kaaasen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Heisann. Jeg er en person som vipper mye frem og tilbake mellom valgene jeg gjør. Egentlig har jeg bestemt meg for å kjøpe harddisk, trådløs nettverksadapter, ratt, 12 mnd abonnement på Xbox Live og Forza 2 til XBOX360'en min - MEN så er det dette priskuttet da. Hvis det skulle være mulig å få tak i konsollen til 4500 kroner etter priskuttet (hvis noen da skulle finne på å selge den på tilbud) vurderer jeg sterkt å handle inn denne maskinen og heller donere XBOX360'en til bruttern Det har seg nemlig slik at de tingene jeg har planer om å kjøpe til XBOX360'en ender på rundt 3500 kroner - og da er det ikke så langt opp til 5000 kroner (PS3 + 1 spill?). Det som er viktig for meg er selvsagt spillene. De spillene jeg har prøvd på PS3 har ikke imponert meg stort (Motorstorm bl.a.). Finnes det noen GODE spill til PS3 nå? Eller som kommer innen de to neste ukene? Jeg skal kikke litt rundt nå, men det er så mange avbrytelser nå da jeg sitter på jobb at jeg ikke får konsentrert meg om det som er viktig, hehe. Sjanger på spillene spiller forsåvidt ingen rolle, så lenge det er gode spill. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvorfor vil du skyve vekk xbox'en din fremfor en PS3? Kanskje har ikke PS3 vist sitt fulle potensiale. Men bildene jeg har sett av sammenligning er ikke akkurat i PS3 sitt favør. Når gulltitlene begynner å dukke opp på både xbox 360 og PS3, hva er grunnen til å bytte? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Nå har jo the darkness og ninja gaiden sigma kommet, som begge har fått meget gode omtaler = ) + R:fom,fnr3 etc.. ellers kommer det vel sykt mye fra september og ut 2007. Ps3 er ikke noe bomkjøp = ) Den blir bare bedre og bedre nå og får flere ting på plass. Endret 9. juli 2007 av RockyIII Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hvorfor vil du skyve vekk xbox'en din fremfor en PS3? Kanskje har ikke PS3 vist sitt fulle potensiale. Men bildene jeg har sett av sammenligning er ikke akkurat i PS3 sitt favør. Når gulltitlene begynner å dukke opp på både xbox 360 og PS3, hva er grunnen til å bytte? 9035065[/snapback] Godt spørsmål egentlig. Hovedgrunnen er vel at jeg har lyst på det nyeste. Ingenting mer eller mindre. Men som sagt, jeg vingler veldig frem og tilbake på hva jeg har lyst på. Spillene jeg gleder meg mest til er GTA4 og PES08 - og begge kommer til begge konsollene uansett. Siden jeg bare har Core av XBOX360 frister det også veldig med trådløse kontroller og mediedelen av PS3'en. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Nå har jo the darkness og ninja gaiden sigma kommet, som begge har fått meget gode omtaler = ) + R:fom,fnr3 etc.. ellers kommer det vel sykt mye fra september og ut 2007. Ps3 er ikke noe bomkjøp = ) Den blir bare bedre og bedre nå og får flere ting på plass. 9035073[/snapback] Satt akkurat og kikket på Nina Gaiden på Gamespot faktisk, og The Darkness har jeg også hørt litt om i det siste. R:Fom og FNR3...hva er det forkortelser for? Hehe. Det at PS3 bare blir bedre og bedre - eller i alle fall spillene til den - det er vel kanskje det som veier aller tyngst, for den potensielle ytelsen er vel ganske rå hvis jeg har forstått det rett. Men som sagt, jeg kjøper ikke PS3 til enhver pris. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Nå har jo the darkness og ninja gaiden sigma kommet, som begge har fått meget gode omtaler = ) + R:fom,fnr3 etc.. ellers kommer det vel sykt mye fra september og ut 2007. Ps3 er ikke noe bomkjøp = ) Den blir bare bedre og bedre nå og får flere ting på plass. 9035073[/snapback] Stjeler du innlegg eller , akuratt som det skulle komt fra munnen min. Eg har akuratt kjøpt PS3 selv, og er faktisk kjempe fornøyd, det er dog ikke mange spill ute enda. Eg tenkte litt selv på om eg heller skulle kjøpe X360 og ha mer penger til spill og tilbehør, men eg har hatt PSX og PS2 og PSP, men har aldri hatt en Xbox i huset. Eg vet at mange stor titler som GTA IV, Assassins Creed kommer til Xbox. Som Rockey sa, til høsten braker det løst, men akuratt nå er det ikke så veldig stort utvalg. Men du kan kose deg med det nye Ninja Gaiden. Det er også en del ting demoer og fulle spill du kan laste ned fra Playstation Store, noen av spillene må du kjøpe. EDIT: FoM - Fall of Man. EDIT: FNR3 - Fight Night Round 3 ? Endret 9. juli 2007 av Narrie Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Sant nok at PS3 er den nyeste maskinen, men man kan ikke regne 360 som gammel for det. det er også en god maskin ,men at den topper fortere HW kapasiteten enn PS3 regner jeg med. Det er ikke en dum ide og kjøpe PS3 nå som prisen blir kuttet, men se de spillene som passer deg best. GTA IV kommer med content til 360 så viss det er har noe og si så behold gjerne 360, men nå ser jeg at portingene fra spill begynner og bli bedre på PS3 og spill som er utviklet til PS3 ser BRA ut. Uncharted bruker 30-50 % av HW til PS3 så det er mye bra og se frem til. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Massevis å laste ned fra Xbox live, tør si det det er vesentlig mer å hente derfra enn fra PS store. Darkness er ute på 360, ikke til PS3 ennå her i Europa. Kommer vel om ikke så mange dager. Anbefales uansett plattform selvfølgelig selv om reviews gir 360 noen grafiske fordeler på det spillet. Ønsker du PS3 pga trådløs kontroller? Hvorfor ikke bare kjøpe en til 360 - litt billigere enn å bla ut en 5-6 tusen for en PS3. Den potensielle ytelsen ? Vent til det er mer en bare potensiell og viser seg i spill.. Jeg sitter på begge konsoller og er 100% fornøyd med 360'n som spillmaskin. PS3'n støver ned når det gjelder spill. Spiller av Blu-ray på den. Det er det eneste. Å se utviklere si at det bare bruker så og så mange % av PS3'n er veldig artig når spillene sliter med FPS drops og dårligere grafikk en 360'n i direkte sammenlignbare titler. Endret 9. juli 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Jøss. Her er det mange gode svar. Jeg får dessverre ikke kommet med noe utfyllende svar nå pga. at jeg sitter på jobb som sagt. Mulighetene er mange, og hvis jeg ikke får tak i PS3 med et relativt godt spill til rundt 5000 kroner innen lønningstid får Sony ha det så godt for min del - da blir det satsing på XBOX360. Det er forresten fortsatt fint hvis dere kommer med forslag - men det er jo selvsagt opp til dere. Jeg tar alle råd til etterretning edit: Har jeg lest riktig hvis jeg har sett at det er innebygd trådløs adapter i 60GB-versjonen? Er det isåfall 60GB eller 20GB-versjonen som selges for 6000 kroner (~5000 kroner etter priskuttet (hvis prisen er riktig))? Endret 9. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jøss. Her er det mange gode svar. Jeg får dessverre ikke kommet med noe utfyllende svar nå pga. at jeg sitter på jobb som sagt. Mulighetene er mange, og hvis jeg ikke får tak i PS3 med et relativt godt spill til rundt 5000 kroner innen lønningstid får Sony ha det så godt for min del - da blir det satsing på XBOX360. Det er forresten fortsatt fint hvis dere kommer med forslag - men det er jo selvsagt opp til dere. Jeg tar alle råd til etterretning edit: Har jeg lest riktig hvis jeg har sett at det er innebygd trådløs adapter i 60GB-versjonen? Er det isåfall 60GB eller 20GB-versjonen som selges for 6000 kroner (~5000 kroner etter priskuttet (hvis prisen er riktig))? 9035216[/snapback] Tror ikke 20Gb versjonen selges i Europa i hele tatt. I hvert fall ikke Norge. Den lages ikke mer heller, så vidt jeg veit. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Utvalget av eksklusive titlar som er ute no er vel ikkje allverda å skryte av. Dei titlane eg har hatt mest moro med som ikkje er ute på andre plattformer er nok Motorstorm og Super Stardust HD. Men no er der vel ein del på veg i ikkje altfor fjern framtid...som til dømes Lair. Uansett, eg er godt nøgd med min PS3. Som maskinvare har eg eit godt inntrykk av kvaliteten (noko som er meir enn eg kan seie om den nærmaste konkurrenten), som filmavspelar er den svært bra, og som spelemaskin er den brukbar, med stort potensiale. Og ja, eg synest det er greit å prøve å vurdere potensialet når ein gjer ei investering for fleire år framover. Kay Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg kjøpte ninja gaiden sigma på Lørdagen.. Syns det er det beste spillet til Playstation3 akkurat nå. The Darkness har jeg ikke fått enda, skal kjøpe det i dag. sykt bra spill.. Så har vi Splinter Cell Det syns jeg er kult online. Call of Durty 3.. Du kan laste ned Tekken DR for bare 80kroner fra Playstation store. Og et spill jeg har spilt veldig mye Virtua Tennis 3. