Gå til innhold

Hvordan er one call og Ipea?


Anbefalte innlegg

Hei..

skal ha nytt abonomang.. og lurer da på å prøve one call eller Ipea...

 

Men har lite erfaring og hvordan fungerer dette??

 

Visst jeg ringer for underde 120 gratis minuttene du får og sender under 90 sms i måneden.

 

Betaler man noe i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

skal ha nytt abonomang.. og lurer da på å prøve one call eller Ipea...

 

Men har lite erfaring og hvordan fungerer dette??

 

Visst jeg ringer for underde 120 gratis minuttene du får og sender under 90 sms i måneden.

 

Betaler man noe i det hele tatt da?

9032618[/snapback]

Nei.

 

Det koster ingenting, men one call har nå ikke 3G.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nummeret mitt ble portert til OneCall natt til onsdag, men da jeg byttet til nytt SIMkort stod det: Inaktivt SIMkort.

 

Samme står på telefonen med det gamle kortet i telefonen.

 

Kontaktet OneCall og hørte hva dette gjaldt. Visstnok hadde Netcom problemer med aktiveringen av SIMkort i deres nett. Et problem som gjaldt mange.

De kunne ikke si hvor lang tid det skulle ta før abonnementet ble aktivt.

 

Nå nærmer det seg 3 døgn (!) uten mobil. Hvor artig er ikke det?

 

Sendt 3 e-poster til OneCall, fått svar på én.

 

Forferdelig dårlig kundeservice!

Lenke til kommentar
Er ikkje det berre i byane? Eg bur ikkje i by.

 

De går over til Network Norway-simkort, med Network Norway-dekning i byene og Netcom-dekning utenfor byene. Roamingavtalen med Netcom gjelder bare for GSM og ikke 3G. Imidlertid påstår Onecall at de skal få 3G-dekning til neste år, det får vi nesten bare se på om kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Når har Onecall tenkt å gå over til Network Norway? Har de flyttet en eneste kunde ennå? De reklamerer fortsatt med Netcom-dekning og 3G:

One Call gir deg god dekning og høyhastighets mobilnett

One Call benytter NetCom sitt mobilnett i Norge. One Calls mobilkunder har derfor samme adgang til NetComs dekning som NetComs egne kunder. Dette inkluderer 3G-dekning i de områder hvor dette er bygd ut - noe som gir mulighet for de høyeste mobile overføringshastighetene og tilgang til nye tjenester som Videotelefoni. Ferske målinger viser også at Netcoms 3G nettverk er mye raskere enn hos Telenor Mobil.

Jeg ble Onecall-kunde i sommer og har ikke hørt et pip om skifte av mobilnett og bortfall av 3G. I følge Onecalls abonnementsvilkår skal slike endringer varsles minst 30 dager på forhånd, så for min del vil jo ikke byttet skje før godt uti november.

Ved vesentlige endringer til ugunst for Kunden, herunder opphør av én eller flere tjenester, skal Kunden varsles minst 30 dager før endringen trer i kraft.

Og når det først har gått såpass lang tid, er vi jo snart ved nyttår, da Onecall ser for seg at 3G skal være på plass igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...