Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Med fulle foreldre på tur - Hva går det av noen foreldre?!


Anbefalte innlegg

Artikkel i Drammens Tidene

 

Jeg skjønner at foreldre gjerne vil ha med seg barna på tur til utlandet, dette ville jeg selv også hvis jeg skulle reist til utlandet. Men, hva er det folk tenker med når de bokstavlig talt drikker seg sørpe fulle når barna er med? Hvis man har lyst på en slik tur, hvorfor da ikke ta en snakk med barna og forklare at mamma og pappa gjerne har lyst til å reise på en liten tur alene, for deretter å sette igjen barna hos f.eks besteforeldrene?

Endret av Dotten
Endret emnetittel til noe mer beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen barn fortjener å se foreldrene fulle!

9045465[/snapback]

Tror ingen barn tar skade av å se foreldrene fulle en gang i blandt så lenge det ikke tar overhånd da

9079409[/snapback]

har du sett foreldrene dine fulle? jo yngre man er jo verre er det. for en liten gutt så er det ikke bra å se faren sin endre seg helt å bli veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Har sett foreldrene mine fulle ved flere anledninger. Også da jeg var ganske liten. Kan ikke si at jeg tok noen skade av det.

 

Selv om man er full så går det an å oppføre seg så nogenlunde normalt.

Men det er selvsagt måte på også...

Som sagt; Så lenge det ikke tar overhånd så tror jeg det er ganske ufarlig

Lenke til kommentar

Hvem vet, kan hende dette lærer oss noe? Kan hende det at du så faren din bli full påvirket deg så mye at du aldri vil gjøre det foran din egen sønn igjen. Som det at jeg ser hvordan unger på min alder med kristne foreldre, veldig kristne foreldre that is, ender opp. Minner meg på at jeg aldri vil si til mitt barn hva som er rett eller galt å tro på.

 

Å se noen under påvirkning av akohol som barn, spesielt ens foreldre, er vel ikke det beste et barn kan se. Men det er ikke som at foreldre som blir fulle automatisk er dårlige foreldre.

Lenke til kommentar

altså jeg var i gran canaria og der så jeg mye sånt overralt faktisk, jeg som liten opplevde at fatter var full i helgene rett som det var, men jeg har ikke tatt skade av det, jeg drikker nesten aldri eller er ikke en typisk drikke person da.

I følge mange skal vel dette gjøre barn til alkiser når de vokser opp, noe jeg tar med en klype salt, det er forskjell på sørpe dritings...kommer også ann på alderen på barna som blir utsatt for det...greit nok nedi syden er det jo en smule illere enn at foreldre drikker hjemme.

 

Så lenge foreldrene klarer å holde en hvis grense så er det jo greit, man kan jo ikke beskytte barna for alt heller, da blir de bare nysgjerrige senere og kan ende opp med å prøve mye rart...varierer også veldig fra person til person, jeg vil ikke komme med noen påstander her, men det er sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Det skal gjøre folk til alkiser.. det er jo selvsagt forskjellig, men jeg er 15 år og har aldri drukket alkohol som direkte resultat av min gode vilje og personen jeg er, men jeg tror det at jeg så mine foreldre fulle da jeg var liten, de spilte høy musikk og jeg fikk ikke sove har gjort noe med mitt syn på alkohol. Istedenfor å drikke på fredagskveldene med fjortissene ler jeg av idiotene som drikker for å være kule. I mitt tilfelle er det positivt. Kanskje unger som aldri så sine foreldre fulle, ikke vet hvordan man forandrer seg og dermed begynner å drikke tidlig i ung alder.

 

Det varierer vel, som det meste, fra person til person.

Lenke til kommentar
ingen barn fortjener å se foreldrene fulle!

9045465[/snapback]

Tror ingen barn tar skade av å se foreldrene fulle en gang i blandt så lenge det ikke tar overhånd da

9079409[/snapback]

Jeg har sett onkelen / tanten min full, mens de to søskenbarnene mine på 10 år var i samme hus..

Å se dem (tante/onkel altså) fulle var som å være meg selv i et annet liv, der alle var helt forandret, der man mister alt tillit, og man føler seg helt alene :(

Lenke til kommentar

jeg tror nok ikke at folk direkte tar skade av dette her hvis man ser det som barn. Men, på en annen sidfe, kan det hende at det sårer en god del å se enten moren eller faren sin si masse ting man ikke mener til hverandre (hvis de krangler), og i tillegg kanskj mange av de begynner å slåss med andre mennesker fordi de har helt andre meninger.

Lenke til kommentar

Det er jo de som nesten kan drikke seg i koma uten at oppførselen svinger seg for mye i negativ retning, men så har du jo de som blir helt ape-mongo når de har fått et glass eller to for mye.

 

Både mor og far drakk iblant da vi var små, men det resulterte ikke i stort annet enn latter og sang. Det er ikke de verste barndomsminnene jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er så gale å drikke seg full med barna i nærheten. Men så er det jo som sagt de som ikke tåler å få i seg alkohol uten å klikke i alle mulige retninger. Så jeg tror det kommer helt an på personen og hvordan de er når de får i seg alkohol på om de burde drikke seg fulle.

Som sagt, jeg var der når mine foreldre drakk noen flasker vin med venner, og alt det resulterte i som oftest var at pappa fant frem gitaren med fetteren min og sang og lo og hadde det gøy, og ofte inviterte de oss ungene med, og vi satt og spiste og drakk sammen med dem (dog vi drakk brus, logisk nok) og jeg ser på det som fine barndomsminner, og håper at jeg kan bli sånn med mine barn og. :)

Lenke til kommentar

Saa lenge man drikker med maate ser jeg ikke problemet. Med en gang foreldre begynner aa bli fulle mener jeg det er galt, saerlig hvis oppforsel endres vesentlig da det ikke er noe hyggelig med en hissig far eller lignende.

Jeg saa aldri mine foreldre fulle foer jeg ble 18 (eller 19 for den saks skyld) - jeg har sett pappa beruset to ganger, aldri sett mamma full.

Lenke til kommentar

Tror det er en misforstått oppfatning at det er greit å drikke så lenge man har det moro. Jeg var også i syden for en uke siden og det var flere der som drakk seg godt fulle med barn, og selv om barna lo og hadde det tilsynelatende fint så ble jeg temmelig provosert når foreldrene løper rundt fulle på resturanten.

 

I løpet av de 15 dagene så tok jeg meg 2 pils. Jeg ser ikke noe gale i å ta seg en pils eller to når man er ute, men når man begynner å bli full så har man drukket for mye. Poenget med at man ikke drikker når man har med barn er jo i tilfelle det skjer noe. Da kan det plutselig bli skikkelig alvorliog dersom foreldrene står fulle og klarer ingenting.

 

Om unger har godt av å se foreldrene fulle eller ei har jeg ingen ide om, men jeg tror det er viktig at dem føler seg trygge og sikre på at noen har kontrollen og passer på. Dette er ikke tilfellet når foreldrene er fulle uansett hvor moro dem har det.

 

Det som står i denne artikkelen er en sørgelig sannhet og man kan gjerne lure på hva foreldrene tenker på. Er også usikker på hvordan man kan få forbedret tilstandene som er i dag. Hvordan får man slike foreldre til å slutte å drikke seg fulle når dem har ansvar for unger?

Lenke til kommentar

hvem har ikke sett foreldrene sine fulle? jeg har gjort det flere ganger enn jeg kan telle på to hender..

 

men ja det er litt freaky..

 

sånn som ene gangen når vi var på ferie i finland jeg var 8-10 år. fikk beskjed om at mamma å pappa skulle "smake" på litt vin.. endte med at stakkars meg som ville ha med pappa å spille golf ikke fikk kontakt. å når vi skulle dra hjem med taxi datt pappa ned ene trappa å jeg måtte hjelpe mamma å pappa oppi taxien å jeg måtte fortelle hvor taximannen skulle kjøre mens mamma å pappa klinte som et fjortiss par baki baksete. det måtte lillebroren min bevitne som var 6-7 år på den tiden.. litt flaut. men det går an å le av nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...