Engen_2k Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Må si jeg er veldig enig i det Zatuu sier. Det faren egentlig burde gjort er å snakke ut med sønnen og bli enige om noe. Og hvertfall ikke begyne og skrike og banne som en annen tennåring. Til HoaXed og Mr. Olsen jeg trur dere feiltolker endel av det JFM skriver. Som sagt problemet er forholdet til faren og ikke det han ikke får. Det er vertfall det han har sagt så da trenger ikke dere og konkludere i at det egetlig er scooter og moped han helst vil ha. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Til HoaXed og Mr. Olsenjeg trur dere feiltolker endel av det JFM skriver. Som sagt problemet er forholdet til faren og ikke det han ikke får. Det er vertfall det han har sagt så da trenger ikke dere og konkludere i at det egetlig er scooter og moped han helst vil ha. 9042702[/snapback] jeg har selvfølgelig veldig lyst på scooter og moped. men hvis jeg kan få et bedre forhold til faren min, er jeg villig til å ofre scooteren og mopeden Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvorfor kunne du ikke få snøscooteren fordi reglene endra seg da? Du kunne jo fått den selv om du ikke hadde lov å kjøre den (på vei?) , og så kunne du solgt/byttet den inn i en du har lov å kjøre.. Syns han skulle ha holdt løftet sitt og gitt deg den scooteren selv om reglene endra seg. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det jeg trodde, men mange her henger seg så opp i det ned snøscootern og mopeden. Men men har du prøvd og ta en samtale med faren din for og klarne litt opp i ting? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Til HoaXed og Mr. Olsenjeg trur dere feiltolker endel av det JFM skriver. Som sagt problemet er forholdet til faren og ikke det han ikke får. Det er vertfall det han har sagt så da trenger ikke dere og konkludere i at det egetlig er scooter og moped han helst vil ha. 9042702[/snapback] jeg har selvfølgelig veldig lyst på scooter og moped. men hvis jeg kan få et bedre forhold til faren min, er jeg villig til å ofre scooteren og mopeden 9043019[/snapback] Jeg har ikke konkludert med noen som helst ting. Og hvis dere følgte med ga jeg dere råd om masse forskjellige ting som kunne gjøre forholdet til faren bedre. Men når personen hele tiden spør om hvordan han kan snakke med faren istedet for å følge opp de rådene vi faktisk har gitt. Jeg kan si ut ifra personlig mening at det _virker_ som om JFM ikke har laget denne tråden pga problemene med faren, men heller at han/ho ikke fikk scooter eller moped. Noe jeg forstår, men jeg forstår ikke hvorfor man skal bringe det ut her istedet for å ordne opp det hjemme. Til JFM: Har du prøvd å følge våre råd her? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Til JFM: Har du prøvd å følge våre råd her? no can do. pappe er på ferie hos besteforeldrene mine. så han kommer ikke hjem før fredag. men da skal jeg prøve det dere råder meg til Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Til HoaXed og Mr. Olsenjeg trur dere feiltolker endel av det JFM skriver. Som sagt problemet er forholdet til faren og ikke det han ikke får. Det er vertfall det han har sagt så da trenger ikke dere og konkludere i at det egetlig er scooter og moped han helst vil ha. 9042702[/snapback] Les enmetittelen da (!) Den viser til tapt moped/scooter. (Han svikter deg ikke ved å banne eller rope) Om trådstarter ikke i det hele tatt vil diskutere moped/scooter delen så si fra, så får du heller snakke om hvordan faren din oppfører, noe jeg føler med deg på, for det er veldig synd. Når de er sagt så diskuterer vi nå om hvorvidt faren er "pliktig" til å kjøpe en ny scooter/moped til sønnen sin. Slik er fortellinga kort, for de som ikke gidder å lese alt: For 5 år siden ble han lovt familiens snøscooter den dagen han var gammel nok til å kjøre den og hadde lappen. da han ble gammel nok, og kjørte opp var loven endret, og scooteren var for kraftig for han, (Samme som moped/250hk motorsykkel) Så foreldrene hjelper han å kanskje finne en billig ny/brukt scooter. ette finner de ikke. Så vil trådstarter heller ha moped istedet, men så sier faren at han aldri har lovt sønnen sin en ny scooter og da heller ikke noen moped i bytte. Synd, men skyld på staten, evt. vent til du kan kjøre scooteren. Sinna og ropende far VS fortvilt gutt, legger jeg meg ikke borti, siden jeg vet at faren oppfører seg dårlig.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 detter er det siste jeg sier om scooter og moped: jeg skal prøve å spørre om jeg heller kan få scooteren når jeg blir 18år. moped får jeg bare spare til selv. har kanskje råd til høsten men at pappa oppfører seg som en idiot tror jeg aldri det vil bli slutt på Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 men at pappa oppfører seg som en idiot tror jeg aldri det vil bli slutt på 9044392[/snapback] Om han sier ja til at du skal få den når du blir 18, så få han til å skrive under på det.. Om det aldri blir slutt på at han vil være idiot, så vil han nok gjøre det samme igjen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen 9044504[/snapback] Og hvordan kan du si at du har fattet saken bedre? Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen 9044504[/snapback] Og hvordan kan du si at du har fattet saken bedre? 9044512[/snapback] Det er bare å lese 1. innlegget! Endret 10. juli 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) jeg tror Zatuu har fattet, tror Mr Olsen også endelig har det Endret 10. juli 2007 av JFM Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen 9044504[/snapback] Ja det er nok du som har telepatiske evner og kan lese det som står uskrevet. Emnetittelen har helt fram til nå, henvist til at faren har brutt et løfte. Så om det er underforstått at man ikke skal diskutere det som henvises til i tittelen, så har jeg tatt feil. Om jeg sier at jeg vil ha et eple, så gir alle meg et eple, men du gir meg en pære, så var det en pære jeg villle ha, hvordan i huleste kan man konkludere med at alle andre ikke har kjønt poenget. Skriver du at vi ikke diskuterer rett sak fordi du vet at du taper den moped diskusjonen? :!: Alle er enige i at faren overreagerer, så du kan fortsette å diskutere med deg selv, og la oss diskutere med det som har vært antydet å diskutere om. *Off denne diskusjonen taper jeg. "Hei alle dere, dere har ikke fattet hva man skal diskutere!"* Hørt noe så....rart (i mangel på å kunne uttrykke meg fullstendig) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen 9044504[/snapback] Og hvordan kan du si at du har fattet saken bedre? 9044512[/snapback] Det er bare å lese 1. innlegget! 9044527[/snapback] 1. innlegget til trådstarter. jeg ser 70% whining om tapt moped/scooter, og 30% sørgelse over faren sin. call me nuts, but I think you can't read Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Snakk med han når han er blid. Vær rolig, gi av deg selv, fortell hvordan du følr deg, og ikke spill macho, du må gi for å få... 9044458[/snapback] Morsomt å se at du ramser opp 1. innlegget og konkluderer helt feil. Ser ut som det diskuteres om faren er pliktig til å kjøpe noe annet men de som diskuterer dette har ennå ikke fattet tema.... for eks. deg Mr. Olsen 9044504[/snapback] Og hvordan kan du si at du har fattet saken bedre? 9044512[/snapback] Det er bare å lese 1. innlegget! 9044527[/snapback] Jeg leser også første innlegget. Men etter 4 sider skjønner jeg også saken til trådstarter, men synes ho valgte å starte diskusjonen på feil måte slik at man fort kan oppfatte henne/han slik at hun ikke var lei seg over farens vrede men heller sykkelen. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 jeg tror Zatuu har fattet, tror Mr Olsen også endelig har det 9044529[/snapback] eller kanskje ikke Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 jeg tror Zatuu har fattet, tror Mr Olsen også endelig har det 9044529[/snapback] Om du ikke hadde ville diskutert moped/scooter tapet ditt hadde du kunne kuttet ut hele den historien, og heller bare sagt at faren din kjefter over hver minste ting... det er du som har brakt diskusjonen på banen, så end den ordentlig uten å si at VI har missoppfattet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) JFM jeg tar meg friheten til å forklare for de andre her så de også forstår det..... At trådstarter her ikke får scooter/moped er virkningen av at faren har brutt løftet. Løftebruddet er altså årsaken til at trådstarter får denne virkningen, man må altså tenke årsak/virkning her. Det vi diskuterer her mener jeg er årsaken, altså løftebruddet og ikke virkningen som er at trådstarter ikke får scooter/moped. I tillegg har trådstarter lagt litt opp til oss selv om vi vil diskutere farens oppførsel. Konklusjon: Vi diskuterer løftebrudd og farens oppførsel, det er ihvertfall det trådstarter ville vi skulle diskutere Edit: Tror jeg ihvertfall Endret 10. juli 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg