Ossauiq Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg prøver og formatere min gamle laptop og starte opp med blanke ark så og si, men har endel problemer... Bios har HDD først i oppstarts rekkefølgen. ettersom jeg har sølt brus på tastaturet fungerer ikke END knappen, som da er "Save changes and exit" i bios. Jeg får derfor ikke boote fra cd eller diskett. Prøvde meg med en XP plate, men d gikk ikke fordi versjonen på pcn var nyere enn på cdn. altså nektet den og installere. Jeg kan leve med at tastaturet er litt smålig ødelagt men pcn trenger virkelig en formatering. Mener d var noen flere hindringer på gang enn d jeg nevnte nå men d er alt jeg kommer på. Så det jeg trenger, (tror jeg) er enten en måte og endre bios oppstarts sekvensen, eller tilgang til dos fra XP. Maskinen kjører nå Win XP Prof. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg prøver og formatere min gamle laptop og starte opp med blanke ark så og si, men har endel problemer... Bios har HDD først i oppstarts rekkefølgen. ettersom jeg har sølt brus på tastaturet fungerer ikke END knappen, som da er "Save changes and exit" i bios. Jeg får derfor ikke boote fra cd eller diskett. Prøvde meg med en XP plate, men d gikk ikke fordi versjonen på pcn var nyere enn på cdn. altså nektet den og installere. Jeg kan leve med at tastaturet er litt smålig ødelagt men pcn trenger virkelig en formatering. Mener d var noen flere hindringer på gang enn d jeg nevnte nå men d er alt jeg kommer på. Så det jeg trenger, (tror jeg) er enten en måte og endre bios oppstarts sekvensen, eller tilgang til dos fra XP. Maskinen kjører nå Win XP Prof. 9031038[/snapback] Hva slags laptop bruker du? Finnes det ingen andre måter å bytte oppstarten sekvensen? Finnes i alltid en annen måte, det hvertfal jeg erfaring med. Lenke til kommentar
Ossauiq Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Det står Toshiba satellite 1400 under på et klistremerke... jeg vet ingen annen måte og forandre bios sekvensen på. EDIT: Google kom opp med dette http://www.toshiba.ca/web/product.grp?sect...223&product=530 der er alle spesifikasjoner for maskinen. Og CD-ROM fungerer ikke helt optimalt heller... som regel når jeg starter opp maskinen står det "IDE 1 ERROR" å det er et sikkert tegn på at det ikke blir non cdrom på meg uten et par reboots til... og når jeg for en gangs sjyll har cdrom kan den forsvinne når som helst, og musen hakker. ingenting annet, bare muse pila. men alt annet går tregere da... Dette gir seg straks cdromen takker for seg igjen. ...visste jeg glemte noe i den første posten. Endret 8. juli 2007 av Ossauiq Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 skaff deg et USB tastatur. Lenke til kommentar
Ossauiq Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) fungerer det i bios? EDIT: USB tastaturet fixet bios problemene mine. takk =) så var d cdromen da... håper d problemet forsvinner med en formatering. Endret 8. juli 2007 av Ossauiq Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 fungerer det i bios? EDIT: USB tastaturet fixet bios problemene mine. takk =) så var d cdromen da... håper d problemet forsvinner med en formatering. 9031577[/snapback] Hvis det er noe feil med cd-romen og du ikke får den opp i Bios så er enten noe galt med cd-romen. Ellers så bare et eller annet fiks i bios som fikser problemene dine. Jeg vil anbefale deg og oppdatere Bios. Det løser ofte problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå