sedsberg Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har en gammel bærbar som hadde vært helt brukelig hvis den hadde hatt mere minne. Minnet jeg trenger er av typen 144pins EDO SO-DIMM. Går slikt an å få tak i noe sted lengre? Var usikker på om jeg skulle poste her eller under "bærbare", men det handler jo egentlig kun om minne så jeg posta her. Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Tja.. det finnes nok kanskje noen der uten med noe sånt langt nedi en skuff. Prøv bruktmarkede sedsberg. Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det får du tak i hos komplett.no her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=30333...BE-D2583A1CB52E Denne heter SO-DIMM SDRAM. EDO er såvidt jeg husker bare en kvalitetsbetegnelse på SDRAM så jeg vil tro disse kan brukes. Pinneantallet er 144. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hvis mine gamle grå ikke har sviktet meg helt, så er det ikke slik at EDO- RAM og vanlig SDRam nødvendigvis går i hop, eller at alle hovedkort fikset den "andre" sorten. Var helt sikkert slik på de gamle 72- pins brikkene for stasjonære, i det minste. Til trådstarter- starter opp igjen på jobb på mandag, skal kikke i posen med gamle RAM- brikker på jobben. Finner jeg noe, skal du få den gratis. Er ikke sikker på om jeg har så stor, da. Må den være på 128? Hva er navn og nummer på den bærbare, evt. litt andre specs? Endret 14. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hvis mine gamle grå ikke har sviktet meg helt, så er det ikke slik at EDO- RAM og vanlig SDRam nødvendigvis går i hop, eller at alle hovedkort fikset den "andre" sorten. Var helt sikkert slik på de gamle 72- pins brikkene for stasjonære, i det minste. 9073928[/snapback] Det er selvsagt mulig du har rett, men jeg mener å huske at min gamle maskin fra 1998 (som ennå brukes som server og står i garasjen) kunne benytte begge deler om hverandre. Med hensyn til bærbare som bruker EDO eller SDRAM SO-DIMM så har jeg ingen erfaring, men antok at det samme kunne gjelde her. Men som sagt, det er lenge siden (faktisk 2 hjerneslag siden) så det er mulig jeg husker feil. Edit: Jeg husket nok en del feil ja, men det ser ut som at enten / eller kan brukes hvis man skal stole på denne guiden fra 1999: http://www.hardware.no/tester/ram/ram.html Endret 14. juli 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Hvis mine gamle grå ikke har sviktet meg helt, så er det ikke slik at EDO- RAM og vanlig SDRam nødvendigvis går i hop, eller at alle hovedkort fikset den "andre" sorten. Var helt sikkert slik på de gamle 72- pins brikkene for stasjonære, i det minste. Til trådstarter- starter opp igjen på jobb på mandag, skal kikke i posen med gamle RAM- brikker på jobben. Finner jeg noe, skal du få den gratis. Er ikke sikker på om jeg har så stor, da. Må den være på 128? Hva er navn og nummer på den bærbare, evt. litt andre specs? 9073928[/snapback] Det hadde vært supert! Det er en Toshiba Satellite 320CDS. Det er en 32MB som står i så 64 hadde også hjulpet enormt. Men 128MB hadde vært det ideélle. Er kun én slot i den. Btw: EDO og SDRAM går ikke om hverandre. Det er to forskjellige teknologier. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Har noen brikker fra noen gamle Dell- maskiner, vet jeg. Vet du om hovedkortet takler vanlig SDRAM? Tipper det er det jeg har liggende. Uansett, det er jo bare å prøve, det skjer ikke noe "feil" om man setter i en brikke som maskinen ikke takler. Har sjekket litt rundt maskinen din, og er redd de eldste brikkene jeg har liggende, er til P2- maskiner. Er usikker på om du kan bruke de, men skal som sagt se. Endret 15. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Det maskinen min skal ha er EDO SO-DIMM (60ns). Største brikka den støtter er 128MB og SDRAM fungerer ikke. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Beklager, altså. Har funnet en ti- femten brikker her, men det er bare SDRAM, så da hjelper det ikke. Ingen av brikkene er merket EDO. Da har jeg da gjort et forsøk.. Fant denne linken, kanskje den kan være nyttig? http://www.memoryx.net/tosa323bame.html Endret 16. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå