galskapen Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hei, jeg har lekt en del med kameraet mitt I dag, og har kommet opp med noen bilder jeg er ganske fornøyd med. Bildene er tatt med kit-objektivet på Canon EOS 400D, så helt macro vet jeg ikke om jeg vil kalle det, men bildene er rimelig nærme blomsten. I tillegg har jeg lagd 3 eksponeringer med 0, +1 og +2 ut av det ene bildet, som i utgangspunktet var ganske mørkt. Farger: (klikk for større versjon) Sepia: (klikk for større versjon) Tv( Shutter Speed ): 1/80 Av( Aperture Value ): 5.6 Metering Mode: Evaluative Metering ISO Speed: 400 Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 Focal Length 55.0 mm Edit: cv-trial poengterte at det nederste egentlig er sepia Edit 2: Vil bare si at på det nederste bildet prøvde jeg å få blomsten ganske mørk mens resten var lyst, så det ble en kontrast. Men mulig det bare er jeg som liker det Endret 8. juli 2007 av galskapen Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Veldig fine farger på det øverste.. Likte ikkje det nederste, vart for lite detaljer osv, men du kan vel ikkje kalle det Svart/hvitt? Det er vel meir "Sepia" farger på det!?? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm ja, takk! Du har helt rett i at det er sepia og ikke sort-hvitt. Fiksa det nå Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Det var som sagt veldig fine farger på det øverste. Dessvere var det deler av bladet på blomsten som var uklar og plagde meg veldig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Her var det egentlig ingenting som plaget meg nevneverdig. Endelig et godt eksempel på HDR som viser noen av styrkene med teknikken. Ganske lekre begge versjonene, synes jeg. Ikke min stil, men jeg kan se at det er hederlig gjennomført. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Har du brukt fjernkontroll til å ta bildene, eller har du bare et helsikkes godt stativ? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Hehe, er tatt for hånd faktisk Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Du har tatt 3 eksponeringer for hånd som er akkurat lik hverandre på nanometeren? Eller har du lagd dem i photoshop e.l. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Å, nei, har lagd bildet ut i fra en enkelt eksponering Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 8. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Ah, da forstår jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå