Gå til innhold

LOTR TT ute på dvdrip

Gjest Slettet-QqZexW9o

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DVD-Screener = DVDrip!!!!!!!!!!

Feil.

Helt korrekt som LarsC sier.

En DVDrip er retail versjonen. Alltså den plata som vil være i butikken for salg.

En DVDscreener er ikke ment som en salgsvare, kun som en versjon for anmeldere.

DVDScreenere er riktignok ikke ment for salg, men ripper av slike er likevel en dvdrip. Forskjellen pleier å være manglende tekster, ekstra materiell osv. I noen tilfeller også teknisk kvalitet 8)

Lenke til kommentar
Rent fysisk er det den samme prosessen for å lage dem, men nei. Nettopp fordi at det kan være forskjeller mellom retail og screener, er det forskjellige begrep. Sånn er det bare.

Jepp, forskjellige begrep, men siden mediet de er rippet fra er det samme (DVDScreener er jo ikke eget medium 8) ) så er nok svcd og divx/xvid ripper av dvdscreenere dvdrips. sånn er det bare :wink:

Lenke til kommentar

Jepp, forskjellige begrep, men siden mediet de er rippet fra er det samme (DVDScreener er jo ikke eget medium 8) ) så er nok svcd og divx/xvid ripper av dvdscreenere dvdrips. sånn er det bare :wink:

*sukk*

Jeg vil gjerne se deg overbevise noen innen miljøet om at en dvdrip == dvdscreener. Du må gjerne kverulere så mye du vil, men det er og blir feil.

akkurat mitt point..

You loose, LarsC...

Inrømm det. :D

Eh. Nei.

Lenke til kommentar

*sukk*

Jeg vil gjerne se deg overbevise noen innen miljøet om at en dvdrip == dvdscreener. Du må gjerne kverulere så mye du vil, men det er og blir feil.

Hei :) Kverulanten her er deg. Hvorfor ikke komme med noe mere konkret enn *sukk*? Det overbeviser ingen.

MEN! Du har helt rett. Jeg sier ikke at en dvdrip == dvdscreener, men at en dvdscreener.rip er en dvdrip.

Og hvis du er inne i "miljøet": Hvorfor ser du dette svært ofte da?

site rules:

200- [#] Retail DVD may/is dupe of DVD Screener.........[1x]

Lenke til kommentar

s0 31337

Hvis du ikke har noe fornuftig å bidra med, foreslår jeg at du holder kjeft.

Hei :) Kverulanten her er deg. Hvorfor ikke komme med noe mere konkret enn *sukk*? Det overbeviser ingen.  

Ok, så reglene er annerledes for meg enn for deg. Du trenger ikke vise til noe mer konkret, og det er ikke du som kverulerer når du fortsatt tværer på dette?

Du kan få en definisjon:

http://www.afterdawn.com/glossary/terms/screener.cfm

MEN! Du har helt rett. Jeg sier ikke at en dvdrip == dvdscreener, men at en dvdscreener.rip er en dvdrip.

Implisitt i dvdrip ligger det at det er retail, derfor er skillet trukket med dvdscreener. Litt av poenget er at screenere var tidligere kun VHS, og det er i 'nyere' tid at screenere blir sendt ut som dvd. Men siden konvensjonene for screenerene (pop-up tekst, svart-hvitt sekvenser som ikke er i retail, annen lydmiks etc etc) ikke er forandret til det bedre, heller til det verre, er det markante skillet nødvendig.

Noe som får meg til å tro at du ikke er bekjent med begrepene. Og jeg gir egentlig blanke fa3n i om noen blir overbevist.

Og hvis du er inne i "miljøet": Hvorfor ser du dette svært ofte da?

Har jeg sagt jeg er inne i 'miljøet'?

site rules:

Du nevner ikke hvorfra dette er hentet fra, så :shrug:

Lenke til kommentar

Har jeg sagt jeg er inne i 'miljøet'?

site rules:

Du nevner ikke hvorfra dette er hentet fra, så :shrug:

Du nevner i noen få innlegg ovenfor dette: Jeg vil gjerne se deg overbevise noen innen miljøet om at en dvdrip == dvdscreener.

Og da spør jeg deg. Hvilket miljø du er i? KarasjokDVDrip.group?

Et ganske så legalt spørsmål faktisk tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...