cyclo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Skal til Finland i slutten av neste uke, og det kommer til å bli noen dager fisking, så jeg tenkte å kjøpe meg en ny slukstang (haspel?) før jeg drar. Fluestang har jeg, men den står hos familie som er borte, så det blir nok bare slukfiske. Det jeg lurer på er om det er noen som kan anbefale om det finnes noe som er bra eller på tilbud som bør vurderes (jeg har egentlig ikke peiling på fiske lenger, det er 8-9 år siden jeg drev aktivt med det). Jeg bor forresten i Oslo, så jeg har tilgang til rimelig mange ulike sportsbutikker. Det kan gjerne være en pakkeløsning. Det blir fisking i elv og innsjø (ikke hav-fiske mao). Var på samme sted i fjor og tok en gjedde på 98 cm, så det kan heller ikke være for skrøpelig stang. Takker på forhånd om noen har noen bra anbefalinger. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Spør i butikken, som oftast er det en eller fleire av selgarande som har peiling. Ellers er det ikkje så mykje som skiljer merka, du får som regel det du betalar for. -Skitt Fiske! og god tur Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Shimano BeastMaster er blandt favorittene til sportsfiskerne + en Shimano snelle og du er i havn. Men mange bra merker og mye å spare på ved å velge en pakkeløsning. Jeg har bl.a. en Berkley 9' Spinning Rod som jeg syns er bra, akkurat denne modellen er nok ikke på markedet lengre - var et Coop-tilbud. Endret 11. juli 2007 av geirm Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Takker for tilbakemelding, men jeg har allerede handlet. Var på stramline og handlet en pakkeløsning som var på "messetilbud". Meget fornøyd og tror jeg sparte en god del (Om orginalprisen stemmer i hvertfall). Husker ikke hva det var, skal sjekke når jeg kommer hjem. Forøvrig så anbefaler jeg stramline om man bor i Oslo (Ligger like ved Oslo S). Visste ikke at den fantes og fant den ved en slump. Er en ren sportsfiskebutikk med meget hyggelig og hjelpsom betjening som virkelig har peiling. Dit skal jeg tilbake Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Takker for tilbakemelding, men jeg har allerede handlet. Var på stramline og handlet en pakkeløsning som var på "messetilbud". Meget fornøyd og tror jeg sparte en god del (Om orginalprisen stemmer i hvertfall). Husker ikke hva det var, skal sjekke når jeg kommer hjem. Forøvrig så anbefaler jeg stramline om man bor i Oslo (Ligger like ved Oslo S). Visste ikke at den fantes og fant den ved en slump. Er en ren sportsfiskebutikk med meget hyggelig og hjelpsom betjening som virkelig har peiling. Dit skal jeg tilbake 9052686[/snapback] Takk for tipset. Fikk lønning i dag, og hadde planlagt ny fiskestang. Kanskje det blir kjøp der i dag. Hvis du skulle lese denne før jeg drar i dag (tvilsomt, siden du postet denne for ni dager siden) - hvordan er prisnivået her i forhold til andre steder? Selv fisker jeg mye i småvann, men skulle helst hatt en stang som kan brukes til fiske i elver o.l. også. Det går for det meste i ørret og abbor, men også litt torsk og sei. Regner med at jeg må ta ibruk en av de eldre og større stengene jeg har liggende hvis jeg skal fiske noe særlig torsk og sei? edit: stakk en tur innom der nå i dag, og det endte med at jeg kjøpte en abu garcia-snelle, en berkley-stang (haspel begge to), fiskebag, kniv o.l. servicen var utmerket, og jeg fikk det relativt billig. totalt kostet det meg 2236,73,- kroner, men nå har jeg både spinnere, wobblere, dupper og sluker for det meste i de vannene jeg skal fiske i. anbefaler så absolutt å stikke innom butikken deres hvis du er i nærheten av oslo s. det er ikke akkurat vanskelig å finne frem. Endret 20. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei Cyclo Har du prøvd Beastmaster før? Elegant stang som det er en fryd å fiske med. Det koster, men det er verdt det. Gå til butikken og si du skal ha beastmasteren som kan deles opp i 5 eller 6 deler. Shimano Beastmaster: Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ops forhastet meg litt med innlegget. Leste nå at du allerede hadde handlet inn. jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå