KongRudi Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- PS2 Gets Smaller Sony manages to shrink things even further. by Anoop Gantayat US, July 8, 2007 - The slimline PStwo is already too small for comfort for some, but Sony has managed to make it even smaller! Japan's Nikkei Business Daily reports today that the new model SCPH-79000 of the PS2 hardware features a drop in weight from 900 to 600 grams. The system's AC adapter has also dropped from 350 to 250 grams. The paper reports that the weight loss was achieved by a reduction of parts. This has also resulted in a drop in production costs, something that's sure to benefit Sony's bottom line. Sony has started shipping the new hardware, which is visually identical to previous versions. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Lurer på om dette betyr enda ett priskutt på PS2.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 vist det blir priskutt kutt kjøper jeg en til Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 vist det blir priskutt kutt kjøper jeg en til 9034516[/snapback] Jeg og, har en del PS2-titler jeg gjerne vil spille igjen. Synd at tidlige PS2-maskiner hadde så sinnsykt dårlig kvalitet (jeg har en som ikke funker ). Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Var innom Sony japan sine sider, og jeg må si den sølvgrå PS2'en og champagnefargede PSP var dritstilig.. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg og, har en del PS2-titler jeg gjerne vil spille igjen. Synd at tidlige PS2-maskiner hadde så sinnsykt dårlig kvalitet (jeg har en som ikke funker ). 9034536[/snapback] Tidlege PS2-ar hadde "sinnsjukt" dårleg kvalitet? Kva baserar du det på? Kay Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tidlege PS2-ar hadde "sinnsjukt" dårleg kvalitet? Kva baserar du det på? Mine og andres erfaringer, i tillegg kan jeg finne masse som støtter opp om dette på internett . Owners of early PS2 models purchased from launch until spring 2003 often reported faulty optical drives in their consoles. The earliest drives suffered from a constantly misaligning laser lens, but later defects were the result of a shift in voltage to the laser. The first problem was easily remedied by opening the console's casing and tweaking a cog that controlled the lens' distance from the disc. However, this action voided the console's warranty. The second problem could be fixed by using an oscillator. After many consoles had broken down, a class action lawsuit was filed against Sony. Sony agreed to provide free repair or replacement for the faulty consoles and continued to do so until February 2005.[17] Another problem that could cause a disc read error is wear on the coupling in the head assembly to the worm gear that moves the laser. A symptom of this is a loud repetitive clicking sound. However, this problem rarely occurs on newer consoles.[citation needed] Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 PS2 var rimelig halv 8 ja, slik ein viss annen konsoll er i dag Men eg syns forøvrig min PS2 slim er pen og liten eg, så eg bryr meg neppe om denne her. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har feit PS2(den første), den klarte på en eller annen måte å ripe opp Kingdom Hearts 2, og når jeg setter i et spill tar det alltid et par minutter før spillet begynner, og DVD-filmer kan jeg bare glemme. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jo mye "bekrefter" det du mener. Jeg har reparet og monter chip i PS2 siden den kom for over 6 år siden. Det "store" problemet var med de første SCPH 50004 maskinene v.9 og den første PS Two SCPH 70004 V.12 / 13 Men ingen ting større enn at det har latt seg reparere. Det største "problemet" med PS2 er vell hvordan maskinen blir behandlet. Men det er min erfaring. Etter og ha skrudd på noen 100 maskiner. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jo mye "bekrefter" det du mener. Jeg har reparet og monter chip i PS2 siden den kom for over 6 år siden. Det "store" problemet var med de første SCPH 50004 maskinene v.9 og den første PS Two SCPH 70004 V.12 / 13 Men ingen ting større enn at det har latt seg reparere. Det største "problemet" med PS2 er vell hvordan maskinen blir behandlet. Men det er min erfaring. Etter og ha skrudd på noen 100 maskiner. 9037206[/snapback] Referer du til meg? Isåfall, tipper jeg har vært generelt forsiktig med den. Den funka bra før, har hatt den i noen år nå. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Patney skrev: Referer du til meg? Isåfall, tipper jeg har vært generelt forsiktig med den. Den funka bra før, har hatt den i noen år nå. Hvorfor skulle du tro det.............. Om du leser innlegget mitt...Skriver jeg hva MIN erfaring er. Har reparet ganske så mange PS2 maskiner i løpet av 6 år. Og, jeg gjentar, - MIN erfaring er at mye skyldes bruken. Men SCPH 50004 og SCPH 70004 har produksjons feil. INGEN av de andre. Slitasje på laser, leser dårlig, etter lang tids bruk. Er "normalt", alt slites. Men det lar seg reparere det også. Ikke bestandig den er defekt heller.. Men, vanskelig for meg å sitte på et FORUM og reparere maskinen din ELLER fortelle hva som er feilen med den. Slik er det bare. Men jeg bor i Horten. Og har du mulighet er det bare å komme innom med den Endret 11. juli 2007 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Har hatt den orginale ps2 helt fra relise og har alderi vert noe problem med den. Solgte den for 800kr her om dagen med 2 spill har cirka 15 spill til som jeg og skal selge Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Men eg syns forøvrig min PS2 slim er pen og liten eg, så eg bryr meg neppe om denne her. 9034976[/snapback] Enig, ikke er den gamle slim-versjonen særlig tung heller, og det er jo ikke noe du bærer rundt på særlig mye heller, så for forbrukerene har neppe vekten noe sårlig å si i seg selv, men mulig det fører til innsparelser for sony som fører itl lavere priser. AtW Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Er vel også ein kjent sak at japanerene liker ting smått og godt Meiner faktisk eg leste eit intervju med ein japansk analytiker som kom frem til at feite PS3 og Xbox 360 med sin PSU på slep ikkje slo ann der nede. Og at Wii med sin lekre kompakte design også var mye av årsaken til at "alle" måtte ha den. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Er vel også ein kjent sak at japanerene liker ting smått og godt Meiner faktisk eg leste eit intervju med ein japansk analytiker som kom frem til at feite PS3 og Xbox 360 med sin PSU på slep ikkje slo ann der nede. Og at Wii med sin lekre kompakte design også var mye av årsaken til at "alle" måtte ha den. 9052442[/snapback] Joa, det er fint at ting er lite, men denne nye versjonen er jo ikke mindre heller (med unntak av en noe mindre power-brick) AtW Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Sannt nok, men tenkte bare eg sku nevne det. Sku ha rota opp den linken men Er forøvrig SALIG å slippe noen form for PSU på slep på PS3 Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Vet ikke om det er nevnt i denne tråden, men denne nye PS2-maskinen er helt lik den forrige. Eneste som er nytt er at den veier mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå