stoffihordnes Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Nylig oppgraderte jeg min HP Pavilion dv6000 fra 1gb ram til 2gb ram. Dette er en laptop. Etter installasjonen har pc'en min krasjet titt og ofte, og jeg har tatt en sjekk av ram'en og testen sier at det er problemer med den. Jeg får også opp blue screen der pcen dumper minnet før den restarter. Hva kan jeg gjøre? Er ram'en satt i dårlig? Noe software jeg kan oppgradere? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Nylig oppgraderte jeg min HP Pavilion dv6000 fra 1gb ram til 2gb ram. Dette er en laptop. Etter installasjonen har pc'en min krasjet titt og ofte, og jeg har tatt en sjekk av ram'en og testen sier at det er problemer med den. Jeg får også opp blue screen der pcen dumper minnet før den restarter. Hva kan jeg gjøre? Er ram'en satt i dårlig? Noe software jeg kan oppgradere? 9030956[/snapback] Hei! Det som kan være at det går galt er at du har kjøpt feil type ram. Dvs; - du har enten feil hastighet på rammen og at det ikke fungerer med pc'n. - du har to forskjellige ram typer. Du har kjøpt feil rammetype enn det du hadde tidligere. Og at de ikke fungerer sammen. Men fungerer pc'n uten den nye minne installert? Hvis den gjør det så prøv å ta ut den gamle minne og bruk kun den nye og sjekk om det fungerer. Hvis den fungerer så er det at du har kjøpt minne type som ikke fungerer med hverandre. Håper det hjelper Lenke til kommentar
stoffihordnes Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Heisann. Takk for svar. Det står kun ny ram i pcen, og ram'en som ble kjøpt, ble letet opp på HP sine sider og skal være riktig for min modell. Kan det da tenkes at selgeren har letet frem feil ram? For det er rimelig irriterende, spesielt når jeg spiller LOTRO, da klikker pcen ofte pga ram'en. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Har läst ett sted att man ev. må uppgradere bios..se om det finns ett nytt bios. Prøv først att køra med kun den nya brikkan du køpte. Kanske det är noe galt med den. Endret 8. juli 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Om testen av ram brikkene sier det er noe galt, da må du få nye av hp. PS: Brukte du mem86? Endret 8. juli 2007 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Om testen av ram brikkene sier det er noe galt, da må du få nye av dell. PS: Brukte du mem86? 9032864[/snapback] Hvorfor blanda Dell inn i bildet. Trådstarter har en HP Laptop. Han må i tilfelle ta kontakt med butikken hvor han kjøpte brikkene. Trådstarter: Hvis du har kjørt (noe du burde) ram-test uavhengig av Windows så er det ingen drivere som kan hjelpe deg. Brikkene kan være feil satt i, evt det kan være feil på en eller begge. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Nåja, sorry for feil merke. hehe Men du forsto hva eg ville, det gjorde også tråd starter Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Siden du byttet ut begge minnebrikkene dine. Kan det være at brikkene er skadet. Prøv for sikkerhets skyld å oppdater bios, du finner linken her --> Drivere og Bios til din HP DV6000. Velg din OS og installer software og oppdater bios Hvis det ikke hjelper så bør du kontakte der du kjøpte minnebrikkene dine. Minnebrikkene kan bli skadet hvis du ikke tar ut batteriet ut av laptopen før du installerer brikkene. Gjorde du det? Lenke til kommentar
stoffihordnes Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Siden du byttet ut begge minnebrikkene dine. Kan det være at brikkene er skadet. Prøv for sikkerhets skyld å oppdater bios, du finner linken her --> Drivere og Bios til din HP DV6000. Velg din OS og installer software og oppdater bios Hvis det ikke hjelper så bør du kontakte der du kjøpte minnebrikkene dine. Minnebrikkene kan bli skadet hvis du ikke tar ut batteriet ut av laptopen før du installerer brikkene. Gjorde du det? 9034631[/snapback] Takk for alle svar. Skal prøve den linken og oppdatere bios'en min. Håper det funker, hvis ikke kommer jeg til å ta ut og inn brikkene, og hvis ikke dette fungerer, må jeg gå til butikken. Selgeren tok ikke ut batteriet før han skiftet brikkene. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Takk for alle svar. Skal prøve den linken og oppdatere bios'en min. Håper det funker, hvis ikke kommer jeg til å ta ut og inn brikkene, og hvis ikke dette fungerer, må jeg gå til butikken. Selgeren tok ikke ut batteriet før han skiftet brikkene. 9038557[/snapback] Hei! Godt å være til hjelp Mitt tips prøv å update Bios, fremdeles feil. Dra tilbake til butikken og få det fiksa der. Siden de som har byttet ut delen så er det butikken sitt ansvar å få pc'n til å fungere igjen. Med ny minne og hele pakka. Regner med at du har garanti igjen? Men fikk du den gamle minnebrikken som fulgte med, eller tok butikken den? Hvis du ikke fikk noe rabatter så bør du ta vare på gamle brikken eventuelt selge den Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 kort og greit: X-test av minne: Ta ut begge moduler, test en modul i ene slotten, funker maskinen så tester du den modulen i andre slotten, så bytter du brikke og gjør samme igjen. Om en brikke feiler i begge slotter, er briken defekte om begge brikker feiler i samme slot er hovedkort defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå