Paddo Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 hva er den beste cpuen til amd på video koding og spill? har 4x4 plattformen noe for seg eller er det bare å vente på ''barcelona''? Lenke til kommentar
Filantropen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Leste nettop en vurdering av Q6600 intel prosessoren som viste at den var opp til 38% raskere en dualcore på redigeringsprogrammer som Pinnacle Studio og Photoshop. Så på slike oppgaver ser det ut til at firkjerneprosessorer er å foretrekke. På spill derimot ser det ut til at firkjerneteknologien er litt forut sin tid og at det ikke er nevneverdige fordeler med dette. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Leste nettop en vurdering av Q6600 intel prosessoren som viste at den var opp til 38% raskere en dualcore på redigeringsprogrammer som Pinnacle Studio og Photoshop. Så på slike oppgaver ser det ut til at firkjerneprosessorer er å foretrekke. På spill derimot ser det ut til at firkjerneteknologien er litt forut sin tid og at det ikke er nevneverdige fordeler med dette. 9037071[/snapback] Da venter eg nok på barcelona fra amd og kjøper meg 2 stk quad core til soket F og får 8 kjerner:D Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har lagt merke til at man setter hvor mange "threads" eller hva det heter i x264 codecen manuelt. Ser det ikke som usannsynlig at der jeg setter 1 (0 er std tror jeg) og dermed bruker 100% av min x2, så kan du sette 3-4 eller 7-8 om du vil og bruke alle kjernene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå