Frysning Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei! Jeg lurer egentlig bare litt på hvordan dette er mulig? Altså at noen har klart å lage en Fake-WoW login/game server. Har testet den, å den funker helt fint. Hvem har laget den? Det må da være ulovlig, oppdaget den på min vanlig torrentside å måtte bare se hva det var. Lenke til kommentar
v-gard Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Er ikke sikker jeg, men det der hørtes ut som privat server :> Endret 8. juli 2007 av Tullut Lenke til kommentar
binko Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Tja, det er en trancediggende kar, vet jeg hvertfall... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Slikt er forbudt, siden det å forandre på selve programmet WOW bla bla bla er forbudt via EULA'n og så videre. Blizzard sender vel the feds på han ganske så snart. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Ja, serverkontrollpanelet ser veldig sånn sløvt ut, så ikke rart det er gratis. Men hvordan //lage// noe slikt, kanskje jeg burde postet dette under generell programmering. Er bare imponert over at man kan bare lage noe slikt når man har lyst Det burde ikke være mulig. Er det en Wow-client han har modifisert og gjort om til en server :S? Hmm. Endret 8. juli 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ja, serverkontrollpanelet ser veldig sånn sløvt ut, så ikke rart det er gratis. Men hvordan //lage// noe slikt, kanskje jeg burde postet dette under generell programmering. Er bare imponert over at man kan bare lage noe slikt når man har lyst Det burde ikke være mulig. 9031455[/snapback] Tror ikke moderatorer her inne etc. ville like det om noen delte slikt på forumet. Les igjen; ulovlig. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Programmeringsteknisk er det da lov å spørre. Derfor jeg postet her, lurer på hvordan det er mulig :S Hva er Realm-server? Litt kult er det, sitte opp en privat server som venner kan joine. Endret 8. juli 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Programmeringsteknisk er det da lov å spørre. 9031474[/snapback] Nei, jeg tror egentlig ikke det. Dette med privatservere har vært oppe mange ganger før, og det endre som regel med at posten blir stengt. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm fortell meg hvorfor ikke personen som har laget den ikke har blitt bøtlagt eller ikke har blitt satt i fengsel? Men ja, partiske moderatorer dominerer. Speesiellt på denne delen av forumet. Så det at den blir stengt er ventet. Starter en ny en, på en annen del av forumet. Utvikling er lov, så lenge man ikke linker direkte til noe ulovlig. =) Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Kanskje fordi ingen veit hvem han egentlig er? Ikkje veit eg. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Forumet hans, står han med navnet som står i selve programmet. Så jeg vet hvem han nå er iallefall. Det kan ikke vært vanskelig, født i 1990 også klarer han å lage en privatserver. Hmm vil det si at hvis man hoster en slik server offentlig kan man få Blizzard på nakken? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hmm fortell meg hvorfor ikke personen som har laget den ikke har blitt bøtlagt eller ikke har blitt satt i fengsel? Kanskje fordi Blizzard ikke har oppdaget det enda, eller kanskje noe er under oppseiling? Hold server'n under oppsyn, så får du nok se etterhvert... Utvikling er lov, så lenge man ikke linker direkte til noe ulovlig. =) 9031566[/snapback] Utvikling i form av å endre kildekoden til WOW er forbudt, siden dette er tydelig forklart i EULA'en som man godtar etter at spillet er installert. Å lage en privat server basert på WOW's kildekode og programmering, er forbudt Å stille spørsmålet ang. slikt er forbudt her på forumet, fordi det er et klart regelbrudd. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Nope, Wow sine regler er ikke en del av det norske regelverket. Forumets regler bygger på de norske reglene, så sant jeg ikke linker til noe så kan jeg starte en tråd i utviklingsforumet. Dessuten trenger man ikke å installere spillet for å få tak i filene ergo man godtar aldri nødvendigvis reglene. Og dette er en personlig ting, har du ikke godtatt reglene trenger du ikke å følge de. Spørsmålene som stilles er uansett teoretiske og omhandler aldri noe direkte konkrete eksempler. Derfor blir det lov. Link Derfor er den boken over i salg, teorien bak det er ikke ulovlig. Edit: Jeg googlet litt å jeg skal si det finnes mange private Wowservere. Alt man gjør er at man må godta en haug med regler for å få tilgang til siden med registrering. Update: Jeg bruker mye linux, og der blir jo kode fra MS analysert. Dette har gitt oss SMB via linux, og MS har jo ikke gjort noe for å hindre det. Jeg oppdaget også at Serveren er under GNU, da kan den ikke brukt Blizzard sin kode? Det virker som feilen Blizzard gjør, er at man kan laste ned HELE Spillet gratis. Og selve spillingen gjøres via kontoer, hvis kontoene valideres mot en fake server som ikke har noe med Wow å gjøre blir det jo lovlig. Står det spesifikt at Wow-clienten kun kan koble til via blizzard sine servere? I såfall, hvorfor er ikke deres server hardkodet i koden fremfor i en configfil man kan endre i notepad? Edit: Skal få det avklart med engang, jeg gidder ikke å fortsette diskusjonen uten å vite at denne tråden får leve. Så skal sende en PM til en bruker med rød skrift for å få avklart lovligheten med engang Endret 8. juli 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hva diskuterrer vi her? står ingenting i første post! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hva diskuterrer vi her? står ingenting i første post! 9032004[/snapback] Nei, jeg rapporterte det. Ser ut til at første posten min er vekke. :S Haha, jaja nå er den der iallefall. Endret 8. juli 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Den slags diskusjon er ikkje tillatt på dette forumet, derfor stenges tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg