Gå til innhold

Ku i solnedgang

Anbefalte innlegg

Dette bildet ble tatt i fjor sommer ett sted nærme Bodø. Jeg fant det frem i arkivet, og fant ut at dette kunne bli et spennende bilde med litt arbeid. Derfor fant jeg frem Adobe Lightroom og jobbet med det litt der, før jeg importerte det til Photoshop.

Hva synes dere?

post-39493-1183971243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjerdet er helt greit for meg, fordi det skaper mer dybde i bildet, samtidig som det med på å skape riktig miljø. Snodig at ingen har kommentert at bildet er veldig skjeivt, men kanskje de liker det, for en gangs skyld. Jeg synes det er greit, fordi det er så veldig skjeivt.

Lenke til kommentar

Synes selv også at gjerdet er helt greit.

Du synes det er greit, men det kunne vært bedre om det var rett?

Har tenkt på det selv, men synes det passer seg bedre slik som det er nå. Retter jeg den opp mister kuen det "undrende" uttryket hun har over seg.

Lenke til kommentar

Synes bildet er flott jeg! Nesten litt "eventyr" over det med sterke varme farger. Når det gjelder utrykket til dyret er jeg imidlertid ikke så sikker på om det er "undrende" om ikke det bare lurer på hvordan det skal få fjernet den irriterende figuren med kamera... Glemte du å si "cheese" :!:

Nytt bilde til Freia reklamen spør du meg :)

Lenke til kommentar

Har egnetlig null peiling på kritikk av bilder.. Men syns det var ganske bra fotografert, men som nemt burde det vært sol i panna å ene øyet til kua. At bildet var skjevt gjorde ikke noe, tykte det var stilig ;)

Lenke til kommentar

Som sagt så er jeg enig i at det skulle vært sol i pannen, men det ville blitt veldig vanskelig. Jeg sto på andre siden av piggjerdet og lente meg over for å ta ett bilde av denne kua. I den andre hånden hadde jeg telefonen hvor jeg snakket med ekskjæresten, og jeg var selv livredd denne skapningen som kom nærme meg. Og hvis jeg skulle ha hatt sollys i pannen måtte jeg ha snudd meg rundt, og jeg ville dermed ikke fått med meg havet i bakgrunnen, noe jeg mener er viktig.

Men uansett, takker for gode kommentarer. :)

Lenke til kommentar

Uten å være noen proff har jeg følgende negativ kritikk:

-Skyggen i ansiktet (allerede nevnt)

-Strømledningen som leder ned mot gården. Den bryter litt med bildet, samtidig som den klusser seg sammen med stolpen på gjerdet. Trodde faktisk først det var et strømgjerde øverst på gjerdet, før jeg oppdaget hva det egentlig var.

-Jeg ville prøvd å fjerne den lille blomstertuppen som stikker inn i bildet helt øverst til venstre, og muligens gjort noe med det lange strået som er litt lenger enn høyden på bildet.

Og positiv:

Ellers syns jeg det var et meget bra bilde. Svært pent lys, bra "pastellfarger" og fanger en ypperlig kveldsstemning på gården. Du har også klart å gjøre et ganske vanlig motiv, litt trolsk og uvanlig.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hmmm... Strømledningen måtte jeg lete etter når du nevnte den, så jeg vil vel ikke akkurat kalle den et stort problem. Hundekjeksen og strået plager meg heller ikke nevneverdig, men hundekjeksen kan vel bidra til å trekke oppmerksomhet mot strømledningen om man skal pirke i slike detaljer...

Ustedalen: Hvorfor prater du i telefonen når du fotograferer. Legg for pokker fra deg telefonen når du holder på med noe viktig! Kvinnfolk eller fotografering, her må det prioriteres riktig... :)

Lenke til kommentar

Underlig hvordan forskjellige personer ser bilder på forskjellige måter. Det første jeg la merke til var strømkabelen, som deretter ledet meg til hundekjeksen og strået. Men det er pirk ja. Bildet er helt fint sånn som det er, men de endringene hadde dratt det enda et hakk opp etter min mening. Men det er jo subjektivt.

Kvinnfolk eller fotografering, her må det prioriteres riktig... :)

9041983[/snapback]

De to kan vell strengt tatt kombineres om man bare får tillatelse ;-)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hadde motivet vært piggtrådgjerdet, hadde jeg helt klart sett strømkabelen som ett problem. Motivet i dette bildet ligger derimot i andre halvdelen av bildet og det er først og fremst der blikket fester seg. Derfor oppfatter jeg ikke dette som særlig forstyrrende.

Men det kommer vel også litt an på hva vi diskuterer, fotografering eller bilderedigering...

Lenke til kommentar
Hadde motivet vært piggtrådgjerdet, hadde jeg helt klart sett strømkabelen som ett problem.  Motivet i dette bildet ligger derimot i andre halvdelen av bildet og det er først og fremst der blikket fester seg. Derfor oppfatter jeg ikke dette som særlig forstyrrende.

Men det kommer vel også litt an på hva vi diskuterer, fotografering eller bilderedigering...

9042134[/snapback]

Du har et godt poeng her, JohnMerric. Dette bildet har en så spontan karakter, at slike urenheter faktisk hører med. Jeg kan ikke forestille meg dette bildet photoshoppet klinisk rent for uønskede detaljer, siden det ikke fremstiller seg selv som annet enn dokumentarisk. Det blir fort slik at man ikke forstår naturlige bilder lenger når man har tilbrakt mer tid i PS, enn bak kamera.

Er forøvrig enig i at telefonen bør man legge fra seg når man skal ta et bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...