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Resistance: Fall of Man er en undervurdert tittel mener jeg. Spesielt online-delen. Det er et fantastisk multi-playerspill med masse kule våpen, mye taktikk og gøy. Det kan virkelig anbefales! Kjøp deg en PS3 med dette spillet og et par PSN-titler så har du morro lenge utover høsten til de virkelige store spillene kommer. Hvis Ninja Gaiden Sigma ser fristende ut så kan du jo kjøpe det også/heller. Har dog ikke noe erfaring fra det. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier. Jeg lurte selv veldig på hva jeg skille kjøpe. Endte opp med en PS3 siden jeg fikk et bra tilbud og jeg angrer absolutt ikke. PS: Dette var vel en tråd om gode titler som gjør PS3 verdt å kjøpe, ikke om det er verdt å bytte. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ninja Gaiden Sigma er den beste spillet til PS3, anbefales om du liker Ninja action Og Motorstorm er også veldig gøyalt spill med flott grafikk og råe kjøretøy Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Har jeg lest riktig hvis jeg har sett at det er innebygd trådløs adapter i 60GB-versjonen? 9035216[/snapback] Da har du lest riktig, det er tråløs adapter, du kan velge om du skal bruge nettverkskabel eller WiFi. Endret 9. juli 2007 av Narrie Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kan som flere andre anbefale Motorstorm og Resistance:Fall Of Man. Motorstorm er helt vilt, og et av de flotteste spillene jeg har spilt. Resistance har som sagt en utrolig bra online-del, men singleplayer er også veldig bra. Du må liksom bare ta ett brett til hele tia, og plutselig er det morgen Ellers har vi Rainbow 6: Vegas, The Darkness og Oblivion, som alle er strøkne spill. På ps-store finner du også noen kule nedlastbare spill, som f.eks Tekken DR og Super Stardust HD. Jeg har begge konsollene og kan anbefale en hel haug med 360-spill også, samt mange grunner til at du kanskje også bør velge den, men nå var det gode spill til ps3 du lurte på. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ser du spør om gode titler NÅ, men bør du ikke også ha i tankene hvilke eksklusive titler som kommer på de to systemene framover? Når du kjøper en konsoll skal den tross alt vare flere år. Nå kommer det jo masse gode spill til begge ved høst- og juletider, men er det ikke kjedelig å sitte der med skjegget i postkassa og se at en tittel du bare MÅ ha kun kommer på den konsollen du ikke har? Hvilke titler synes du ser mest spennende ut og hvilke kan du klare deg uten? Er det noen sjangere du liker bedre enn andre? Kommer det spill til den/de sjangrene på ps3/360 og hvilke av de ser best ut? Hvordan er onlinestøtten og hvordan blir den etterhvert(tenker spes. på Home). Er det av interesse å se HD filmer på tven? I så fall: hva med blu-ray eller hd-dvd? Nedlastbart stash på psn/live er imo ikke noe du bør legge stor vekt på da det kommer nye ting stadig. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 PS3 kommer nok til å få en veldig god framtid, i og med at den, som du sier, har mer potensiale. Dette bør du tenke på. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tingene som er jeg har likt bra så langt: Eksklusive: Resistance er kanonkuult. Formula 1 er bra spill. Untold Legends: Dark Alliance - anbefaler bare det om du har noen å spille coop med, mye bedre enn MUA f.eks. Motorstorm. I tillegg så har det mest gått i multiplattformspill hos meg, som Oblivion, Virtua Fighter, Virtua Tennis. I tillegg til endel eldre PS2-spill.. Endel bra ting på PSN, som er must-have.. Tekken DR, Super Stardust.. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Synes denne "ingen bra spill på PS3"-regla er veldig unyansert. Den begynner faktisk å få en god del bra titler. Den har kanskje ikke et absolutt must-have-spill som får meg personlig til å kjøpe konsollen, men Oblivion, Resistance, Ninja Gaiden Sigma og Rainbow Six Vegas er alle kvalitetsspill det er verdt å satse på. Endret 9. juli 2007 av kilik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå