bigbj Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei i år skal jeg la filserveren stå hjemme og bare ta med den bærbare pcen på ferie. Planen var å la den stå på så jeg kan laste ned filer fra den men problemet var at jeg ikke har noen gode måter å gjøre dette på. Jeg har prøvd ftp men det er litt slitsomt å måtte laste ned filene for å endre på de og deretter late opp igjen. så jeg lurte på om noen visste om noen bedre måter. På forhånd takk! -bigbj Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvis du har Windows på serveren og den bærbare kan du jo bruke Eksternt Skrivebord (Remote Desktop). Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Men er ikke det veldig laggete? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det kommer jo veldig an på internetthastigheten på begge steder og hvilke filer han skal redigere. Det funker helt fint til å redigere en liten .txt fil, men man kan ikke se en film på denne måten. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Å se film over Remote Desktop er en tapt sak, ihvertfall om vi snakker om den innebygde løsningen som finnes i Windows. Selv over Gbit LAN blir det for mye hakking - skal jeg se på film bortefra bruker jeg VPN og streamer via dette, fungerer fint om linjen er stor nok der jeg sitter. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Vpn er veien å gå ja! Sett opp Hamachi på begge maskinene så har du vpn som funker out-of-the box. Ingen configurering av router/NAT overhode. Har selv brukt den løsningen en stund for å få tilgang til filene på maskinen min hjemme mens jeg er på skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå