Gå til innhold

hvordan får jeg lcd skjermen til å virke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

dette kan jeg gi deg svar på. Fikk nettopp dette kabinettet for to dager siden.

Inni selve kabinettet, koblet til displayet og kortleserne, er det en masse ledninger i en bunt. To av disse ledningene er strømforsyning. Den ene skal kobles til hovedstrøminntaket på hovedkortet og den andre til "vanlig" strømtilførsel, f.eks. av type CD-rom.

Kobler du til disse to, vil nok displayet lyse :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
har planer om å kjøpe 3R Systems HTPC.

den har et lite lcd display foran.

hvordan får jeg det til å virke?

må jeg ha en spesiell kontakt på HK??

noen som har noen erfaringer med dette kabinettet?

9032036[/snapback]

Bruker vanlig USB kontakt som du kobler til hovedkortet, også følger det med programvare til drivere og software til pc.

Har en kompis som har denne type kabinett, den fungere greit. Men blir fryktelig varm, siden det finnes kun 1 vifte bak. Det som er bra er at du får det meste av deler i en vanlig pc plass i kabinettet. Vanli ATX hovedkort og PSU. Men litt dumt når den ikke kjøler så godt :(

Jeg vil anbefale deg denne HTPC kabinettet, Antec Fusion v2 med IR front. Veldig stilig og fin kabinett. Passer veldig godt til Stue pc.

Den har intregert 430W PSU. VFD(dispaly) med IR-mottaker som støttes av MCE 2005 og Vista MCE(ultimate). Og har to stk 120mm vifter på siden, som har 3 hastigheter. Kjøler kabinettet veldig godt og stille ;) Eneste som er dårlig med kabinettet er at den støtter kun M-ATX hovedkort. Men det finnes gode M-atx på markedet.

Den er faktis veldig rimelig også. Koster kun 1310 kr hos Amentio, har bestilite slik en selv. Mottok den på døra etter 2 dager, kostet kun 125 kr i frakt :) Genialt :thumbup:

Hva skal du bygge HTPC til? Tv-opptak? Hva som er viktig?

Endret av athavan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...