Gå til innhold

Forskjell på single og dual Superpi med C2D

Anbefalte innlegg

Hei!

Har forsøkt å få et svar på dette tidligere, men prøver meg nå med en egen tråd om saken. Det er jo mange med C2D her, og de gjør det skarpt i SuperPi.

Men hvor stor er forskjellen i tid hvis dere kjører to instanser av SuperPi samtidig på C2D? Jeg spør fordi jeg har merket på bærbar C2D vel og merke at tiden går opp med ca. 20%, og lurer på om dette gjelder for vanlige C2D også. For min socket 939 X2 øker ikke tiden på langt nær så mye, og jeg lurer på om dette har noe med delt kontra eget L2 pr. kjerne å gjøre.

Så: Noen som gidder å kjøre et par runder for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har forsøkt å få et svar på dette tidligere, men prøver meg nå med en egen tråd om saken. Det er jo mange med C2D her, og de gjør  det skarpt i SuperPi.

Men hvor stor er forskjellen i tid hvis dere kjører to instanser av SuperPi samtidig på C2D? Jeg spør fordi jeg har merket på bærbar C2D vel og merke at tiden går opp med ca. 20%, og lurer på om dette gjelder for vanlige C2D også. For min socket 939 X2 øker ikke tiden på langt nær så mye, og jeg lurer på om dette har noe med delt kontra eget L2 pr. kjerne å gjøre.

Så: Noen som gidder å kjøre et par runder for meg?

9031648[/snapback]

Okey, sjekket med min sekundære maskin nå. En Core2 Duo E4300 på 3GHz. Startet SuperPi fra 2 mapper.

SuperPi 1MB single: 19 sek

SuperPi 1MB dobbel: 24 sek

Lenke til kommentar

Takker!

Da ligger "påslaget" altså på ca. 25%. Kan det stemme at delt L2 gjør at dette blir mye høyere for C2D enn for X2 som har egen L2 for hver kjerne. Etter hva jeg har skjønt er noe av grunnen til at C2D gjør det så bra i SuperPi at de har mye L2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...