Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa bryter løfte og han oppfører seg som en dust


Anbefalte innlegg

sjønte da det =)

Jeg vet hvordan det er at folk bryter løfter, sviker meg etc, samt at jeg aldri får noe igjen for å være snill... det har jeg opplevd fra gode venner, kompiser, foreldre etc.

Jeg har dessvere havna slik at jeg sjeldent stoler på noen... har litt med fortiden å gjøre...

9036911[/snapback]

Skjønner :(

 

Noe av det jeg hater mest er å bli løyet til. Takler det svært dårlig selv.

Stoler så og si bare på meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

P.S

Jeg ble lovet fra første stund at viss jeg ikke begynte å røyke/snuse fikk jeg førerkort til bil, det fikk jeg aldri...

9036826[/snapback]

 

Røyker eller snuser du nå?

 

Og hvis du ikke gjør det, er i hvert fall jeg villig til å tilgi dem som brøt løftet om "lappen" ... :p

Lenke til kommentar
Ting koster penger!

 

Få deg en jobb.

9037953[/snapback]

 

Han har en job!

 

jeg har sommerjobb. tjener 88,50 kr/ t + feriepenger

9033055[/snapback]

 

 

Pointet er vel egentlig ikke det at han ikke får snøscorer eller moped, men det som skjer mellom han og faren når de skal snakke om det.

 

dette handler vel egentilig ikke om snøcooter og moped. dette handler om at faren min er veldig hissig for ingenting og at jeg aldri vil få frem min sak. å prate med mamma tør jeg ikke. tror bare hun vil løpe til pappa og at ting bare blir verre.

9032694[/snapback]

Lenke til kommentar
Mr. Olsen: Så du synes det er helt greit at foreldre bryter avtaler og lovnader de har gitt?

 

Ja ja.. Det sier vel det meste om deg som person.

9039322[/snapback]

 

Hva om de ikke kan gjøre noe med det? Hva om faren til Paris Hilton hadde lovt henne 5 mill til 15 års dagen, men han gikk konk eller noe, skulle hun da ha vært sur på han på grunn av det?!

 

Greit nok, de kunne ha lovt det, men ting kan dukke opp som setter stopper for det.

 

husk, det ble sagt at han skulle få scooteren de allerede hadde fra før, ikke noen nytt, og siden loven ikke tillater han det, så skjønner jeg ikke hvorfor dere whiner. De har ikke lovt han 25k i cash, men en scooter til verdi av 25k.

Lenke til kommentar
Og du må skjønne at man som voksen må kunne klare å sette seg rolig ned å forklare dette for ungen sin. Ikke skrike og banne som en annen fjortis.

 

Jeg er selv langt i fra bortskjemt og har alltid måtte jobbe for det jeg skulle ha. Men avtaler har foreldrene mine brutt til tider og det har såret like mye for det. Uansett hva avtalen handlet om.

9039372[/snapback]

 

Hva om det var guttungen som ble sur fordi han ikke fikk 25k av foreldra sine, slik at faren også ble sur.

 

hadde ungen min en dag kommet å forlanget 25k hadde jeg ikle tatt det med et smil å åpna sjekkheftet.

Lenke til kommentar
hadde ungen min en dag kommet å forlanget 25k hadde jeg ikle tatt det med et smil å åpna sjekkheftet.

9039397[/snapback]

Men da kan man ikke i utgangspunkte love dette til barnet sitt! Kan man ikke holde en avtale så lover man det ikke. Hvis det skulle skje endringer så tror jeg de aller fleste har forståelse for dette, så lenge det blir framlagt på en saklig måte.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Da kommer Jarmo inn i tråden og passer på brukere..

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

 

 

;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke gått å gledet meg til å få en sykkel til 30k, fordi jeg er ikke vant med å være bortskjemt.

 

du har ikke gledet deg? hvorfor ikke. man får jo ikke akuratt en sykkel til 30 hver dag.

 

hvis du ikke var vant til å være bortskjemt ville du gledet deg. for hvis man er bortskjemt er det vel mere vanlig å å få seg så dyre ting?

 

jeg gledet meg som en hund da jeg kjøpte dataen. og gues what. jeg betalte den selv

Lenke til kommentar
hadde ungen min en dag kommet å forlanget 25k hadde jeg ikle tatt det med et smil å åpna sjekkheftet.

9039397[/snapback]

Men da kan man ikke i utgangspunkte love dette til barnet sitt! Kan man ikke holde en avtale så lover man det ikke. Hvis det skulle skje endringer så tror jeg de aller fleste har forståelse for dette, så lenge det blir framlagt på en saklig måte.

9039407[/snapback]

 

Ok les dette og svar:

 

Han ble lovet familiens scooter når han ble gammel nok.

Imellomtiden ble det ulovlig for en i hans alder å kjøre en slik.

 

Skylder de han så 25k cash?

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke gått å gledet meg til å få en sykkel til 30k, fordi jeg er ikke vant med å være bortskjemt.

 

du har ikke gledet deg? hvorfor ikke. man får jo ikke akuratt en sykkel til 30 hver dag.

 

hvis du ikke var vant til å være bortskjemt ville du gledet deg. for hvis man er bortskjemt er det vel mere vanlig å å få seg så dyre ting?

 

jeg gledet meg som en hund da jeg kjøpte dataen. og gues what. jeg betalte den selv

9039423[/snapback]

 

Jeg har ikke gått å gledet meg til en sykkel i 5 år. jeg bestilte sykkelen på høsten, jobbet helt fram til våren, betalte den når jeg hadde pengene, 2 uker etter at sykkelen ankom trondheim.

 

Jeg betaler mitt forbruk, og regner ikke med å få det servert, og det burde ingen andre forvente heller, ta det som et tillegg, ikke en selvfølge.

Lenke til kommentar

Ok les dette og svar:

 

Han ble lovet familiens scooter når han ble gammel nok.

Imellomtiden ble det ulovlig for en i hans alder å kjøre en slik.

 

Skylder de han så 25k cash?

9039428[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

Dette handler om at faren hans har lovt han noe og så bryter han løftet. I tillegg gjør han det på en særdels usaklig måte.

 

Ja, endringer kan skje. Ingen vet hva framtiden bringer. Men det handler om hvordan man kommuniserer! Dialogen der og da og ev. beklagelser i ettertid.

Lenke til kommentar
Ok les dette og svar:

 

Han ble lovet familiens scooter når han ble gammel nok.

Imellomtiden ble det ulovlig for en i hans alder å kjøre en slik.

 

Skylder de han så 25k cash?

9039428[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

Dette handler om at faren hans har lovt han noe og så bryter han løftet. I tillegg gjør han det på en særdels usaklig måte.

 

Ja, endringer kan skje. Ingen vet hva framtiden bringer. Men det handler om hvordan man kommuniserer! Dialogen der og da og ev. beklagelser i ettertid.

9039493[/snapback]

 

Hvordan bryter han løftet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...