Gå til innhold

Hjelp til D80 m/ SB-600 som slave

Anbefalte innlegg

Sitter nå i Sandefjord med manualen til både D80'n og blitsen i Oslo. Funnet manualen til blitsen på nett, men jeg sliter med å få den til å fungere som slave. Finnes det en enkel og grei måte å forklare meg dette så jeg hvertfall får prøvd det? :)

Edit, leif.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt meg 2x SB-600 samt SU-800... Her er min lille forklaring; Ta på blitzen, og hold inne "ZOOM" og "-" knappen samtidig til det popper opp en ny meny. Trykk "+" til det kommer opp en buet pil på displayet, trykk så "MODE" til den står på ON. Hold så "ZOOM" og "-" knappene inne til den vanlige menyen popper opp igjen. Den menyen som du var inne å stillte på heter "Egne innstillinger (Custom settings)", som du finner i manualen på side 53, eller du kan slå opp på side 58 og leser til side 67... Håper dette kommer til nytte, lykke til:)

Lenke til kommentar

Jepp, du må endre til riktig blitzmodus. D80'en må vel stå i commander mode (husker ikke helt i farta - har ikke noe kamera her å se etter på) ellers så vet jo ikke kameraet at du har en ekstern blitz du ønsker å benytte.

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Endte med at jeg kikket inn i SB'en for å se om den ville skyte. Som følge av dette ser jeg nå halvparten er skjermen, resten er hvite flekker.
Jo takk... kjenner til det når jeg har prøvd å forklare kunder hvordan de bruker blits. Plutselig trykker de et vilkårlig sted, så blitsen fyrer av... 10 cm fra øynene mine :!:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...