Gå til innhold

Sony DCR IP55. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe Sony DCR IP55. Er det noen som har erfaringer med dette kamera ? Burde jeg heller velge et ikke er 'micro' eller spiller ikke det noen rolle?

Kom gjerne med andre anbefalinger i samme prisklasse. Kamera skal primært brukes til å dokumentere smårollingers oppvekst.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp vært igjennom det store valget og har følgende anbefalinger :

Bruk pengene på et videokamera som gir bra bilder ved dårlig lys.

Du vil trenge ekstra vidvinkel og lys for bruk inne.

Du må ha stativ.

Du trenger overhode ikke internett og blue-tooth på et videokamera.

Du vil trenge manuelle innstillingsmuligheter. (Automatisk fokus virker dårlig i dårlig lys)

Det er lettere å holde et litt større kamera stødig.

De aller minste kameraene plukker opp mye støy slik at mulighet for ekstra mikrofon også er svært viktig.

Jeg endte opp med et Panasonc NV-MX500 som jeg er meget godt fornøyd med, selv om lysstyrken kunne vært bedre. Både JVC og Sony har modeller som skulle passe bedre og være rimeligere enn IP55...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt ett kamera av typen micro. Jeg kjøpte meg Sony DCR-IP220E. Jeg er veldig fornøyd med kamera, det er veldig mye funksjoner på det. Det har også innebygd Bluetooth. Appropo Blutooth så kan det være nyttig, men det kommer helt an på. Er man f.eks på ferie og vil sende bilder hjem, så er det bare å kople seg opp mot mobil telefon din å maile det til mottaker, men hvor nyttig det er kan jo diskuteres. Jeg har drevet veldig mye med Bluetooth oppkopling av utstyr, og ihvertfall mitt kamera har begrensninger m.t.p. Bluetooth. Jeg hadde håpet at det hadde innebygd flere tjenester slik som filoverføring og tilkopling opp mot en pc så man kunne bruke bredbånd oppkoplingen på kamera, men det har det ikke. Men man kan jo surfe på internett med det ved hjelp av en mobil om du sitter på en fjelltopp å kjeder deg, så litt gøy er det jo.....Men når det gjelder micro formatet så har jeg vært i kontakt med en del folk som sier at det ikke er noe særlig enda. Det blir visst for "tungt" og overføre over firewire, selv så syns jeg ikke at det gjør noe, men nå har ikke jeg erfaring med miniDV så jeg kan ikke sammenlinkne. Men jeg vet om en bra side du kan gå på for å få litt info om valg av kamera. Her er linken til den siden. Lykke til med kameraet ditt.

http://anborge.home.online.no/

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg et mini DV Videokamera Sony DCR-TRV18, som jeg har tenkt å bruke til det samme som deg. Jeg er kjempefornøyd! Det kom veldig bra ut i den nye testen som forbrukerrådet har gjennomført og det beste er at jeg fikk kameraet til en veldig hyggelig pris hos pceksperten på internett. Betalte ca. 6800,- inkl.moms og frakt!!! Prisene varierer kjempe masse men dette tilbudet kan da ikke slåes?

Testen til forbrukerrådet kan du se her, som noen lenger ned på siden la ut. Takk til vedkommende for det!!!http://home.no.net/rikkyral/stuff/camcord.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...