Gå til innhold

koble vista til xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hellu,Tenkte skulle spille lan me en kamerat,men når jeg kobla pcen min til han , så fant ingen av oss verandre?? noen som vet. Jeg har vista og han har xp har dette noe å si?

9032459[/snapback]

Brannmur av?

9032576[/snapback]

Er kobla med sånn internett ledning.. Funka før når jeg også hadde xp på pcen..men så kjøpte jeg ny pc med vista

Lenke til kommentar
Hellu,Tenkte skulle spille lan me en kamerat,men når jeg kobla pcen min til han , så fant ingen av oss verandre?? noen som vet. Jeg har vista og han har xp har dette noe å si?

9032459[/snapback]

Brannmur av?

9032576[/snapback]

Er kobla med sånn internett ledning.. Funka før når jeg også hadde xp på pcen..men så kjøpte jeg ny pc med vista

9032698[/snapback]

Du er nødt til å bruke krysset med mindre du endrer innstillingene på nettverkskortet ditt. Og du svarer ikke på om brannmuren er av. Du har byttet til Vista som du sier og da er mest sannsynlig ikke brannmuren av. Microsofts egen brannmur vell å merke.

Lenke til kommentar
Dere må sette begges pc'er til samme arbeidsgruppe, default hos xp er "mshome" mens vista bruker "arbeidsgruppe" så vidt jeg husker.

9032945[/snapback]

Så vidt jeg husker så skal brannmuren være på.. har dette noe å si? krysset og det er? hvordan setter man arbeidsgruppe på xp?? Takker for svar

Lenke til kommentar
Dere må sette begges pc'er til samme arbeidsgruppe, default hos xp er "mshome" mens vista bruker "arbeidsgruppe" så vidt jeg husker.

9032945[/snapback]

Så vidt jeg husker så skal brannmuren være på.. har dette noe å si? krysset og det er? hvordan setter man arbeidsgruppe på xp?? Takker for svar

9033001[/snapback]

Hei. Sitter med ca det samme problemet. Skal LANe med en kompis men vi finner ikke hverandre. Jeg sitter på en bærbar med Vista HP, og kompisen min på en stasjonær xp pro. Jeg har koblet meg opp på det trådløse og han har koblet seg opp med ledning til den trådløse routeren. Selv tror jeg at vi ikke finner hverandre pga at vi ikke er i samme arbeidsgruppe. Spørsmålet mitt er da: Hvordan kan jeg skifte det til MSHOME på min bærbare med Vista? :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å slå av brannmur på begge maskinene, og fildeling er på på begge men vista maskinen min finner fortsatt ikke min kompis sin maskin. Det forunderlige er at min kompis finner meg.. noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...