Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

sliter med å sove

Mystikal1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Skal "prøve" å klare meg denne natten uten å sove. Noen tips? Hjelper det å lukke øynene i 5 minutter?

Er virkelig desperat :(

9034392[/snapback]

NEI! du må ikke lukke øynene!! viktig å ha noe å gjøre... hele tiden... det hjelper at du sitter og drikker brus(cola) regelmesigg hele natten, annet sukker holdig snop gjør samme nytten... vist du er trøtt bå er det lite å gjøre... du kan kaste litt vann i trunet eller ta en rask runde rundt huset... da kvikner du til... så kan du spise snop og holde på med noe hele natten... vist det er noen på msn kan du snakke med de...

Lenke til kommentar

Det hjelper å ligge rolig med øynene lukket ja. Det er ikke like bra som ekte søvn såklart, men kroppen vil få dekket noe av søvnkravet. Men 5 min? Tror nok du må ligge en del lenger før det får merkverdig effekt.

Edit: Som 2badle sier, så er det stor sjangs for at du faktisk sovner når du prøver dette.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
hehe, har hendt noen ganger at jeg bare skulle lukke øynene i 5 min, men for så å ha sovnet  :ermm: men skal ikke skje inatt... takk for tipsene da :)

9034431[/snapback]

største løynen non gang:

a:Sover du??

b:Nei jeg bare viler øynene litt.....Zzzz

Endret av 2badle
Lenke til kommentar
Det hjelper å ligge rolig med øynene lukket ja. Det er ikke like bra som ekte søvn såklart, men kroppen vil få dekket noe av søvnkravet. Men 5 min? Tror nok du må ligge en del lenger før det får merkverdig effekt.

Edit: Som 2badle sier, så er det stor sjangs for at du faktisk sovner når du prøver dette.

9034413[/snapback]

hvist du lukker øynene når du er trøtt vil dette føles som komfor på sitt ypperste....

Lenke til kommentar

eneste er vel å ha noe å gjøre på.. bedre å sitte foran dataen enn å ligge på sofaen og se film. driver og skal snu døgnet nå etter en mnd på natteskift, så nå skal jeg ikke legge meg før i morgen kveld (våknet i 22 tiden). ut og trekke frisk luft er også viktig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Skulle heller ønske jeg fikk til å søve mer :p

Blir maks 7-8 timer, som oftest 6 timer nå i sommerferien. Vil helst sove mer, men jeg får ikke til å sove om nettene.

Skulle nesten ha trodd at jeg skulle bli trøtt med så lite nattesøvn, men nei. Får aldri til å sovne :p

Lenke til kommentar

Blir maks 7-8 timer, som oftest 6 timer nå i sommerferien. Vil helst sove mer, men jeg får ikke til å sove om nettene.

Skulle nesten ha trodd at jeg skulle bli trøtt med så lite nattesøvn, men nei. Får aldri til å sovne :p

9034543[/snapback]

noen ganger når jeg sovner, hender det at jeg glemmer å dra ned gardinene. Da våkner jeg sånn kl 7, fordi det er altfor lyst ute :p

Da er det deilig å vite at man har hele dagen foran seg, istedenfor å sove bort halve dagen.

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme ;) Tenker jeg skal legge meg tidlig, men hvis jeg prøver det, så får jeg ikke sove. Så ender opp med å sitte våken alt for lenge. Uansett når jeg legger meg, så står jeg opp omtrent kl. 12.

Å bare lukke øynene litt er utrolig avslappende, men det er alt for lett å falle for fristelsen, og bare ligge litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...