Gå til innhold

Skal kjøpe nytt speilrefleks og objektiv.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge ønsket å kjøpe meg et skikkelig kamera. Har lest en del tester + prøvd ut noen kamera.

Budsjettet mitt er på ca 10000,-.

Jeg har lyst til å kjøpe ett Canon 400D hus (har prøvd 350D og liker grepet på denne, liker også at den ikke er så veldig stor) med Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di ll LD Aspherical (IF) (har ikke lyst at kit-objektivet skal bli en flaskehals)

Minnekortet jeg har sett på og som dama er veldig fornøyd med er ett Sandisk 2048MB Compact Flash Extreme III, vuderer 4GB også men tror ikke jeg har bruk for det?)

Lowepro veske. Jeg har stativ fra før.

Dette koster ca 9900,-

Tenker å kjøpe fra mpx, da de har alle produktene jeg har lyst på til en grei pris.

Vad tycks? :fun:

Endret av Veitafan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der :)

Vil anta du har nok med 2gb, du vil trulig gå tom for batteri før lagringsplass.

Men har du vurdert pentax k10d?

det er litt dyrere, og kitobjektivet (18-55) er ikkje fullt så godt som tamronen, men utvilsomt bedre enn tilsvarande frå canon. Med k10d får du stabilisering med alle objektiver. Du får også et mykje meir robust kamera med vatn/støv forseglingar.

Hadde sjølv 400d ei tid (til eg vart så uheldig med vannskader) og pentax k10d er utvilsomt det kameraet eg skal kjøpe no neste gong.

Lenke til kommentar

Endelig noen som liker grepet på 350D. Hvis du liker originalen, og ikke ser det store behovet for stor lcd, så ville jeg personlig ha valgt 350D foran 400D. Du sparer tross alt omtrent 1500 som du kan bruke til mye fint, som for eksempel en brukbar ekstern blitz. Da har jeg også tatt cashback med i betraktningen. Kikk på bilder som er tatt samtidig med de to modellene. Da vil du finne ut at det du ser med det blotte øyet, er at 350D har marginalt, men klart synlig, bedre kontrastegenskaper. Den skal også være håret bedre på støy, men det har jeg ikke sett noen eksempler på enda.

350D kit (kitzoom som reserveløsning i krisetilfeller) for 4500 på Elkjøp og Tamron 17-50 til 3400 fra Japan Photo kommer altså på i underkant av 8000, før du har valgt minnekort og bag etc.

Med et så godt objektiv, og et godt øye og erfaring som kommer etter hvert, så trenger man egentlig ikke noen bedre skjerm. Det eneste en god fotograf sjekker på skjermen er histogrammet + evt uttrykk i ansiktet på modeller osv, hvis han/hun stoler på at objektivet og kamera fokuserer riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...