Gå til innhold

Radeon 9500 moddet til 9700. STABILT!!

S-Blazer

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest artikkelen på hardware.no og overclockers.ru og digit-life.com kan jeg herved bekrefte at på jobben (pcmax.no) har vi klart å modde TO 9500 kort (BBA) til 9700.

Før modding hadde jeg denne poengsummen i 3dmark2002se: 9250.

Etter modding hadde jeg denne poengsummen: 10991

Min maskin har dette oppsettet:

MSI K7T266 Pro2 (KT266A)

Micron 256mb*2 @ cas2 (alle minneinnstillinger aggressive)

Bootdisk: Seagate Barracuda IV 80GB

Maxtor 120GB / 7200

ATi Radeon 9500 moddet til 9700

Zalman heatpipe kjøleribbe til skjermkort.

XP1700+ (Zalman 6000CU)

Nå gjennstår bare overklokking, så får vi se om ikke 11500 poeng kan vise seg på min vesle skjerm :) 8) 8)

Om noen vil se dette med egne øyne, kommer jeg til å ta med maskinen ned på jobben på torsdag (08.1.2003) og fredag (09.1.2003) for å eksperimentere litt mer.

Det andre skjermkortet har ennå ikke blitt testet i 3dmark, men dette er pga vi ikke har hatt tid ennå. (er blitt gjort på fritiden)

Testsystemet for det andre skjermkortet er følgende:

Shuttle SS51G

P4 2.4 / 533

Samsung 512mb 333mhz

Seagate Barracuda 120gb

Fra før av har vi testet ytelsen et umoddet 9500 hadde og det var litt over 10000. (noe høyere enn mitt Amd system, men det er pga kraftigere prosessor og bedre minneytelse enn på mitt MSI hovedkort med KT266A chipset)

Cristhian aka S-Blazer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi gjorde akkuratt som de hadde forklart på overclockers.ru

Flytte den ene motstanden fra 2-3 til 1-2

Skal være enig i at vi var meget skeptiske til jobben vi gjorde. (motstanden var mindre enn millimeteren og vi gjorde jobben uten lupe)

Men når alt kom til alt, så fungerte det perfekt! :)

Ellers hadde vi tapt 1600 kr hver. (ok 1590,-)

S-Blazer

Lenke til kommentar

Vi har dessverre ingen bilder, men maskinen skal tas med til utstilling på jobben imorgen og fredag, så da kan i allefall nysgjerrige kunder få innsyn i vidunderet vårt :)

Om noen vil jeg skal sende dem 3dmark testen, så send en mail til [email protected] ,så kommer denne i mail så fort jeg ser den.

MVH

Cristhian aka S-Blazer

Lenke til kommentar

Greit nokk det da, men hva med å forbedre rutinene dere har på lageret/webbutikken da? En kamerat av meg bestilte ett hovedkort med sata, men fikk ikke det, fikk hovedkort uten sata + at dere brukte 2 måneder på å levere delene, enda på webshoppen så var de på lager...

Ikke vondt ment, j eg selv har bare bestilt noen små ups's ifra dere, de kom på flekken, jeg er foreløpig fornøyd med dere, men det er værre med kameraten min...

Go Kveld!

Lenke til kommentar
Etter å ha lest artikkelen på hardware.no og overclockers.ru og digit-life.com kan jeg herved bekrefte at på jobben (pcmax.no) har vi klart å modde TO 9500 kort (BBA) til 9700.

Cristhian aka S-Blazer

Hva slags minnebrikker er det på de kortene? (Merke og hastighet).

Andy

Lenke til kommentar

Minnebrikkene ser ut til å være Hynix 3.6ns Finner ingen hentydninger til at de skulle være Infinion brikker.

Og til Shadow som kom med litt ris:

Vi er klar over dette og jobber med saken. Vi setter pris på tilbakemeldinger enten de er gode eller dårlige på mail slik at vi kan bli den webshopen alle ønsker å ha.

Av og til skjer det litt rot som vi rett og slett ikke klarer å rydde opp i. Jeg ville tro dette gjelder både oss og andre webshoper. Men vi setter stor pris på tilbakemeldinger på mailen vår. ([email protected])

S-Blazer

Ansatt hos PCmax

Lenke til kommentar

ATi kortene vi gjorde det på var.

Produkt nummeret er: 1029422830

Et raskt søk på Google sier at dette er et Sapphire kort, men taster man inn dette nummeret hos ATi, får man opp at det er et BBA kort men at det er 9500 (ikke pro).

Men for ordens skyld, Sapphire kjøpte i første stund bare kort direkte fra ATi, og de bare klistret på sine egne merker :p

Derfor, kortet er BBA selv om navnet Sapphire skulle dukke opp hos Google.

Lenke til kommentar

Har nå overklokket kortet en smule, men har ikke så lyst på å svi vidunderbarnet mitt. Men resultatene ble slik:

VPU = 317mhz

RAM = 295mhz (3.6ns minne....)

3Dmark score = 11244 (win2k pro, dx9.0, nyeste chipset drivere osv...)

Rafael: Om du har lyst på et syn av vidunderet mitt, kom innom jobben så kan du se det med egne øyne :)

Lenke til kommentar

Er litt skuffa nå. Brodern bestillte to Radeon 9500-kort fra PCMAX på Søndag. Jeg fikk en liten mistanke om at det var de to korta han bestillte så han må vente til neste uke for at dere skal få inn flere. Er ikke sikkert det stemmer, men jeg ble en smule mistenklig nå, spessielt når det sto to kort på lagerstatus og to bortbestillt hos dere i går... :(

Lenke til kommentar

Til kamerat: Jeg kan avkrefte mistanken din. Vi har vært tomme for Radeon 9500 i nesten 1 uke nå.

De kortene vi modifiserte var de vi kjøpte selv når disse kom til oss i slutten av desember.

Ny leveranse med varer er ventet i begynnelsen av neste uke.

Lenke til kommentar

blir spennende dette her. Tror jeg venter på den software versjonen før jeg fikler noe med selve kortet.

Uansett få kjørt det hardt i helgen om jeg får det da (Får se om posten klarer å gire opp et hakk eller to)

får vel kortet uansett rett over helga.

(Noen som er interessert i et originalt BBA ati 8500 kort med tilhørende 80*80 mm kjølevifte og fastlimt zalman chipsettkjøler?) he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...