Gå til innhold

Jeg søker stilling som deltidsjobb eller?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om på overskriften i søknaden min, skal jeg skrive

Jeg søker stilling som deltidsjobb i .....

eller

Jeg søker stilling som deltidsjobber i....

Og nede i søknaden skal jeg skrive

Jeg viser til min telefonsamtale med deg angående stillingen som deltidsjobber

eller

Jeg viser til min telefonsamtale med deg angående stillingen som deltidsjobb

På begge eksemplene er det forskjell mellom deltidsjobb og deltidsjobber.

Jeg har tenkt på det, men bare blir forvirra :no:

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke søke stilling som deltidsjobb, det blir litt sært. Skriv heller at du søker stilling som medarbeider på deltid,

som deltidsmedarbeider,

eller at du søker deltidsstillingen.

"Deltidsjobber" er nok ikke et ord jeg ville brukt i en slik sammenheng, selv om det rent språkli er en fullstendig tillatt konstruksjon.

Lenke til kommentar

Takk folkens

Jeg snakker om en stilling

Overskriften bør være da jeg søker stilling som deltidsmedarbeider ?

og nede i søknaden blir det J

jeg viser til min telefonsamtale med deg angående stillingen som deltidsmedarbeider?

Isbilen du har rett deltidsjobber høres rart ut, og jeg syntes også at jeg søker stilling som deltidsjobb, hørtes rart ut.

Men er deltidsarbeider best eller deltidsmedarbeider? Eller samma?

Nå som dere er flinke kan jeg kanskje spørre noe annet også hehe :cool:

jeg skrev mye i søknaden og så skrev jeg

I fritiden liker jeg å trene, være sammen med venner og sitte ved pc-en

men den setninga står alene for seg selv. Er det greit med bare en setning eller bør det være mer avsnitt ? Hva mer kan jeg skrive ellers? Har skrivd om hvor gammel jeg er og skole i nesten begynnelsen av søknaden, så hva mer kan jeg skrive her? :ph34r:

Lenke til kommentar

men den setninga står alene for seg selv. Er det greit med bare en setning eller bør det være mer avsnitt ? Hva mer kan jeg skrive ellers? Har skrivd om hvor gammel jeg er og skole i nesten begynnelsen av søknaden, så hva mer kan jeg skrive her?  :ph34r:

9033443[/snapback]

Den setningen blir nok litt tynn hvis den står for seg selv uten noe utdypning. Når man skriver en søknad skal man ikke bare skrive hva man gjør men man skal også få eventuelt arbeidsgiver til å få ett positivt inntrykk av deg.

Arbeidsgivere tror de kan lære en person og kjenne kun ved å lese søknaden deres, da må de lese mye mellom linjene. Det er kun noe de sitter på sin høye hest og tror... det er noe du kan utnytte.

Altså, det er mye du ikke skal skrive direkte men likevel gi inntrykk av.

Bruker setningen din som eksempel:

Dette kunne eventuelt arbeidsgiver tolket som:

- "god" fysisk form, lite sykdom og skader, lite fravær, bedre humør

- sosial person, ikke noe enstøing, "godt likt"

- kjenner godt til PC-er og internett

Istedefor din enkelte setning kunne du godt skrevet noe mer i tillegg, hva trener du med, hva gjør du sammen med vennene, hva bruker du PC-en til. Sett selvsagt en positiv vri på det hele uten å lyge. Bruk gjerne en setning på hver av tingene.

Lenke til kommentar

Zatuu det var veldig hjelpende det du skrev, så takk.

Men virker dette greit?

I fritiden liker jeg å trene på treningssenter sammen med vennene mine, ellers er vi ofte på kino eller finner på noe annet. Jeg liker også å sitte ved pc-en og spille eller lese nyheter

Jobben jeg søker har litt med pc å gjøre, så jeg vet ikke helt ossen jeg skal få frem til at jeg kan håndtere pcen godt. Jeg tror at jeg kan mer om pcen, enn gjennomsnittlige personer. Noen gode råd om dette eller avsnittet?

Takk på forhånd.

Endret av laxlaxma
Lenke til kommentar
Søknad om deltidsstillig

Jeg viser til min telefonsamtale med deg (skriv navnet hans/hennes, er jo ikke sikkert det er samme person som leser søknaden), og søker med dette stillingen (er det en stillig som du har fått tilbud om? ellers blir det rart å skrive det i bestemt form) som deltidsmedarbeider.

Her skriver du noe (ikke mer enn et avsnitt) om hvorfor du vil ha jobben. Hva som er målene dine og hva i jobben du syns virker interessant.

Her skriver du et avsnitt om kvalifikasjonene dine. Ikke nevn alt du noen gang har gjort, det kommer i CV'en.

Her skriver du et kort avsnitt om hva du liker å gjøre på fritiden din, men ikke skriv at du liker å sitte foren pc'en. Høres litt lite produktivt ut. Skriv heller at du er interessert i data og blablabla, en del kunnskaper (nevn gjerne hvilken kunnskaper også).

Jeg har god helse og er lite syk. Ellers anser jeg meg selv for å være en arbeidsom og positiv person som liker å jobbe sammen med andre.

Jeg håper dette er interessant for dere og håper på positivt svar.

Med vennlig hilsen

laxlaxma

Søknaden bør ikke være særlig mye lengre enn dette. Skal være kort og konkret. Om dette er en "riktig" søknad vet jeg lite om, men jeg har fått...ehm...hvertfall 4 jobber med det oppsettet.

edit; vet forresten ikke om det er så interessant for en arbeidsgiver om du går mye på kino eller ikke, men om du er interessert i film kan det godt nevnes...går mest på formuleringer.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Zatuu det var veldig hjelpende det du skrev, så takk.

Men virker dette greit?

I fritiden liker jeg å trene på treningssenter sammen med vennene mine, ellers er vi ofte på kino eller finner på noe annet. Jeg liker også å sitte ved pc-en og spille eller lese nyheter

Jobben jeg søker har litt med pc å gjøre, så jeg vet ikke helt ossen jeg skal få frem til at jeg kan håndtere pcen godt. Jeg tror at jeg kan mer om pcen, enn gjennomsnittlige personer. Noen gode råd om dette eller avsnittet?

Takk på forhånd.

9036274[/snapback]

Bare hyggelig :thumbup:

Enig med Arbakadarba, ikke bruk ordet "sitte" som er negativt ladet i denne sammenhengen.

Ordet "Annet" ville jeg heller ikke brukt da det tyder på dårlig ordforråd, sier ikke du har det men antydningene er der. Slike ting kan virke negativt på arbeidsgiver enten bevisst eller ubevisst.

Hadde vært enklere for oss om du ga en kort forklaring på hva jobben gikk ut på :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er under 18 år og går på skole derfor søker jeg deltidsjobb. Jeg søker i Posten i oslo. Som klumpsorterer. Det er IKKE noen annonse for den jobben. Jeg kjenner en som jobber der og ble anbefalt å søke der. Så derfor vet jeg ikke mye om jobben, derfor kan ikke si mye i søknaden om hvorfor jeg kommer til å gjøre bra og hvorfor jeg vil ha den jobben :ermm:

Så vidt jeg vet er at jeg skal se på postnummerene på pakkene og skrive det inn på pcen :)

Og jeg skjønner ikke forsatt ossen jeg skal formulere den setninga med pcen. Ossen kunnskaper skal jeg nevne?

enda en ting til nå som Arbakadarba nevnte det.

Jeg viser til min telefonsamtale med deg Ola, og søker med dette stilling som deltidsmedarbeider.

Blir det sånn da? Stilling ikke i bestemt form fordi jeg har ikke fått tilbud? Komma er plassert greit?

Endret av laxlaxma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...