Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Med fulle foreldre på tur - Hva går det av noen foreldre?!


Anbefalte innlegg

hvem har ikke sett foreldrene sine fulle? jeg har gjort det flere ganger enn jeg kan telle på to hender..

 

men ja det er litt freaky..

 

sånn som ene gangen når vi var på ferie i finland jeg var 8-10 år. fikk beskjed om at mamma å pappa skulle "smake" på litt vin.. endte med at stakkars meg som ville ha med pappa å spille golf ikke fikk kontakt. å når vi skulle dra hjem med taxi datt pappa ned ene trappa å jeg måtte hjelpe mamma å pappa oppi taxien å jeg måtte fortelle hvor taximannen skulle kjøre mens mamma å pappa klinte som et fjortiss par baki baksete. det måtte lillebroren min bevitne som var 6-7 år på den tiden.. litt flaut. men det går an å le av nå :p

9269907[/snapback]

Hadde eg opplevd noko slikt med foreldra mine, ville eg knapt ha SNAKKA med dei no. Eg har berre sett mamma småberusa, og det er berre på tider som nyttårsafta osv. då eg synes dei burde få kose seg. Men SØRPEfull? Nei vettuka, når foreldre har laga unger bør dei ta hensyn og ansvar til ungene klarer seg sjølv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

foreldrene mine er ikke helt "vellykka" i mine øyner.. men det er bare bra. det har fått meg til å åpne øynene å gått inn for at jeg skal bare ha en unge.. klarer jeg å følge den opp osv å faktisk ta ansvar osv for den ene å det går godt så kan jeg rpøve to.. ikke noe masse produsksjon her i gåren. ;)

Lenke til kommentar
hvem har ikke sett foreldrene sine fulle? jeg har gjort det flere ganger enn jeg kan telle på to hender..

En gang har jeg sett min far merkbart full.

men ja det er litt freaky..

9269907[/snapback]

Litt?

Jeg hadde fest, mor og far kom hjem fra en eller annen fest litt tidligere enn anntatt, og når jeg plutselig kommer inn i stua igjen, står far min og danser...

Det var freaky det :p

Lenke til kommentar

Tja. Så lenge foreldrene ikke har noe ansvar for barn under 16 så ser jeg ikke den store faren ved å ta noen pils.

 

Det jeg ikke liker er når forldre drikker mens dem har ansvar for småbarn. Dersom det er så viktig å drikke så kan dem få barnevakt og gå ut. Veldig enkelt.

Når man er i utlandet så er det enda viktigere å passe på. Har man ansvar for barn her så bør man holde seg edru. Dersom man ikke klarer dette så bør man heller holde seg hjemme.

 

Veldig mange klarer fint å styre alkoholinntaket, men det er ikke dermed sagt at dem stopper før dem blir fulle :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Så lenge jeg kan huske, har foreldrene mine brukt å ta seg litt vin eller øl i helgene.

 

Jeg har aldri hørt eller observert at de har gått på fest, noen sinne.

 

Jeg har aldri sett dem fulle heller, men de vært litt brisne en sjelden gang.

 

I mitt fjorten år lange liv har jeg drukket alkohol én gang grunnet nysgjerrighet, men da så lite at jeg ikke merket noe som helst rus.

 

Av mine foreldre har jeg fått den holdningen at det er greit å drikke, så lenge man begrenser inntaket.

 

Jeg kjenner en person (21år, min søsters kjæreste) med en far som er alkoholiker, og han er veldig forsiktig med alkohol. Søsteren min sier at hun bare har sett ham litt full en eneste gang på de fire årene de har vært sammen, med en god del festing involvert.

 

En kompis av meg, som nå er 16, har en far som drakk mye før, og ved anledninger som nyttårsaften og Sankthans har til og med jeg sett ham full. Kompisen min har reagert helt annerledes, og han drikker seg titt og ofte full.

 

Det er flere sider ved denne saken. Men hvis man som småbarnsforeldre drar til Gran Canaria for å drikke seg dritings, synes jeg man burde tenke seg litt bedre om.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har tatt noe nevneverdig skade av å se pappa full. Verken som liten eller nå. Jeg har sett ham med skjegg, i tutu, med høy sigarføring, på grisefylla med venner og flørtende med unge servitriser langt under hans alder, helst siden jeg var liten pjokk.

Vil ikke si jeg har tatt noen skade av dette.

 

Mamma har jeg aldri sett full, da hun så og si sluttet å drikke og feste og ture da jeg ble født og har blitt tilnærmet avholds de siste årene.

 

 

Mamma sier jeg har ytra ønsker om å se henne full siden jeg var 10-12 år.

Uvisst hvorfor.

Lenke til kommentar

Uff. :/

 

Husker jeg var i Danmark for et par år siden, i en eller annen fornøyelsespark.

 

Så ser jeg ei lita jente på 4-6 år som går rundt og holder hånden til lillebroren sin som er ca 2-3 år. Foreldrene + noen som tydeligvis var venner av de, går bak og drikker øl. Og de var tydelig beruset.

 

Så det i øynene på den lille jenta at det ikke var noe særlig. :(

 

 

 

Kan bare huske at jeg har sett fattern dritings en eneste gang, og det var vel ikke så veldig ekkelt, bortsett fra at han kasta opp og sånn da. Men så nekta jeg jo å tørke opp også, så den jobben fikk han gitt. Muttern blir jo tipsy bare av å se på en øl, men det er bare morsomt. Hun blir litt artigere da igrunn. :)

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

aldri sett foreldrene mine ordentlig fulle. glad for det

 

de som drikker seg fulle i syden burde mistet retten på barnet sitt med en gang. ser jeg noen skal de få høre det. samme med folk som lærer barna sine å ikke bruke gangfelt over veien. men bare løper over med barnet når det ikke kommer biler. da klikker jeg

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

sett faren min full flere ganger. Har aldri skadet meg på noen måte. Tvert i mot, han har måtte ta imot en hel masse mobbing fra meg dagen etterpå :p. Men faren min er ikke så forskjellig i fylla som han er til vanlig, bortsett fra at han kan begynne å snakke litt usammenhengene. Men han ville aldri gjort dette når jeg var mindre. Han vet at jeg er såpass gammel, og selv drikker.

 

Det som er ille er hva jeg så i hellas. Kl. har sikkert pasert 2 på natten, vi er i et lokale med musikk som er på kanten til å være så høyt at det er vondt. Det er sikkert 40 grader der inne, og inn i helvete mange mange mennesker. Plutselig ser jeg en kar med en gutt på skulderene. Du merker på han at han ikke er helt edru. Han kan umulig ha vært mer en 3-4 år gammel. Likke pjokken så helt fortvilet og utslitt ut.

Endret av Tubbytazz
Lenke til kommentar
Har sett foreldrene mine fulle ved flere anledninger. Også da jeg var ganske liten. Kan ikke si at jeg tok noen skade av det.

 

Nå må jo flere faktorer tas følge med også. At du har klart deg bra, har overhode ingenting med om hvordan andre klarer seg.

 

Foreldrene burde blitt fratatt barna, evnt fått bot, fengelstraff - langvarig. Faen meg helt på tryne tragisk.

 

Forøvrig sett far min smått brisen, ikke noe mer, det var da jeg hadde vært på jobb, på Pub.

 

 

DataSmurf : Som sagt, vi må være vel heller være flere om å stille en tilstand, om du er god eller ikke, som jeg kan se, stiller du med leppestift og kjole i avataren, frisk eller ei, jeg er ikke psykolog..

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Har sett foreldrene mine fulle ved flere anledninger. Også da jeg var ganske liten. Kan ikke si at jeg tok noen skade av det.

 

Nå må jo flere faktorer tas følge med også. At du har klart deg bra, har overhode ingenting med om hvordan andre klarer seg.

Ikke engang leger selvdiagnostiserer seg selv. Ingen kan si at de ikke har tatt skade av X av foreldrene. Man er inhabil.

Lenke til kommentar

Moren min drikker ikke, men faren min gjør det. Og er derfor jeg er som jeg er nå. Men han drakk alltid for masse, og var ikke så veldig snill i fylla kan man si. Han har vel så og si alltid drukket når bare vi er på tur.

 

Har hatt to alvorlige hendelser når jeg var mye yngre med foreldre og alkohol. Det satte veldig dype spor. Hadde han bare drukket normalt og klart å forholde seg nokså normal, så er jeg ikke så veldig imot det nei

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

det er ikke akkurat kos når du er på danmarksferie og faren din ligger helt drita på hotellgulvet når resten av familien kommer hjem fra legoland.

 

det er heller ikke noe særlig når far din drikker bort helga, bruker mandag på å våkne, tirsdag på å bli utskjelt av muttern og jobber overtid resten av uka, det er nesten utrolig at folk ikke kan skjønne hva dette gjør med små barn.

Lenke til kommentar

Folk reagerer veldig forskjellig med alkohol. Noen blir ikke fulle, eller i alle fall synes det ikke. Det er sånn som foreldrene mine er. Jeg har aldri sett dem i nærheten av å være fulle. Men da jeg er i syden ser jeg fulle foreldre hele tiden og ser jo på småungene at det ikke er så jævla artig. Foreldrene ødelegger vel ferien til barna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...