St Thicket Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg skal montere en bilstereo med ekstern USB-kabel for avspilling av musikk. Denne spilleren har kun mulighet til å benytte seg av en USB-enhet av gangen. Jeg ønsker å ha en stasjonær minnekortleser, men også mulighet til å benytte meg av USB-interface til feks MP3-spiller eller minnepenn... Er det noen som har vært borti denne problemstillingen? Det jeg ser for meg er et USB-uttak, og en minnekort-slot for SD/MMC. USB må ha prioritet, dvs minnekortet deaktiveres når USB-inngangen blir tilkoblet. Jeg må sannsynligvis bryte D+ og D- lederne til minnekortleseren. Noen ideer om hvordan dette kan løses praktisk? Jeg ser for meg at jeg må ha en styringsenhet, slik som feks mikrokontroller. Dette er ikke noe problem, ettersom jeg har mange PIC-kontrollere liggende All hjelp verdsettes Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det enkleste er vel en løsning med et DPDT-relè på USB-datalinjene som switcher dem over til USB-pluggen når det trekkes strøm fra USB-pluggen. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Ja, et DPDT-relé kan være løsningen, men jeg tror det bør være et delay fra den ene USB-en blir frakoblet til den andre blir tilkoblet, slik at spilleren har mulighet til å registrere det... eller burde det går greit med en direkte omkobling? For registrering av 1-pri USB har jeg tenkt å koble en liten motstand (ca 1 ohm) i serie med spenningen, for så å måle spenningen over motstanden ved hjelp av AD-konverteren til en PIC-kontroller. Hvis USB er tilkoblet vil det bli et spenningsfall som kan registreres av kontrolleren, som så vil gi spenning til reléet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå