Gå til innhold

Ghost in the shell - Hvilke rekkefølge?

co2

Anbefalte innlegg

Konseptet Ghost in the shell finnes det flere serier og filmer av.

Jeg har sett Ghost in the shell season 1, den første filmen og prøver nå å skaffe den andre.

Men jeg har sett at det er en som heter Solid state society og andre titler. Har blitt ganske så forvirret av dette, og hjemmesiden gir meg ikke annet enn epelepsianfall.

Er det noen som har en oversikt over hva som er, og hvilke rekkefølge de kommer i, sett kronologisk(historiemessig)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 : Ghost in the Shell

2 : SaC: 1st gig

3 : SaC: 2nd gig

4 : Innocence

5 : SSS

Håper jeg oppklarte noe :)

Edit: Bare spør  hvis dere lurer på mer.

9034406[/snapback]

Dette er feil.

Det er to forskjellige tidslinjer, to forskjellige, uavhengige historier som utelukker hverandre (de er to uavhengige tolkninger basert på samme manga-serie).

Filmene er én tidslinje (GitS 2: Innocence er en direkte oppfølger til den første filmen), de to sesongene Stand Alone Complex + Solid State Society en annen.

Både GitS + Innocence, og GitS SAC + SSS anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Dette er feil.

Det er to forskjellige tidslinjer, to forskjellige, uavhengige historier som utelukker hverandre (de er to uavhengige tolkninger basert på samme manga-serie).

Filmene er én tidslinje (GitS 2: Innocence er en direkte oppfølger til den første filmen), de to sesongene Stand Alone Complex + Solid State Society en annen.

Både GitS + Innocence, og GitS SAC + SSS anbefales på det varmeste.

9034574[/snapback]

Wow, det gir faktisk mening. Da lærte jeg noe i dag og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...