ronron25 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jeg har innstalert Ubuntu på en ny maksin og får følgende feilmelding når jeg skal starte operativsystemet: "MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC" Jeg har Googla og søkt her i forumet for å finne en løsning, uten at det har hjulpet. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre? Endret 8. juli 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Du kan prøve med noapic som kjerneparameter. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Du kan prøve med noapic som kjerneparameter. 9031244[/snapback] Takk for svar. Har du en oppskrift? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Om noen skulle få det samme problemet så er løsningen her: At the grub boot screen, use your arrow keys to highlight "kernel /boot/linuz-2.6.15-25-386 root=/dev/sda3 ro quiet splash" (your exact paths and numbers might be a little dfferent). Then type 'e' to edit the boot options; you will be taken to another screen. Append 'noapic' to the end of the boot options, and hit enter. Then just type 'b' to boot. Dapper should then boot normally. Det fiksa mitt problem ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå