Gå til innhold

Overføre TV-signal via LAN?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Er offshore på en rigg, og der er det et område der vi gjerne vil ha tv-signal.

Har et prosjekt der vi vil føre et tv-signal gjennom nettverkskabel eller noe for å føre det over et strekk på ca. 150 meter. På veien vi bruker nå, møter jeg et par hindringer i form av vegger og tak, så BNC-plugger må brukes flittig med det kvalitetstap det medfører.. Vi har en forsterker i ene enden nå der vi også har en forsterker, men bildet blir likevel så dårlig at det ikke er noe vits å se på :nei: .

Er det noen der ute som har tips å komme med for å få klart bilde? Grunnen til at jeg er inne på tanken om nettverk, er vi har allerede er en nettverkskabel trukket fra tv-sentralen og til det området vi vil ha tv.

Har prøvd å google etter rf til lan converter eller lignende uten hell.

Til slutt vil jeg presisere: Det må være et flerkanals signal (tror det heter RF), sånn som tv og opptakere forstår. Det er lett å få tak i composite til lan converter, men det er vi altså IKKE på leit etter ;)

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Lexcom Home løsningen fra Schneider Electric inneholder en AV modulator (A-110) som muliggjør sending av RF signaler på standard nettverkskabler. Denne har EL- nummer 69 911 43. Schneider anbefaler CAT7 kabling, men jeg har selv satt i drift anlegg hvor man bruker CAT5e skjermet kabel.

Schneider Produktkatalog

Se side 10 i katalogen.

En perfekt løsning på ditt problem.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...