Beethoven Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei, Hvis jeg vil ha garanti på at CPUen ikke er defekt... eller... hvis windows kjører, og jeg ikke noen problemer. Men jeg får veldig mye feilmeldinger på rammen på sånn memtest, da er jeg vel ganske ganske sikker på at det ikke er noe gale med CPUen? Ikke sant? Lenke til kommentar
tness Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Så lenge du klarer å boote deg inn i OS'et, så er nok CPU'en din okey. Ram feiler oftere. Hvis CPU ikke klokkes vel og merke. Har hatt CPU'er der kjerna har vært fysisk skada, men som fortsatt har fungert uten feil. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Test en og en minnebrikke i hovedkortet ditt. Kan være hovedkortet som har problemer. Har opplevd at hovedkortet ikke virker på store rambrikker ( 1024 ) i alle spor. Prøv pcen med andre rambrikker. En rød feil i memtest vil gi ustabil pc den gang den minneadressen blir benyttet! Men husk at hvis du ikke har minneinstillingene korekte, vil du få feil i memtest selv om brikkene er ok, så sett alle minneinstillinger til auto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå