Switters Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei! Har forsøkt å få et svar på dette tidligere, men prøver meg nå med en egen tråd om saken. Det er jo mange med C2D her, og de gjør det skarpt i SuperPi. Men hvor stor er forskjellen i tid hvis dere kjører to instanser av SuperPi samtidig på C2D? Jeg spør fordi jeg har merket på bærbar C2D vel og merke at tiden går opp med ca. 20%, og lurer på om dette gjelder for vanlige C2D også. For min socket 939 X2 øker ikke tiden på langt nær så mye, og jeg lurer på om dette har noe med delt kontra eget L2 pr. kjerne å gjøre. Så: Noen som gidder å kjøre et par runder for meg? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Har forsøkt å få et svar på dette tidligere, men prøver meg nå med en egen tråd om saken. Det er jo mange med C2D her, og de gjør det skarpt i SuperPi. Men hvor stor er forskjellen i tid hvis dere kjører to instanser av SuperPi samtidig på C2D? Jeg spør fordi jeg har merket på bærbar C2D vel og merke at tiden går opp med ca. 20%, og lurer på om dette gjelder for vanlige C2D også. For min socket 939 X2 øker ikke tiden på langt nær så mye, og jeg lurer på om dette har noe med delt kontra eget L2 pr. kjerne å gjøre. Så: Noen som gidder å kjøre et par runder for meg? 9031648[/snapback] Okey, sjekket med min sekundære maskin nå. En Core2 Duo E4300 på 3GHz. Startet SuperPi fra 2 mapper. SuperPi 1MB single: 19 sek SuperPi 1MB dobbel: 24 sek Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Takker! Da ligger "påslaget" altså på ca. 25%. Kan det stemme at delt L2 gjør at dette blir mye høyere for C2D enn for X2 som har egen L2 for hver kjerne. Etter hva jeg har skjønt er noe av grunnen til at C2D gjør det så bra i SuperPi at de har mye L2. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 1x Superpi: 16.343 sekunder 2x Superpi: 16.536 sekunder. Ekke så mye forskjell her Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 1x Superpi: 16.343 sekunder2x Superpi: 16.536 sekunder. Ekke så mye forskjell her 9036379[/snapback] Hvilken CPU har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå