hharink Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Terratec Cinergy Piranha Hva synes dere? kan det brukes til å motta signaler fra det norske digitale bakkenettet? Endret 8. juli 2007 av hharink Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Terratec Cinergy Piranha Hva synes dere? kan det brukes til å motta signaler fra det norske digitale bakkenettet? 9030466[/snapback] Jeg har kjøpt en Terratec Cinergy T2 på komplett.no. Har ikke fått testet den skikkelig enda men det ser ut som DVBViewer finner den så da bør det fungere. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Terratec Cinergy Piranha som også har DAB og DMB tuner men den var ikke på lager. Har dårlig dekning i øyeblikket så DVBViewer finner ingen kanaler. Foreløpig så finnes det ikke software for PC som støtter HE-AAC lyden (AACplus) så det blir uansett uten lyd samme hvilken DVB-T USB/PCI kort man kjøper. Det er DVBViewer som er den beste softwaren for DVB kort. http://www.dvbviewer.com http://www.dvbviewer.info/forum/ For at DVBViewer skal fungere så må USB stick støtte BDA driver og sende all data videre til PC'n. Enkelte USB stick kan ha innebygget MPEG2 dekoder og da er de ikke egnet. Slike har gjerne ikke USB2.0. Endret 8. juli 2007 av Bobben1 Lenke til kommentar
hharink Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Når jeg søke på net finne jeg fex Har finnes en for mediaplayer og hdot264 Terratec Cinergy Piranha Kan det ikke brukes? Hva synes dere? kan det brukes til å motta signaler fra det norske digitale bakkenettet? 9030466[/snapback] Jeg har kjøpt en Terratec Cinergy T2 på komplett.no. Har ikke fått testet den skikkelig enda men det ser ut som DVBViewer finner den så da bør det fungere. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Terratec Cinergy Piranha som også har DAB og DMB tuner men den var ikke på lager. Har dårlig dekning i øyeblikket så DVBViewer finner ingen kanaler. Foreløpig så finnes det ikke software for PC som støtter HE-AAC lyden (AACplus) så det blir uansett uten lyd samme hvilken DVB-T USB/PCI kort man kjøper. Det er DVBViewer som er den beste softwaren for DVB kort. http://www.dvbviewer.com http://www.dvbviewer.info/forum/ For at DVBViewer skal fungere så må USB stick støtte BDA driver og sende all data videre til PC'n. Enkelte USB stick kan ha innebygget MPEG2 dekoder og da er de ikke egnet. Slike har gjerne ikke USB2.0. 9030740[/snapback] Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Når jeg søke på net finne jeg fex Har finnes en for mediaplayerog hdot264 Problemet med disse kodekene er at de ikke støtter transportformatet. De fleste (alle?) forutsetter at det benyttes MPEG2 transportformat (ADTS) mens DVB har valgt å benytte MPEG4 transportformat (LATM/LOAS). Derfor blir det ikke lyd selv om kodeken støtter HE-AAC aldri så mye. Dette gjelder først og fremst DVBViewer men det er tross alt den beste softwaren for DVB. I Windows mangler det DirectShow dekoder som håndterer MPEG4 formatert HE-AAC. Det kommer nok etterhvert men det er ikke noen andre steder i verden som benytter DVB sammen med HE-AAC så det er ikke sikkert det dukker opp over natten. Jeg har ikke noe problem med å få HE-AAC lyden til å fungere dersom jeg gjør et opptak i DVBViewer. Deretter bruker jeg et annet program for å trekke ut HE-AAC dataene til en egen fil. Denne filen kan spilles av i WinAmp. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ser i DVBViewer forumet at Cinergy Piranha ikke støtter USB2.0 full speed men er begrenset til 12Mbit/s. Det holder nok fint til en kanal men det anbefales USB kort som støtter full speed og kan sende alle data på en frekvens/mux. Et DVB-T mux sender 22Mbit/s. Det vurderes også å støtte DAB i DVBViewer GE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå