Xqtor Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Får følgende feilmelding nå jeg kjører et ASP innloggings-script: Error Type: ADODB.Connection (0x800A0E7A) Provider cannot be found. It may not be properly installed. /db/auksjon/control.asp, line 6 Så vidt jeg forstår er det da noe kluss med ADODB-connection, og lurer jo da på hvordan man kan fikse det. Her er forøvrig koden: <% ki = request.Form("kundeid") p = request.Form("passord") Set DBConn = server.CreateObject("ADODB.Connection") DBConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.4.0;Data Source=" & server.mappath("auksjon.mdb") DBConn.Open sql = "select * from tblKunde where kundeID = " & ki & " and password = '" & p & "'" Set rs = server.CreateObject("ADODB.Recordset") rs.Open sql, DBConn if rs.eof then e = true rs.Close Set rs = nothing DBConn.Close Set DBConn = nothing if not e then session("kundeid") = ki response.redirect "katalog.html" else response.redirect "index.html" end if %> Koden ser muligens litt rar ut her på grunn av tekstbrytningen, men det er ingen linjeskift i linjene i "originalen". Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 prøv med en ConnectionString som er slik: Set DBConn = server.CreateObject("ADODB.Connection") DBConn.ConnectionString = _"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=<sti_til_database>" DBConn.open Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Har forsøkt det oxo, men det løser dessverre ikke problemet. For meg virker det som om scriptet ikke får kontakt med databasen, men jeg skal ikke si sikkert at det er der feilen ligger. Anyone? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 sikker på at du har skrevet hele stien riktig? prøv å ta absolutt hele stien med c:<sti> (så nemmelig at dette ikke var tatt med i exempelet ditt tidligere og hvis jeg ikke husker helt feil er det ganske lurt å ta dette med). hva med read/write tillatelser i ntfs? har nemmelig dummet meg ut med det selv..... skal du oppdatere databasen må du referere til en typelib. hos meg er det denne stien som brukes: <!-- METADATA TYPE="typelib" FILE="C:ProgramfilerFellesfilerSystemadomsado15.dll" --> (husk at det skal stå på en linje og at du skal ha med 'skjule-taggen' til html). dette er riktignok på norsk utgave av windows 2000. har du engelsk utgave eller windows xp er denne stien litt annerledes. Søk etter msado.dll så finner du den riktige plasseringen til denne filen. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Feilen var rett og slett i koden (det har aldri hendt før...!) : Feil kode: DBConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.4.0;Data Source=" & server.mappath("auksjon.mdb") Riktig kode: DBConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("auksjon.mdb") Glemte visst han derre OLE-karen, ja... Men takk likevel for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå