xlpuma Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hallo. Er offshore på en rigg, og der er det et område der vi gjerne vil ha tv-signal. Har et prosjekt der vi vil føre et tv-signal gjennom nettverkskabel eller noe for å føre det over et strekk på ca. 150 meter. På veien vi bruker nå, møter jeg et par hindringer i form av vegger og tak, så BNC-plugger må brukes flittig med det kvalitetstap det medfører.. Vi har en forsterker i ene enden nå der vi også har en forsterker, men bildet blir likevel så dårlig at det ikke er noe vits å se på . Er det noen der ute som har tips å komme med for å få klart bilde? Grunnen til at jeg er inne på tanken om nettverk, er vi har allerede er en nettverkskabel trukket fra tv-sentralen og til det området vi vil ha tv. Har prøvd å google etter rf til lan converter eller lignende uten hell. Til slutt vil jeg presisere: Det må være et flerkanals signal (tror det heter RF), sånn som tv og opptakere forstår. Det er lett å få tak i composite til lan converter, men det er vi altså IKKE på leit etter Anyone? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kan VideoLan være aktuelt? Man trenger da en datamaskin i begge ender, men det høres jo enklest ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det burde finnes! Jeg har selv sett, og koplet til, utstyr som sender VGA og lyd over nettverk. Kvaliteten var så som så, men dette var jo et signal som krever mye større båndbredde enn vanlige TV-signal. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Lexcom Home løsningen fra Schneider Electric inneholder en AV modulator (A-110) som muliggjør sending av RF signaler på standard nettverkskabler. Denne har EL- nummer 69 911 43. Schneider anbefaler CAT7 kabling, men jeg har selv satt i drift anlegg hvor man bruker CAT5e skjermet kabel. Schneider Produktkatalog Se side 10 i katalogen. En perfekt løsning på ditt problem. Endret 3. september 2007 av wilbur626 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå