Gå til innhold

Drinker? Noen favoritter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 .Mojito er en god drink... syns den er vankelig å lag med tanke på "kor i hel****e får man fatt i mintblader" men eller en god drink.

 

2. Blande vodka med burn funker knall! Det hender oftere og oftere at jeg blander med en del vodka, en del bur og to deler eplejus med en tvist av sitron :D

 

3. I det siste har jeg drokke mye Rom + Cola

Isbiter, en del Captein Morgan, 3 deler cola, par sitron båter = :D

 

4. Så kom en kompis innom forje helg å spanderte på meg en Cola + Tyrker

og det var faktisk kjempe godt... men det kan bli for mye av den.

 

det var nu såfall noen gode drinker :ph34r:

 

btw, noen som har tips ang. hvor jeg finner mintblader tilsalgs? eller må jeg begynne å gro planet å sånt :p

Lenke til kommentar
White russian. skal finne oppskrift.

9084616[/snapback]

Enkelt og greit like deler vodka, kaffelikør (Kahlua, for eksempel) og helmelk. Tøm dette i et glass sammen med noen isbiter, og rør rundt. Fantastisk drink - og ganske farlig også.

 

Edit: Den internasjonale bartenderforeningen (IBA) spesifiserer at det skal være 5 deler vodka, 2 deler kaffelikør og 3 deler helmelk eller fløte. Der skal også vodka og likør blandes først, og ligge nederst i glasset med melk/fløte på topp i tydelig lagdeling. Det er mao. den helt korrekte måten å gjøre det på, men jeg kan forsikre om at den forenklede oppskriften jeg skrev først, også er bra ...

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Jeg har spesialisert meg på å lage Frozen Margaritas for pappa og hans venner, og jeg må si de blir ganske gode.

 

Forberedelse:

Ta salt på et tefat, ta en limebåt og gni den rundt kanten på et cocktailglass, sett glasset ned i saltet.

 

* 0,9 dl lys Tequila

* 0,3 dl Triple sec

* 0,6 dl Lime juice

* knust is

 

 

Det er vel den eneste jeg lager ganske nøyaktig.

 

Ellers så er jeg veldig glad i Black Russian.

Ta et glass (jeg foretrekker Highball eller Whiskey).

Ha i is (knust eller i biter).

Ta et shotteglass vodka og hell det over isen.

Tilsett så et shotteglass Kahlua.

Fyll på med melk eller fløte til du får den smaken du helst vil ha.

 

 

En annen jeg liker godt, er Paralyzer #2.

Ta et stykk aquevit-glass (eller et kjøkkenglass om du vil).

Ha i litt knust is.

Hell over 0,3 dl Kahlua, så 0,15 dl Vodka, så litt melk og til slutt 0,3 dl Coca-Cola.

 

Ganske godt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...