kilik Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Går litt i mot den gjengse oppfatning her på forumet: Sony can cut prices because the company has fixed production problems with a diode used in the PlayStation 3's Blu-ray disk player, said Tretton, who is based in Foster City, California. He declined to discuss costs for the console. Clearing up the trouble made PlayStation 3 profitable several months ago, giving the company room to cut prices, analyst Doherty said. Microsoft still loses money on each Xbox 360 it sells, he said. Bloomberg Endret 9. juli 2007 av kilik Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Nå kan også folk slutte og sutre over at PS3 koster mye mer enn 360. Elite koster 569,99 CAD Dollar noe som er 541.82 US Dollar med dagens kurs. Folk som sier PS3 priser seg ut fra markedet nå kan bare ta det tilbake. PS3 skal fra nå koste 499 Dollar noe som er litt lavere enn Elite og fortsatt så får man med en Blu-Ray spiller og 5 filmer med på kjøpet Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Da bør de nok senke prisene snart slik at de som sitter og vipper kan kjøpe den...uten å bli bankrotte resten av livet , nei da, er jo bra dette for de som venter på et priskutt Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Ryktet sier at Sony vil kutte prisene snart. Vent til 12. juli og E3. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=793265 edit: link til tråd Endret 9. juli 2007 av Monkeyboy Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Dette med dioden må da være feil. Muligens en feiloversettelse eller noe sånt. Det er ihvertfall fullstendig feiloppfattet. Problematikken med BD dioden har vært høy yield under produksjon hvilket har gjort at det har vært vanskelig å holde oppe produksjonen. Sony har riktignok flyttet produksjonen inhouse for å få større kontroll med produksjonen. Det er ingen direkte større kostnader med denne dioden, og ihvertfall ikke i størrelseorden 300 US$ som er roughly det som skal til for å få PS3 til å gå i pluss. (Ja, jeg overdriver litt, men ikke mye.. ) Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tror nok eg lener meg mot innlegget til Fhj her. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Og dersom man ikke vil ha elite? Hvem som selger med tap og hvem som ikke gjör det gir jeg blanke f i, PS3 mangler fortsatt de eksklusivene jeg vil ha. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) hmm dette var merkelig ja.. strider jo mot all informasjon som har vært tilgjengelig tidligere. Trodde faktisk Sony selv hadde gått ut med at de solgte PS3 med tap jeg.. Mener også at x360 hardware-messig ikke selges med tap lenger, men regner man med at "annenhver" box dør og må fraktes med DHL for reparasjon så snakker vi vel fine tap per produserte box Hvis det skulle vise seg at denne artikkelen stemmer så får jo alle blu-ray-hatere blod på tann igjen hvis det faktisk kostet sony så mye per maskin i starten. PS!:@zaleeeek: ser du har "funnet ut" at hvis man regner om canadiske dollar til amerikanske dollar så blir 360 elite dyrere enn PS3 og derav presenterer som fakta at PS3 ikke er overpriset... Dette er en diskusjon som vært 1mill ganger på dette forumet og du vil alltid få det samme svaret nemlig at det finnes flere versjoner av x360 som koster _langt_ mindre enn PS3 og som jammen med kan spille f.eks Gears of war også. Jeg trenger i hvert fall ikke wifi, blu-ray eller minnekort-leser når jeg spiller på min x360... Edit: Dette er så off-topic at jeg ikke gidder lage nytt innlegg. Synes det er litt morsomt at folk skal forsvare PS3 med at den gir mer for pengene. Personlig så vet jeg ikke om _EN_ eneste person som faktisk har kjøpt alle dingsene som kan kjøpes til x360 og dermed blir dyrere enn PS3. Denne repeteringen av ett meget selektivt regnestykke oser bare desperasjon og trang til å rettferdiggjøre sitt eget kjøp spør du meg. Det er ingen tvil om at PS3 er en herlig sak men uansett hvordan du vrir og vender på det så får man tak i en x360premium til under 3000kr på nærmeste expert/elkjøp i norge.. Denne spiller alle spillene i HD-oppløsning og er du heldig får du også med ett spill som f.eks Gears of war eller Forza 2 til denne prisen. Lag heller en egen tråd, og se hvor lenge den får lov til å leve, for dette zaleeeek i stedet for å skrive dette regnestykket ditt i flere tråder som handler om helt andre ting. Endret 9. juli 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er riktig, MS gir folk valget , mens sony har bundet seg til det nyeste på markedet av HDMI port Blu-Ray på spillkonsoll og alt det der, men viss man skulle regne hva får man mest for så får man jo mer for en PS3 til den prisen. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Nå kan også folk slutte og sutre over at PS3 koster mye mer enn 360.Elite koster 569,99 CAD Dollar noe som er 541.82 US Dollar med dagens kurs. Folk som sier PS3 priser seg ut fra markedet nå kan bare ta det tilbake. PS3 skal fra nå koste 499 Dollar noe som er litt lavere enn Elite og fortsatt så får man med en Blu-Ray spiller og 5 filmer med på kjøpet 9034717[/snapback] Det var jo litt av en måte å regne på det... Og jeg setter en femmer på at MS vil nevne priskutt på E3, og da er vi tilbake der vi var for 3 dager siden.. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Nå kan også folk slutte og sutre over at PS3 koster mye mer enn 360.Elite koster 569,99 CAD Dollar noe som er 541.82 US Dollar med dagens kurs. Folk som sier PS3 priser seg ut fra markedet nå kan bare ta det tilbake. PS3 skal fra nå koste 499 Dollar noe som er litt lavere enn Elite og fortsatt så får man med en Blu-Ray spiller og 5 filmer med på kjøpet 9034717[/snapback] Det var jo litt av en måte å regne på det... Og jeg setter en femmer på at MS vil nevne priskutt på E3, og da er vi tilbake der vi var for 3 dager siden.. 9040230[/snapback] Xbox-scene har en sak om akkurat dette nå: Kilde He said that the price cut will affect all three Xbox 360 models. The $299 Core pack will drop to $249; the $399 Premium pack will drop to $349; and the recently released $479 Elite model will drop to $399. Så hvis dette stemmer vil Elite koste det samme som premium koster nå. Tar vi da norske priser så kan faktisk Elite komme på under 3000kr når elkjøp får tak i den. Må også nevnes at Zaleek sin pris i amerikanske dollar for Elite er direkte feil i utgangspunktet. Selv uten priskutt så er Elite billigere enn PS3 _etter_ priskutt i USA. Link til reell pris for Elite i Usa.. 479dollars! Kan vi nå slippe slike håpløse "regnestykker" som skal vise hvor billig PS3 egentlig er? Edit: Enda en butikk som selger Elite fo 479dollars.. Da 2 av de største kjedene i Usa kjører denne prisen så tar jeg den for god fisk. Bestbuy er vel Usa sitt svar på elkjøp i tillegg. Endret 9. juli 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Kan tyde på at de ikke vil kutte prisen foreløpig Men man vet aldri med disse PR-folka. Vil skje et eller annet med prisen før jul i alle fall. Endret 9. juli 2007 av kilik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kan sjelden legge vekt på slike uttaleser. Det er vel bare 3 dager siden en sony benektet priskutt... Dessuten pleier konkurrentene å svare tilbake på slike priskutt. Ser du på forrige generasjon ser du at alle 3 annonserte priskutt med kun dagers mellomrom. Situasjonen er litt annerledes nå, men MS burde være klar for et priskutt dem også... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Sears kjører nå 60GB-modellen for 499$: sears.com skulle bare se priser på harddisker der hvilket det var dårlig med, men tenkte dette var nevneverdig. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Sears kjører nå 60GB-modellen for 499$: sears.com skulle bare se priser på harddisker der hvilket det var dårlig med, men tenkte dette var nevneverdig. 9042888[/snapback] Hvorfor det? Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 I'm all for a pricecut. Da blir det PS3 på meg også. Sett at det kommer noen spennende spill først. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ikke rart MS taper med så høy feilprosent som de har. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Men man vet aldri med disse PR-folka. Vil skje et eller annet med prisen før jul i alle fall. 9040746[/snapback] Hadde både "Sony benekter priskutt" og "Sony kutter pris" på rss-leseren min i morges. :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Så Sony går fra å tape et par hundre dollar for hver PS3 til å tjene på den? Beklager hvis jeg er skeptisk... Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det skal ikke stikkes under en stol at den billigste (nå 60gb ver) og den dyreste (80gb) PS3 versjonen koster like mye som før. Selv om man får litt mer bang for the bucks, så er det fortsatt dyrt. Og jeg syntes det er litt suspekt at Sony plutselig tjener på PS3'en, etter å ha sagt, helt frem til nå, at de gå i heidundranes underskudd på hver eneste maskin. Lukter jeg PR-maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå