Zepticon Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hei... Er nå på tide å ta steget in i den digitale verden og oppgradere til Parabol. Eiendomen som det gjelder befinner seg i utkants(bygde)norge og mangler derfor slike vitale fasiliteter som feks kabelTV Kanalpakken trenger ikke være noe voldsomme greier. Holder med NRK, TV2, TVnorge, Discovery, Animalplanet og noe filmtjafs. Har hørt snak om at det er mulig med kombinert TV og Bredbånd fra Satelitt? Er dette noe som kan være bra? Har bredbånd men standaren på et er temmelig dårli (0,5/0,5 og krever godt vær for å fungere (er trådløst)) Trenger noen råd her siden jeg generellt ikke har snøring på dette Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Heisann det finnes vel kort sakt kun to bedrifter i Norge idag som nesten har landsdekkende parabol løsninger. Disse er - Canal Digital - Viasat Jeg har selv Canal Digital hjemme og er fornøyd med dem til nå. Har Entertain pakken ifra dem. Forskjellen mellom disse leverandørene er igrunn svært små, kanalene er så og si akkurat de samme, de har bare andre navn på de forskjellige kanalene. Om du skal ha Tv2 sine kanaler må du gå for CD sitt parabol system, grunnet at Viasat ikke har denne kanalen i pakken sin, grunnet ettersom jeg husker så har CD enerett på Tv2. Kanalpakkene: - Canal Digital - Viasat Så der kan du jo se hva pengeboken din har råd til etter valg av kanalpakkene til de forskjellige leverandørene. Når det gjelder brebånd over dette, så vil jeg ikke anbefale dette siden du ikke kan få kabel tv. Grunnet at om du har brebånd via parabol. Blir all inntrafikken sendt via satelitt, men all ut trafikk sendt ut via modem (56k). Som igjen tilsier at det kan bli dyrt i lengden og surfe, siden det er tellerskritt på modemet. Samt at hastigheten er svært liten. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det er mulig å kjøpe inn de norske kanalene (Nrk, TV2, TVNorge, etc) til Viasat. Det eneste man trenger er å betale en engangsavgift (tror den var på 999,-), samt kortleie til Canal Digital (200,- i året). Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Eneste alternativet for å motta TV2 og TVNorge på Viasat i følge Canal Digital sine hjemmesider er å abonnere på Local-pakken dems, dette koster 1398 i etablering (tidligere kortavgift) og 699 per halvår kortavgift (tidligere årsavgift) Kortavgiften på denne pakken ble satt opp betydelig for ett par år tilbake for å gjøre tilbudet mindre aktuelt for folk flest. Kommer også en fakturaavgift på kr 31 hvis du ikke betaler over avtalegiro eller e-faktura. Ingen månedsavgift, da selve pakken er gratis men med 1398 i kortavgift per år så..... Hva med digitalt bakkenett? Finnes det dekning for dette der du bor? Kommer i alle fall nå til høsten i flere deler av landet og har de kanalene du nevner. Ta en titt på Rikstv.no for mer informasjon. Går selv for bakkenettet fra høsten av, men har frem til nå hatt Canal Digitals familie pakke til 229 i måneden og vært fornøyd med den. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 discovery channel og animal planet er vel kun med canaldigital, visat har vel noe eget? har selv canaldigital familie, og er greit fornøyd - selv om jeg avogtil skulle hatt tv3\ztv etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå