Kriz85 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei Jeg har en topcom skyracer wbr 254g trådløs router og lurer på hvordan jeg får skjult eller kodet nettverket for andre? Har lest i brukermanualen men finner ikke ut hva jeg skal gjøre.. På forhånd takk! Kristian Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 "Skjult" og "skjult", linux lister opp alt. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Har ikke akkurat denne ruteren selv, men noen lit grove anvisninger kan jeg komme med. 1. Logg inn på ruteren ved å åpne nettadressen som står i manualen. Sansynligvis noe som 192.168.x.x 2. Enten under wlan, wireless, security el. er det sikkert en meny hvor du kan velge WPA-PSK. Velg denne og skriv inn en kode på minimum 8 bokstaver/tall. (Lengre er bedre) 3. Apply/Save/store/reboot etc. Nå skal ruteren starte å sende signalene kryptert, så det skal bare være å koble til den igjen, og taste inn valgte passord. Det å skjule nettverket er det ikke noe vits med. Blir som å tape over låsen på døra. Alle som kan lit om det vet at den er der, og med enkle verktøy kommer man seg rundt. Lenke til kommentar
smy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 du kan prøv skru av SSD broadcast opplegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå