MistaPi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Dette med dioden må da være feil. Muligens en feiloversettelse eller noe sånt. Det er ihvertfall fullstendig feiloppfattet.Problematikken med BD dioden har vært høy yield under produksjon hvilket har gjort at det har vært vanskelig å holde oppe produksjonen. Sony har riktignok flyttet produksjonen inhouse for å få større kontroll med produksjonen. Det er ingen direkte større kostnader med denne dioden, og ihvertfall ikke i størrelseorden 300 US$ som er roughly det som skal til for å få PS3 til å gå i pluss. (Ja, jeg overdriver litt, men ikke mye.. ) 9035050[/snapback] Lav yield (utbytte) mener du vel. Og er det ikke det dem skriver; produksjons problemer. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Lav yield (utbytte) mener du vel. Og er det ikke det dem skriver; produksjons problemer. 9046901[/snapback] Riktig ja, Lav yield.. Det er ikke det dem skriver, men det er det som er grunnen til produksjonsproblemene med diodene. http://www.eetimes.com/news/latest/showArt...cleID=194400848 Jeg har ingen tro på at utbedring av denne produksjonen har noe større effekt på produksjonskostnadene. I analyser som er gjort står BD drevet sammen med denne dioden for rundt 100$ av vel 800$ total produksjonskostnad om ikke jeg husker helt feil. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Lav yield (utbytte) mener du vel. Og er det ikke det dem skriver; produksjons problemer. 9046901[/snapback] Riktig ja, Lav yield.. Det er ikke det dem skriver, men det er det som er grunnen til produksjonsproblemene med diodene. http://www.eetimes.com/news/latest/showArt...cleID=194400848 Jeg har ingen tro på at utbedring av denne produksjonen har noe større effekt på produksjonskostnadene. I analyser som er gjort står BD drevet sammen med denne dioden for rundt 100$ av vel 800$ total produksjonskostnad om ikke jeg husker helt feil. 9047628[/snapback] Tror vi kan slå fast at det eneste vi egentlig vet nå er at vi ikke kan stole 100% på hva eksterne analytikere mener at det koster å lage en konsoll Men for en sjelden gang så tror jeg at jeg stiller meg i Fhj sitt hjørnet i denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå