bamsefar Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Først, beklager lite informativ trådtittel, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg ellers skulle kalt tråden. Rett på sak, jeg flytter ut fra hjemmets lune vegger i august rett til studier. Jeg har det siste året tjent opp en slump penger, men mye har havnet på BSU. Nå når jeg flytter tenker jeg å kjøpe meg en ny TV, og jeg vil helst bruke så lite som mulig siden jeg må kjøpe laptop og annet. Problemet er at jeg er kravstor! Jeg har en X360, Wii og en PS3 på vei, i tillegg til en HTPC som alt skal kobles til på best mulig måte. Det sier seg selv at jeg har et problem. Jeg har lest noen av trådene her, men føler det meste enten blir utenfor min lommebok eller ikke har hva jeg trenger: + 32-37". Noe større enn dette blir for stort for hybelen jeg flytter inn på. Helst 37" dog. + Må ha tilkoblinger til alt nevnt over. Dvs, komponentinngang x 2 (der gikk prisen opp ja, eller VGA til X360), HDMI og helst DVI til HTPC. + Helst 1:1 pixelmapping + 720p holder for mitt bruk og lommebok. + Styrken på tven skal ligge i HD og høyoppløselig film. Jeg er ikke veldig kresen når det kommer til sortpartier, men fargeflyt er uakseptabelt. + Pris: Øvre tak på 10.000kr. - Sterk på analoge signaler eller ei er av ingen betydning. Ser ikke på gratiskanalene her til lands. - Har ingen skrupler når det kommer til merke. - Innebygget lyd er ikke viktig, da jeg har eget anlegg. Jeg vet jeg ber om mye, men håper likevel at det er noe der ute for meg. Takk for meg! Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Så tilbudet Elkjøp har på Sharp LC37SA1E til 6795, en pris jeg likte særdeles godt. Er klar over at dette ikke er noen high end tv, men med lommeboken jeg har til rådighet så tenkte jeg ikke tanken heller. Har ikke fått så veldig mye informasjon ut av nettet angående denne tven, utenom de åpenbare spesifikasjonene (får godta at Wiien får kjøre vanlig scart) Til mitt bruk, er dette noe å satse på? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Sjekk denne: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE32R87BDX/ Og denne: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/ og denne: http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC32RD2E/ Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Brøt mitt eget tak og landet opp på en 42" Tatung. Sliter dog med å få koblet X360 til tven via komponentkabelen som kommer med premium pakka. Har koblet rød til y, grønn til Pb og blå til Pr, akkurat som manualen sier, og skrudd om bryteren på kabelen selvfølgelig. Får ikke opp noe bilde på ypbpr kanalen, ei noen annen kanal for den saks skyld. Har prøvd andre kombinasjoner, men det har selvfølgelig vært nyttesløst. Så, hva gjør jeg feil? EDIT: Menneskelig dumhet er overraskende noen ganger. Hadde forvekslet hva som var bak og fram i forhold til tegningene, og siden kontaktene er vinklet ned så jeg ikke at de var farget før jeg la meg på gulvet. Yes, laugh and learn Endret 10. juli 2007 av bamsefar Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Brøt mitt eget tak og landet opp på en 42" Tatung.Sliter dog med å få koblet X360 til tven via komponentkabelen som kommer med premium pakka. Har koblet rød til y, grønn til Pb og blå til Pr, akkurat som manualen sier, og skrudd om bryteren på kabelen selvfølgelig. Får ikke opp noe bilde på ypbpr kanalen, ei noen annen kanal for den saks skyld. Har prøvd andre kombinasjoner, men det har selvfølgelig vært nyttesløst. Så, hva gjør jeg feil? EDIT: Menneskelig dumhet er overraskende noen ganger. Hadde forvekslet hva som var bak og fram i forhold til tegningene, og siden kontaktene er vinklet ned så jeg ikke at de var farget før jeg la meg på gulvet. Yes, laugh and learn 9045085[/snapback] Den koster 9000 kr på elkjøp leangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå