putte inn mer ram å ikke kjøre pagefil lenger da?

går greit med 1gb ram. (gjerne mer og)

Hehe... Pagefile er for Pyser. :p

Til den "fattige-student"

Jeg hadde 768mb ram i boxen, men ga den 4gb med page, da den boxen's oppgave er å hose en haug me filer, 3.6gb totalt til cache og reten til system.

Skader ikke å offre non gb's til page noen ganger eller, ytelsen gikk opp for min del.

Men på workstationen så kjøerer jeg "no pagefile" og fikk kvikkere respons på boxen, samt så jobber disken mindre en før og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...