bobyboj Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Lager en tråd der dere gjerne kan poste evt. drinker dere vet om som er vært å prøves. Noen dere har gode erfaringer med, og kanskje noen dere har dårlig erfaring med:) Hadde jeg blitt glad. Trenger noe nytt og oppfriskende Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Prøvde "P2" her om dagen. Oppskriften finner du her. Kan vel kanskje kalles en jentedrink, men den var slett ikke så værst. Ellers kan du jo søke litt rundt på Apéritif.no og se om du finner noe som faller i smak. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Gringo Espesial: 50 cl: 20 cl Captain Morgan blank 5 cl grenadine 10 cl limejuice 15 cl sprite Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 1del vodka 3deler burn beste jeg vet.. men har en favoritt til aloe vera.. den er satans god. namnam.. jentedrink , men god Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Den klassiske Margherita er en favoritt her. Er egentlig ikke så glad i Tequilla, men i margherita er det herlig. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 var på et party sist helg, der fikk jeg servert mohito Visstnok Hemmingway`s favoritt drikk på cuba Veldig godt Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) mohito ja.. namnam, sukkerlake, is, lime og myntebladet, og sprit og litt sprite kanskje :p Endret 12. juli 2007 av toazty Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Strawberry daquiri...Nydelig i sommerheten. 4 modne jordbær 3 cl bacardi 3 cl cointreau 3 cl sitronjuice (kan sløyfes, men er friskere med) isbiter Kjør så alt sammen i en blender eller liknende. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Enkel og grei drink: 1 shotteglass med vodka. En litt bedre drink: 1 del vodka 2 deler Tropo-brus fra grans 1 del ananasjucie noen dråper sitron-/limesaft. Det er faktisk eventyrlig godt! Har du ikke tropo kan man vel bruke en annen "tropisk brus". Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Margarita, Strawberry daquiri eller Cosmopolitan. Er sjeldent jeg drikker noe annet ute. Er ikke noe glad i veldig sterk sprit eller øl. Lenke til kommentar
johjoa Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 1 .Mojito er en god drink... syns den er vankelig å lag med tanke på "kor i hel****e får man fatt i mintblader" men eller en god drink. 2. Blande vodka med burn funker knall! Det hender oftere og oftere at jeg blander med en del vodka, en del bur og to deler eplejus med en tvist av sitron 3. I det siste har jeg drokke mye Rom + Cola Isbiter, en del Captein Morgan, 3 deler cola, par sitron båter = 4. Så kom en kompis innom forje helg å spanderte på meg en Cola + Tyrker og det var faktisk kjempe godt... men det kan bli for mye av den. det var nu såfall noen gode drinker btw, noen som har tips ang. hvor jeg finner mintblader tilsalgs? eller må jeg begynne å gro planet å sånt Lenke til kommentar
sull Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sex on the beach e jo ekkelt godt Vodka med sitronjuice og sprite ekke verst. Bacardi razz med sprite og en dash med burn er det jeg drikker for tiden. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sex on the beach e jo ekkelt godt 9081129[/snapback] Neei! Var nylig i bulgaria, og fy faen sier jeg bare.. å drikke seg full på den er ikke noe å anbefale! Lenke til kommentar
sull Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 nei du er nok langt på vei dritings til du begynner å drikke de, men faen så god de er. Men ingenting er godt når man drikker for mye av det Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 White russian. skal finne oppskrift. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) White russian. skal finne oppskrift. 9084616[/snapback] Enkelt og greit like deler vodka, kaffelikør (Kahlua, for eksempel) og helmelk. Tøm dette i et glass sammen med noen isbiter, og rør rundt. Fantastisk drink - og ganske farlig også. Edit: Den internasjonale bartenderforeningen (IBA) spesifiserer at det skal være 5 deler vodka, 2 deler kaffelikør og 3 deler helmelk eller fløte. Der skal også vodka og likør blandes først, og ligge nederst i glasset med melk/fløte på topp i tydelig lagdeling. Det er mao. den helt korrekte måten å gjøre det på, men jeg kan forsikre om at den forenklede oppskriften jeg skrev først, også er bra ... Endret 16. juli 2007 av TwinMOS Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har spesialisert meg på å lage Frozen Margaritas for pappa og hans venner, og jeg må si de blir ganske gode. Forberedelse: Ta salt på et tefat, ta en limebåt og gni den rundt kanten på et cocktailglass, sett glasset ned i saltet. * 0,9 dl lys Tequila * 0,3 dl Triple sec * 0,6 dl Lime juice * knust is Det er vel den eneste jeg lager ganske nøyaktig. Ellers så er jeg veldig glad i Black Russian. Ta et glass (jeg foretrekker Highball eller Whiskey). Ha i is (knust eller i biter). Ta et shotteglass vodka og hell det over isen. Tilsett så et shotteglass Kahlua. Fyll på med melk eller fløte til du får den smaken du helst vil ha. En annen jeg liker godt, er Paralyzer #2. Ta et stykk aquevit-glass (eller et kjøkkenglass om du vil). Ha i litt knust is. Hell over 0,3 dl Kahlua, så 0,15 dl Vodka, så litt melk og til slutt 0,3 dl Coca-Cola. Ganske godt Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ellers så er jeg veldig glad i Black Russian... ...Fyll på med melk eller fløte til du får den smaken du helst vil ha. 9098781[/snapback] Bruker du melk/fløte er det vel ikke lenger Black, men White Russian... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 det finnes allerede en tråd om dette som heter Vi vil ha din BESTE/FAVORITT drinkoppskrift! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg