Gå til innhold

Windows XP 64 bit eller 32 bit?

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny pc for spilling men sliter med å finne ut hvilket OS jeg skal legge inn. Windows XP pro 64 BIT eller 32 BIT ? Eller bør jeg satse på Vista? Eller andre?

Har følgende deler:

Asus Crosshair, nForce 590 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD"

I tillegg 4G OCZ RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Vista 64-bit

64bit har mange fordeler framfor 32-bit, en av de fordelene, er at et 64-bit program kan bruke mer en 4 GB RAM (Virtual Addressing i protected mode), og man kan ha mer en 3 GB RAM installert.

i Tillegg så er også 64-bit en smule raskere en 32-bit.

Du vil komme til å måtte bytte til 64-bit en gang allikevel, så det er like greit å starte nå, og spare en del penger på Windows lisens.

Lenke til kommentar

64bit har mange fordeler framfor 32-bit, en av de fordelene, er at et 64-bit program kan bruke mer en 4 GB RAM (Virtual Addressing i protected mode), og man kan ha mer en 3 GB RAM installert.

Du vil komme til å måtte bytte til 64-bit en gang allikevel, så det er like greit å starte nå, og spare en del penger på Windows lisens.

9035615[/snapback]

nå står det nå at han vil ha xp..

Lenke til kommentar

9035615[/snapback]

nå står det nå at han vil ha xp..

9044080[/snapback]

Hva så?......

Den første linjen er min anbefalning, de neste er forskjellene mellom 32 og 64 bit, og hvorfor jeg ville valgt en 64 bit framfor 32 bit, om han da velger 64 bit XP, så ville jeg si at han har fulgt anbefalningen min.

Eneste grunnen til at jeg sa Vista, er at Windows koster mye penger, og det er kjedelig å måtte bytte siden, mne hvis han velger XP 64bit så har han lest hele posten min, og ikke bare den første linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...